Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai chystá tři česká auta

  9:13aktualizováno  9:13
Korejská automobilka Hyundai oznámila, která auta bude vyrábět ve svém závodu ve slezských Nošovicích. V roce 2008 se tam začnou vyrábět následníci modelů elantra a tucson, o tři roky později velkoprostorový vůz nižší střední třídy, jako je například Ford Focus C-Max nebo Škoda Roomster. Bude navržený speciálně pro evropské trhy vývojovým centrem Hyundai v Německu.

Hyundai Arnejs | foto: Hyndai

Na konferenci Investment&Business Forum to řekl zástupce společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech Do-tomas Kim.

"Jeho slova potvrdil i mluvčí společnosti Hyundai pro Evropu Jörg Wiedemann. "Je to velmi pravděpodobné,“ uvedl mluvčí.

Hyundai představí auto pro Nošovice, zatím označované jako FD, už za dva týdny na autosalonu v Paříži. Podle Wiedemanna půjde o křížence elantry a accentu.

Wiedemann nevyloučil ani výrobu terénních modelů tucson. Vůz je na trhu zatím dva roky, v Nošovicích se tak bude vyrábět zřejmě ještě nynější verze.

Třetím zvažovaným modelem pro Nošovice má být koncept genus, který automobilka ukázala letos na jaře v Ženevě.

 Už na následující autosalon v Ženevě 2007 se hyundai mířící do nabitého segmentu, kterému vládnou VW Golf, Ford Focus a v Česku octavie, představí v sériovém provedení.

Hyundai z českých součástek
Překvapivě vysoký zřejmě bude podíl součástek vyrobených na českém území. Zatímco ve škodovkách se podíl podle typu vozu pohybuje mezi 25 a 75 procenty a v japonskofrancouzské automobilce TPCA je to přibližně 50 procent, nošovická společnost Hyundai by měla podle odhadů agentury CzechInvest používat při výrobě nejméně 65 procent české produkce.

"Usuzujeme tak zejména ze zájmu dodavatelů, kteří zvažují nebo se již rozhodli investovat v Česku, a zejména na severní Moravě. Projekt automobilky přilákal přibližně 15 firem, které vytvoří zhruba šest tisíc nových pracovních míst,“ řekl šéf CzechInvestu Tomáš Hruda.

Po zahájení výroby nového modelu v roce 2011 by se měla investice zvýšit z miliardy na 1,2 miliardy eur a počet zaměstnanců by měl dosáhnout přibližně 3500 lidí.

Z Nošovic do světa
Hyundai bude pod Beskydami zároveň vyrábět i převodovky, které chce z Nošovic vyvážet do dceřiné automobilky KIA ve slovenské Žilině a pravděpodobně i do svých dalších společností v Turecku a Indii.

Hyundai dosud závod v Evropě nemá, jen vývojové centrum. Nošovice mají být proto základnou pro evropskou expanzi.

Firmu nyní nejvíce zaměstnává stavební povolení. "Jsme připraveni začít stavět i tento měsíc, bohužel se do procesu vložily i jiné strany, a proto se to zdrželo. Máme velice silnou podporu vlády, kraje a veřejnosti,“ dodal Kim. Podle něj by měla stavba závodu začít v listopadu.

Automobilka je největší letos oznámenou investicí v Česku a výrazně vylepšila situaci Moravskoslezského kraje. O region má nyní zájem rekordní počet investorů, roste stavební výroba i ceny pozemků.

Hyundai pro Paříž
Na blížící se francouzskou přehlídku přichystalo vývojové a designérské centrum Hyundaie v německém Rüsselheimu variaci na koncept genus představený letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Pařížský hyundai se jménem Arnejs nezapře rodinné geny, které sdílí se slovenskou Kií Cee´d, která z Paříže vyrazí rovnou za zákazníky.

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra


Hyundai Tucson
Hyundai Tuscon


Hyundai Genus
Hyundai Genus


Od léta 2007 bude arnejs k mání nejprve v pětidveřových provedeních hatchback a kombi, později dorazí velkoprostorová verze (MPV) a kupé-kabrio. Podle nepotvrzených informací se chystá také sportovní verze (GTI).


DALŠÍ FOTOGRAFIE ...ZDE

Autoři: , ,




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.