Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyperion: unikátní Rolls-Royce od Pininfariny

aktualizováno 
Automobilová aristokracie musí šít u nejlepších. A najděte lepší značku, než je Pininfarina. Z majestátního kabrioletu Rolls-Royce tak vznikl ojedinělý retro kabriolet Hyperion.

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion se inspiruje předválečnými auty. Smetánka si tehdy nechávala stavět karoserie na míru u věhlasných karosářů. Velký koráb vytvořili designéři studia pro tajného bohatého sběratele, kterému je obyčejný Phantom Drophead Coupè moc obyčejný...

Šasi zůstalo nezměněno, ovšem už tak dlouhá příď se ještě natáhla a sedadla se odsunula o 40 centimetrů vzad, aby auto získalo klasičtější vzhled. Před čelním sklem vznikl speciální úložný prostor na lovecké pušky. Střed přístrojové desky vyšperkovává speciálně navržený chronograf Girard-Perregaux. Buď můžete vzácné hodinky nosit na ruce, nebo umístit na středový panel. Dvoumístný kabriolet má samozřejmě dveře otvírané "proti větru", tedy opačně, než jsme u dnešních aut zvyklí. O pohon se stará motor Dropheadu Coupé. Takže spaluje benzin - u Rolls-Royce to jinak nejde. Má dvanáct válců a objem šest a tři čtvrtě litru. V "normálním" rollsu má výkon 460 koní.

Hyperion postavili u Pininfariny ještě pod taktovkou před nedávnem tragicky zemřelého Andrea Pininfariny. Na jeho místo do vedení společnosti byl nyní jmenován jeho bratr Paolo.

Kabriolet, nebo chcete-li otevřené kupé, se právě teď prezentuje v kalifornském Pebble Beach na přehlídce automobilové krásy a pak poputuje do soukromé sbírky.

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Autor:




Nejčtenější

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.