Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Accent: Stojí Evropa o kufr?

  17:40aktualizováno  17:40
Zatímco zavedení evropští a asijští výrobci při vývoji nových modelů pohodlně těží ze studnic již vyvinutých technologií a v klidu určují tempo vývoje, Korejci musí vyvinout dvojnásobné úsilí, aby stáhli poslední zbytky náskoku. V poslední době se jim to daří velmi uspokojivě.

Hyundai Accent | foto: Hyundai

Hyundai Accent
je na našem trhu již zavedeným pojmem. Korejské značky obecně a Hyundai jmenovitě mají na našem trhu tradičně dobrou pozici a obě dosavadní generace šly na odbyt uspokojivě, ačkoliv zejména ta první, která v roce 1995 nahradila původní Pony/Excel, trpěla poněkud překulaceným designem a zastaralou technikou.

Nová generace
převzala to nejlepší z šestiletého předchůdce, který lákal zákazníky na vyvážený konzervativní design, v rámci třídy nadprůměrný vnitřní prostor a tradičně velmi dobrý poměr cena/výbava. Přesně takový je tedy i zcela nový accent - přiváží o 2 x 1,5 x 7,5 cm větší karoserii a o 60 mm protažený rozvor na výsledných 2,5 m - nabídka vnitřního prostoru je tedy mezi subkompaktními konkurenty na špičce.

Design
se zaměřil na masový vkus a jmenovitě v bocích se poněkud zaoblil. Nápadná příď není nepodobná Fiatu Grande Punto, zbytek vozu zdobí předvídatelné tvary s módní kulatou střechou.

Opticky těžké boky rozbíjí originálně řešený prolis s vetknutou ochrannou lištou, záď hraje také povědomé tóny Uvnitř se žádná revoluce nekoná, ovšem kvalita i zpracování plastů by měly poskočit o více, než jednu generaci. Nevzrušující, ale kvalitně postavený interiér doplňuje opět solidní výbava.

Revolucí
je ovšem koncepce karoserie. Liftback nahrazuje méně praktický, ale na pohled
hodnotnější sedan.

Na tří- a petidveřový hatchback, nabízený na severoamerickém trhu, si Evropa prozatím bude muset nechat zajít chuť. Důvodem je prevence vnitrokoncernové kanibalizace, takže odvozená Kia Rio se naopak v našich zeměpisných šířkách prodává pouze jako hatchback.

Buclatý sedan lze získat ve třech úrovních výbavy, se třemi motory na výběr (neplatí bez výjimky, záleží na specifikaci).

Chceme malé sedany?
Automobilky stále častěji nabízejí zákazníkům malé sedany. Automobily s karoserií, kterou rozhodně nelze označit za praktickou, mnohdy cenou atakují praktičtější hatchbacky. Auta, která by mohla být cenovými trháky tak mnohdy zapadnou, protože českému - cenově orientovanému zákazníkovi nenabídnou požadovanou praktičnost a variabilitu. V mnoha případech automobilka ani jinou než tříprostorovou verzi nenabízí.

Příklady: Škoda Fabia Sedan, Dacia Logan, Honda City, Chevrolet Aveo

Mají sedany v kategorii malých, levných aut své opodstatnění? Nepřicházejí tak o zákazníky? Kde pramení pocit, že auto bez třetího prostoru (kufru sedanu) není plnohodnotné auto?

Pište do diskuze pod článkem.


Technika
odpovídá sesterskému modelu Kia Rio a koncepčně se proti předchůdci nezměnila. Podvozku opět stačí to nejjednodušší - vzpěry McPherson vpředu a zkrutná příčka na zádi. Obojí však bylo zesíleno a zcela přepracováno a výrobce slibuje jistější jízdní vlastnosti i méně hluku. Zásadní novinkou je elektrický posilovač řízení a výrazně posílená brzdová soustava se standardně montovaným ABS+EBD.

Menu pohonných jednotek
otevírá čtyřventilová zážehová čtrnáctistovka 71 kW, druhým benzínovým a zároveň nejobjemnějším motorem v nabídce je 1,6 l 16V s plynule variabilním časováním ventilů CVVT (83 kW). Jediným dieselem je moderní čtyřválec 1,5 l CRDi VGT o výkonu 81 kW. Standardní pětistupňovou mechanickou převodovku lze u jedna-čtyřky zaměnit za čtyřstupňový automat.

Český trh
se nového accentu dočkal právě nyní. Základní cena provedení Active 1,4 16V činí příjemných 264.900,-, diesel je k mání pouze v nejvyšší výbavě Elegance za 339 900 korun. Na cenovém bojišti mezi malými sedany tedy bude ještě o něco nebezpečněji a bát by se měl zejména přímý konkurent Chevrolet Aveo.

 

1,4i

1,6i

1,5 CRDi 

Objem motoru (ccm)

1399

1599

1493 

výkon (kW/k)

71/97

82/112

81/110

max. moment (Nm)

126

146

235 

max. rychlost (km/h)

177

190

176

zrychlení
0-100 km/h (s)

12,3

10,2

11,5

prům. spotř. (l/100 km)

6,2

6,4

4,6

délka x šířka x výška (mm)

4280 x 1695 x 1470 

rozvor (mm)

2500 

objem kufru (l)

390 


Výbava Active nabízí posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, přípravu pro rádio se 4 reproduktory a asymetricky dělená sklopná zadní opěradla.

Střední Dynamic přihazuje elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci.

Nejdražší Elegance završuje palubní komfort elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, dálkovým ovládáním centrálního zamykání, loketní opěrkou a alarmem; pro CRDi ještě mlhovkami a výškovými reproduktory.

 

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.