Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní Škoda Fabia s pohonem všech kol

aktualizováno 
Hybridní automobily jsou v módě, ale domácí mladoboleslavská automobilka zatím této vlně odolává stejně jako nabídka mateřského koncernu. Přesto však existuje koncept hybridní Škody Fabia. Na svědomí jej má britská skupina MIRA.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi | foto: MIRA

Britská vývojářská společnost MIRA před nedávnem představila koncept hybridního vozu nové generace. Automobil s názvem H4V je založen na Škodě Fabia Combi první generace. Projekt má za úkol ukázat, že značné úspory paliva pomocí hybridního pohonu se dá docílit i bez nutnosti kompletně navrhovat nový vůz.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi

Koncept H4V (Hybrid 4 wheel drive Vehicle) se na první pohled od sériové Škody Fabia liší pouze mírně pozměněnou aerodynamikou – ta ale přinesla zlepšení koeficientu odporu vzduchu na hodnotu 0,299. Firma Mira k tomu dodává, že v klasickém testovacím evropském jízdním cyklu nemá aerodynamika na spotřebu příliš velký vliv, protože cyklus má poměrně nízkou průměrnou rychlost. V praxi je ale odpor vzduchu daleko důležitější.

To nejzajímavější se ale u hybridní fabie schovává pod kabátem. Přední kola pohání standardní benzinový motor o výkonu 60 kW (tedy nejspíše 1.4 16V), zadní kola jsou pak poháněna elektromotory – každé kolo má svůj a jeho výkon je 35 kW.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi

Koncept funguje jako plug-in hybrid, a jeho baterie se tedy mohou kromě standardního regenerativního brzdění a dobíjení přebytkem výkonu z motoru nabíjet i z klasické elektrické rozvodné sítě. Koncept je postaven tak, že baterie lze z vozu vyjmout a k zásuvce je donést. Není tak nutné parkovat vedle elektrické zásuvky. Použité jsou tři bateriové moduly, z nichž každý je schopen uchovat 30 kW energie.

Baterie používají technologii Li-Ion Phosphate a umožňují i napájení všemožných externích elektrických spotřebičů. Napájecí moduly zabírají místo v zavazadlovém prostoru automobilu, a trochu tak snižují jeho využitelnost. To je daň za fakt, že je koncept H4V pouhou přestavbou, jejíž cena by se mimochodem v sériové výrobě neměla vyšplhat přes cenu příplatku za naftový motor oproti sériovému benzinovému.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi

Přitom hybridní benzinová Fabia má spotřebu, kterou jí mohou i naftové sestry závidět. Podle firmy MIRA měla Fabia Combi v přestavovaném provedení původně spotřebu 7,2 l/100 km (přepočteno z 39 MPG). Koncept H4V ale dosahuje spotřeby pouhých 4,4 litru na 100 kilometrů. Obě hodnoty jsou v kombinovaném EU jízdním cyklu. Pokud se podíváme do tabulkových hodnot, které uvádí Škoda, zjistíme, že původní Fabia Combi s tímto motorem měla udávanou průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km, takže podle tabulkových hodnot výrobce by se koncept H4V pravděpodobně vešel se spotřebou pod 4 litry na 100 km.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.