Hyundai Accent: v hezkém kabátě horší kvalita

11. 8. 1999 - Hyundai Accent je na trhu pátým rokem a za tu dobu se do motoristického povědomí zapsal jako vůz hezkého designu, poměrně bohatého standardního vybavení a solidních jízdních i užitných vlastností za přijatelnou cenu. Je typický také veselými barvami, z nichž kupříkladu nevšední fialová, růžová či zelená umí přilákat i mladší řidiče.

Na druhé straně Accent poněkud zaostává hlavně v kvalitě a životnosti za konkurencí, která je v automobilové nižší střední třídě vpravdě mimořádná a v tuzemském obchodu s ojetinami zahrnuje od mnohem populárnějších Evropanů Volkswagenu Golf, Opelu Astra nebo třeba Fordu Escort až po příslovečně spolehlivou japonskou Toyotu Corollu, Mazdu 323 a další. V takové společnosti bývá jihokorejský automobil levnější než hlavní soupeři - v nejstarším ročníku výroby 1994 a v základním provedení je už za částky kolem 130 tisíc korun a o dvacet až třicet tisíc korun víc se obvykle platí za pětidveřové modely z roku 1995. Byť Hyundai Accent má lepší kvalitu výrobního zpracování než jeho starší a vyspělejší sourozenci modelů Lantra a dokonce i Sonata z přelomu osmdesátých a devadesátých let, pořád ještě trvají ve zmíněné oblasti dluhy. Vůz vydává z karoserie pazvuky, majitelům působí starosti i záludné netěsnosti a předčasné koroze výfuku. K slabším místům patří ložiska v kolech, převodovce i v motoru. Motory a převodovky bývají hlučnější. Problémy lze podle zkušeností odborníků očekávat již u automobilů se zhruba 120 tisíci kilometry, pokud za sebou mají pernější službu. Accent má - podobně jako jiné výrobky značky - nižší úroveň pasivní bezpečnosti. Při haváriích se deformace přenášejí do větších částí karoserie, klempířské práce tedy bývají poměrně složité a ne vždy bezvýhradně úspěšné. Proto pozor na auta, která se na zdejší trh ojetin dostala po větších nehodách z ciziny. K výhodám patří vedle zmíněných nižších pořizovacích cen starších vozů také solidní jízdní vlastnosti a příznivá spotřeba, která se v kombinovaném provozu u motorů o obsahu 1,3 a 1,5 litru s výkony s výkony od 62 do 74 kilowattů pohybuje mezi sedmi a osmi litry. V evropských tabulkách zákaznické spokojenosti zaujímá Hyundai Accent místo na konci první poloviny žebříčku. V e statistikách poruchovosti však bývá pod průměrem. Z nabídky motorů odborníci doporučují patnáctistovku s výkonem 65 kilowattů. Sportovněji ladění řidiči asi upřednostní 1,5litrový šestnáctiventil o výkonu 74 kilowattů, jehož maximální rychlost se blíží ke 190 kilometrům v hodině a z klidu na stovku akceleruje za 10,5 sekundy. Mýlil by se potenciální kupec, který by u automobilu z kategorie levnějších očekával také laciné náhradní díly. T y oficiální dealeři nabízejí v následujících orientačních cenách - přední nárazník s výztuhou: 10 000 korun, přední blatník: 6000 korun, přední světlomet: 4800 korun, chladič: 8000 korun, čelní sklo: 8000 korun a brzdové destičky: 1300 korun.

PLUSY
* líbivý design
* solidní jízdní a užitné vlastnosti
* nízká spotřeba
* bohatá standardní výbava
* nižší ceny ojetin

MINUSY
* horší výrobní zpracování
* nižší úroveň pasivní bezpečnosti
* hlučnější motory a převodovky
* náročné opravy po těžších haváriích
* předčasně korodující výfuky


Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...