Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hypnotizace po francouzsku

aktualizováno 
Přízračný ocelově lesklý koncept najdeme v Paříži na stánku Citroënu. Hypnos má odvážně rozmáchlé křivky, vycizelované detaily a futuristický interiér. Od designérů Citroënu jsme ostatně na dobře odvedenou práci zvyklí.

Nepsané pravidlo říká, že když není autosalonová studie dneška malá a ekologická, musí to být crossover - tedy auto kombinující více druhů aut, povětšinou teréňák s čímkoliv jiným.

Hypnos všechny tyto požadavky splňuje: má hybridní pohon šetřící palivo a životní prostředí a crossover je to taky. Dostal totiž pohon 4x4, ale do bahna byste ho asi na výlet nevzali, to spíš do divadla.

Zvenku hypnos obléká umírněnou kovově stříbrnou, uvnitř je to ale duhová přehlídka barev, od žluté přes zelenou a modrou až k červené. Nastupuje se čtveřicí dveří otevíraných od sebe a nepřekáží středový sloupek. Na délku zabírá hypnos 4,9 metru místa, šířkou překonává o 17 centimetrů dva metry a vysoký je 158 centimetrů. Třímetrový rozvor napovídá, že uvnitř bude místa habaděj.

Kromě dotykových displejů, anatomicky tvarovaných sedadel a dalších lahůdek blízké i vzdálenější budoucnosti přivítá posádku speciální kamera, která si nastuduje řidiče. Podle toho, jakou náladu u něj rozpozná, nastaví barevné osvětlení interiéru.

Studii luxusního citroënu budoucnosti pohání hybridní soustrojí HYmotion4, ve kterém turbodieselovému motoru pomáhá elektromotor.

Přední kola pohání dvousetkoňový dvoulitr HDi (147 kW, 420 Nm), spřažený se šestistupňovou elektronicky ovládanou převodovkou. Zadní dvaadvacetipalcové ráfky (pneumatiky 275/40 R22) roztáčí elektromotor s výkonem 50 koní a 200 newtonmetry kroutícího momentu. Pouze na elektromotor umí hypnos ujet padesátkou až tři kilometry.

Nechybí ani Stop & start system vypínající motor třeba při čekání na semaforu.

Abychom se nebavili jen o ekologii: z nuly na stovku 1,8tunový hypnos vyrazí za 9,4 sekundy a kilometr s pevným startem urazí za 31 sekund. A maximálně umí uhánět 212kilometrovou rychlostí.

To všechno za 4,5 litru nafty. Emise CO2 jsou na úrovni 120 g/km. K vidění je na stánku 320 v hale 1 pařížského výstaviště do 19. října.

Citroën Hypnos

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.