Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Atos převyšuje ostatní jen výškou

  12:12aktualizováno  12:12
- Na parkovišti o sobě malý Hyundai Atos dává vědět tím, že ostatní osobní vozy převyšuje. Na silnici zase hlukem svého litrového motoru, který minivozu stačí při jízdách po městě, v táhlých stoupáních na dálnicích však sotva popadá dech. Neveselým překvapením pro zájemce o Atose bude cena - za dvě stě osmdesát tisíc korun lze koupit větší auta se silnějšími motory a mnohem širší výbavou.
Zhruba o pětadvacet centimetrů převyšuje Atos konkurenční minivůz Ford Ka, i relativně vysoký Daewoo Matiz je o více než deset centitmetrů nižší než Hyundai. O to lépe se do Atose nastupuje, o to více se u něj projevují neduhy vyššího minivozu. Už i slabší boční vítr vybízí k opatrnějšímu zacházení s volantem, během vyhýbacího manévru nebo při rychlejším průjezdu zatáčkou se kabina výrazně naklání na stranu. Nesporným kladem karoserie je velký zavazadlový prostor. Dvě stě šedesát tři litry jsou slušným parametrem i u vozů o třídu větších (Felicia nabízí 272 litrů).

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Cesta do kufru malého Hyundaie vede buď přes zámek na zadní výklopné stěně, nebo zatáhnutím páčky u sedadla řidiče. Po otevření pátých dveří se objeví vysoký kufr, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1084 litrů. Chybí však dělené zadní sedadlo, které by využití prostoru pro náklad vylepšilo. Záď Atose je téměř kolmá k podvozku, což zaručuje praktické využití místa. Moc komfortu si při nakládání a vykládání zavazadel neužijí jen osoby vyšší než sto osmdesát centimetrů, kterým nezbývá než se pod otevřenými pátými dveřmi pohybovat v předklonu.
Uvnitř naopak vysokou karoserii ocení právě velcí lidé, prostoru pro hlavu je požehnaně. Na zadních sedadlech už je však výška střechy málo platná, protože zde i přes celkem dlouhý rozvor není moc prostoru na nohy. Dobře se na všechna sedadla nastupuje, Atos je homologován jako pětimístný automobil.
Interiér je jinak spíše spartánský. Třeba na odkládací kapsu ve dveřích u spolujezdce posádka nenarazí, ale praktické šuplíky pod předními sedadly najde. Cestující na zadních sedadlech mohou použít kapsy v opěradlech předních sedadel, pokud by se však při nešetrné jízdě chtěli přidržet, žádná madla nad okny nenajdou.
Ovládání Atose značně ztěžuje nepřítomnost posilovače řízení, který prozatím není ani v příplatkové výbavě. U zaváděcí série pro tento rok ostatně ani žádná příplatková výbava neexistuje. A tak jediným "luxusem" je standardně dodávaný airbag u řidiče a digitální hodiny uprostřed přístrojové desky. Možnost přikoupit si druhý airbag a boční nafukovací vaky zatím není.
Atose pohání litrový benzinový motor s trojicí ventilů na válec. Pro městský provoz stačí, hlavně díky zátahu od spodních otáček. Nižší výkon dá o sobě vědět až za hranicí města, kdy plynulou jízdu naruší stoupání silnice. Spotřeba během týdenního testování nepřesáhla ve městě osm litrů benzinu na sto kilometrů. Na okreskách Atos polykal v průměru šest litrů, na dálnici se spotřeba vyhoupla na osm až devět litrů naturalu na sto kilometrů. Nádrž přitom pojme pětatřicet litrů paliva. Motor nepatří mezi nehlučné, převodové stupně lze naopak řadit tiše a přesně.
Jízdní vlastnosti Atose jsou spíše podprůměrné. Kromě naklánění kabiny se v prudších zatáčkách překvapivě zvedá i vnitřní přední kolo. Svou vinu na mizerných jízdních vlastnostech mají i úzké pneumatiky a úzký rozchod kol. V nakloněném autě by posádka uvítala sedadla, která tělo pevně drží, v tomto směru jsou však sedačky Atose průměrné. Výhled z oken je dobrý, bezchybná jsou velká vnější zpětná zrcátka. Ty řidič ocení hlavně ve městě.

Testovaný vůz

Model

Hundai Atos 1,0

Výkon motoru (kW/k)

40/55

Točivý moment (Nm)

82

Spotřeba (l/100 km) *

8,0/5,4/6,3

Zrychlení 0-100 km/h (s)

15,1

Max. rychlost (km/h)

142

Objem zavazadlového prostoru (l)

263
Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidič/spolujezdec

ano/ne

ABS

ne

El. stahování předních oken

ne

Centrální zamykání

ne

Klimatizace

ne0

Cena (Kč)

279 000

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 6
Pružnost 6
Řazení/odstupňování převodovky 8
Spotřeba v testu 6

KAROSERIE A INTERIÉR

Prostor na předních sedadlech 8
Prostor na zadních sedadlech 1) 6
Využití zavazadlového prostoru 2) 8
Výhled z vozu 3) 8
Vybavení interiéru 5

PODVOZEK

Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 6
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 4
Řízení a ovladatelnost 5
Tlumení nerovností 4
Brzdy 7
Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu konkurence v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.

Jízdní vlastnosti

Objem kufru

Karoserie Atose je ve srovnání s konkurencí užší a vyšší.

Interiér působí hodně sparťansky.

Autor:




Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Suzuki Swift
Nové Suzuki Swift sází na unikátní hybridní pohon. Už jsme s ním jeli

Japonský specialista na malé vozy a SUV přichází s novým provedením městského modelu Swift. Novinka se drží osvědčeného designového receptu a přidává zajímavou...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Peugeot 301
Levný sedan od Peugeotu prokoukl, má lepší design i výbavu

Vedle stěžejních modelů, které lákají na moderní technologie a progresivní design, Peugeot nabízí také jednoduchou 301. Ta právě vyráží na české silnice v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.