Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyperion: unikátní Rolls-Royce od Pininfariny

aktualizováno 
Automobilová aristokracie musí šít u nejlepších. A najděte lepší značku, než je Pininfarina. Z majestátního kabrioletu Rolls-Royce tak vznikl ojedinělý retro kabriolet Hyperion.

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion se inspiruje předválečnými auty. Smetánka si tehdy nechávala stavět karoserie na míru u věhlasných karosářů. Velký koráb vytvořili designéři studia pro tajného bohatého sběratele, kterému je obyčejný Phantom Drophead Coupè moc obyčejný...

Šasi zůstalo nezměněno, ovšem už tak dlouhá příď se ještě natáhla a sedadla se odsunula o 40 centimetrů vzad, aby auto získalo klasičtější vzhled. Před čelním sklem vznikl speciální úložný prostor na lovecké pušky. Střed přístrojové desky vyšperkovává speciálně navržený chronograf Girard-Perregaux. Buď můžete vzácné hodinky nosit na ruce, nebo umístit na středový panel. Dvoumístný kabriolet má samozřejmě dveře otvírané "proti větru", tedy opačně, než jsme u dnešních aut zvyklí. O pohon se stará motor Dropheadu Coupé. Takže spaluje benzin - u Rolls-Royce to jinak nejde. Má dvanáct válců a objem šest a tři čtvrtě litru. V "normálním" rollsu má výkon 460 koní.

Hyperion postavili u Pininfariny ještě pod taktovkou před nedávnem tragicky zemřelého Andrea Pininfariny. Na jeho místo do vedení společnosti byl nyní jmenován jeho bratr Paolo.

Kabriolet, nebo chcete-li otevřené kupé, se právě teď prezentuje v kalifornském Pebble Beach na přehlídce automobilové krásy a pak poputuje do soukromé sbírky.

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Autor:




Nejčtenější

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.