Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hyundai Accent: Stojí Evropa o kufr?

  17:40
Zatímco zavedení evropští a asijští výrobci při vývoji nových modelů pohodlně těží ze studnic již vyvinutých technologií a v klidu určují tempo vývoje, Korejci musí vyvinout dvojnásobné úsilí, aby stáhli poslední zbytky náskoku. V poslední době se jim to daří velmi uspokojivě.

Hyundai Accent | foto: Hyundai

Hyundai Accent
je na našem trhu již zavedeným pojmem. Korejské značky obecně a Hyundai jmenovitě mají na našem trhu tradičně dobrou pozici a obě dosavadní generace šly na odbyt uspokojivě, ačkoliv zejména ta první, která v roce 1995 nahradila původní Pony/Excel, trpěla poněkud překulaceným designem a zastaralou technikou.

Nová generace
převzala to nejlepší z šestiletého předchůdce, který lákal zákazníky na vyvážený konzervativní design, v rámci třídy nadprůměrný vnitřní prostor a tradičně velmi dobrý poměr cena/výbava. Přesně takový je tedy i zcela nový accent - přiváží o 2 x 1,5 x 7,5 cm větší karoserii a o 60 mm protažený rozvor na výsledných 2,5 m - nabídka vnitřního prostoru je tedy mezi subkompaktními konkurenty na špičce.

Design
se zaměřil na masový vkus a jmenovitě v bocích se poněkud zaoblil. Nápadná příď není nepodobná Fiatu Grande Punto, zbytek vozu zdobí předvídatelné tvary s módní kulatou střechou.

Opticky těžké boky rozbíjí originálně řešený prolis s vetknutou ochrannou lištou, záď hraje také povědomé tóny Uvnitř se žádná revoluce nekoná, ovšem kvalita i zpracování plastů by měly poskočit o více, než jednu generaci. Nevzrušující, ale kvalitně postavený interiér doplňuje opět solidní výbava.

Revolucí
je ovšem koncepce karoserie. Liftback nahrazuje méně praktický, ale na pohled
hodnotnější sedan.

Na tří- a petidveřový hatchback, nabízený na severoamerickém trhu, si Evropa prozatím bude muset nechat zajít chuť. Důvodem je prevence vnitrokoncernové kanibalizace, takže odvozená Kia Rio se naopak v našich zeměpisných šířkách prodává pouze jako hatchback.

Buclatý sedan lze získat ve třech úrovních výbavy, se třemi motory na výběr (neplatí bez výjimky, záleží na specifikaci).

Chceme malé sedany?
Automobilky stále častěji nabízejí zákazníkům malé sedany. Automobily s karoserií, kterou rozhodně nelze označit za praktickou, mnohdy cenou atakují praktičtější hatchbacky. Auta, která by mohla být cenovými trháky tak mnohdy zapadnou, protože českému - cenově orientovanému zákazníkovi nenabídnou požadovanou praktičnost a variabilitu. V mnoha případech automobilka ani jinou než tříprostorovou verzi nenabízí.

Příklady: Škoda Fabia Sedan, Dacia Logan, Honda City, Chevrolet Aveo

Mají sedany v kategorii malých, levných aut své opodstatnění? Nepřicházejí tak o zákazníky? Kde pramení pocit, že auto bez třetího prostoru (kufru sedanu) není plnohodnotné auto?

Pište do diskuze pod článkem.


Technika
odpovídá sesterskému modelu Kia Rio a koncepčně se proti předchůdci nezměnila. Podvozku opět stačí to nejjednodušší - vzpěry McPherson vpředu a zkrutná příčka na zádi. Obojí však bylo zesíleno a zcela přepracováno a výrobce slibuje jistější jízdní vlastnosti i méně hluku. Zásadní novinkou je elektrický posilovač řízení a výrazně posílená brzdová soustava se standardně montovaným ABS+EBD.

Menu pohonných jednotek
otevírá čtyřventilová zážehová čtrnáctistovka 71 kW, druhým benzínovým a zároveň nejobjemnějším motorem v nabídce je 1,6 l 16V s plynule variabilním časováním ventilů CVVT (83 kW). Jediným dieselem je moderní čtyřválec 1,5 l CRDi VGT o výkonu 81 kW. Standardní pětistupňovou mechanickou převodovku lze u jedna-čtyřky zaměnit za čtyřstupňový automat.

Český trh
se nového accentu dočkal právě nyní. Základní cena provedení Active 1,4 16V činí příjemných 264.900,-, diesel je k mání pouze v nejvyšší výbavě Elegance za 339 900 korun. Na cenovém bojišti mezi malými sedany tedy bude ještě o něco nebezpečněji a bát by se měl zejména přímý konkurent Chevrolet Aveo.

 

1,4i

1,6i

1,5 CRDi 

Objem motoru (ccm)

1399

1599

1493 

výkon (kW/k)

71/97

82/112

81/110

max. moment (Nm)

126

146

235 

max. rychlost (km/h)

177

190

176

zrychlení
0-100 km/h (s)

12,3

10,2

11,5

prům. spotř. (l/100 km)

6,2

6,4

4,6

délka x šířka x výška (mm)

4280 x 1695 x 1470 

rozvor (mm)

2500 

objem kufru (l)

390 


Výbava Active nabízí posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, přípravu pro rádio se 4 reproduktory a asymetricky dělená sklopná zadní opěradla.

Střední Dynamic přihazuje elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci.

Nejdražší Elegance završuje palubní komfort elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, dálkovým ovládáním centrálního zamykání, loketní opěrkou a alarmem; pro CRDi ještě mlhovkami a výškovými reproduktory.

 

Autoři:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...