Může se hoditNové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit |
Uvnitř naopak vysokou karoserii ocení právě velcí lidé, prostoru pro hlavu je požehnaně. Na zadních sedadlech už je však výška střechy málo platná, protože zde i přes celkem dlouhý rozvor není moc prostoru na nohy. Dobře se na všechna sedadla nastupuje, Atos je homologován jako pětimístný automobil.
Interiér je jinak spíše spartánský. Třeba na odkládací kapsu ve dveřích u spolujezdce posádka nenarazí, ale praktické šuplíky pod předními sedadly najde. Cestující na zadních sedadlech mohou použít kapsy v opěradlech předních sedadel, pokud by se však při nešetrné jízdě chtěli přidržet, žádná madla nad okny nenajdou.
Ovládání Atose značně ztěžuje nepřítomnost posilovače řízení, který prozatím není ani v příplatkové výbavě. U zaváděcí série pro tento rok ostatně ani žádná příplatková výbava neexistuje. A tak jediným "luxusem" je standardně dodávaný airbag u řidiče a digitální hodiny uprostřed přístrojové desky. Možnost přikoupit si druhý airbag a boční nafukovací vaky zatím není.
Atose pohání litrový benzinový motor s trojicí ventilů na válec. Pro městský provoz stačí, hlavně díky zátahu od spodních otáček. Nižší výkon dá o sobě vědět až za hranicí města, kdy plynulou jízdu naruší stoupání silnice. Spotřeba během týdenního testování nepřesáhla ve městě osm litrů benzinu na sto kilometrů. Na okreskách Atos polykal v průměru šest litrů, na dálnici se spotřeba vyhoupla na osm až devět litrů naturalu na sto kilometrů. Nádrž přitom pojme pětatřicet litrů paliva. Motor nepatří mezi nehlučné, převodové stupně lze naopak řadit tiše a přesně.
Jízdní vlastnosti Atose jsou spíše podprůměrné. Kromě naklánění kabiny se v prudších zatáčkách překvapivě zvedá i vnitřní přední kolo. Svou vinu na mizerných jízdních vlastnostech mají i úzké pneumatiky a úzký rozchod kol. V nakloněném autě by posádka uvítala sedadla, která tělo pevně drží, v tomto směru jsou však sedačky Atose průměrné. Výhled z oken je dobrý, bezchybná jsou velká vnější zpětná zrcátka. Ty řidič ocení hlavně ve městě.
Testovaný vůz |
|
Model |
Hundai Atos 1,0 |
Výkon motoru (kW/k) |
40/55 |
Točivý moment (Nm) |
82 |
Spotřeba (l/100 km) * |
8,0/5,4/6,3 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
15,1 |
Max. rychlost (km/h) |
142 |
Objem zavazadlového prostoru (l) |
263 |
Výbava porovnávaných vozů | |
Airbag řidič/spolujezdec |
ano/ne |
ABS |
ne |
El. stahování předních oken |
ne |
Centrální zamykání |
ne |
Klimatizace |
ne0 |
Cena (Kč) |
279 000 |
Hodnocení AUTO MOTO |
|
MOTOR A PŘEVODOVKA |
|
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu | 6 |
Pružnost | 6 |
Řazení/odstupňování převodovky | 8 |
Spotřeba v testu | 6 |
KAROSERIE A INTERIÉR |
|
Prostor na předních sedadlech | 8 |
Prostor na zadních sedadlech 1) | 6 |
Využití zavazadlového prostoru 2) | 8 |
Výhled z vozu 3) | 8 |
Vybavení interiéru | 5 |
PODVOZEK |
|
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) | 6 |
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) | 4 |
Řízení a ovladatelnost | 5 |
Tlumení nerovností | 4 |
Brzdy | 7 |
Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu konkurence v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad. |
Jízdní vlastnosti |
Objem kufru |
Karoserie Atose je ve srovnání s konkurencí užší a vyšší. |
Interiér působí hodně sparťansky. |