Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Elantra je povedená, fešná, ale ztrácí body v kufru

  10:00aktualizováno  10:00
Je to konkurent pro octavii? Je i není. Má parádní design vnějšku i vnitřku. Prostornou kabinu a povedený úsporný motor. Ale také nepraktický vstup do kufru. I přestože střecha klesá k liftbackové zádi, otevírá se jen malé víko kufru. Navenek ale působí mnohem hodnotněji a moderněji než konkurence.

Hyundai Elantra | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Korejský sedan zaujme všude, kam se podívá. Designérský směr tekoucích soch (fluidic sculpture) od Hyundaie u elantry konečně dostal správnou interpretaci.

Když elantru potkáte, rozhodně vás na první pohled nenapadne, že je to auto s cenovkou kolem tří set tisíc. Designérům se prostě povedlo namalovat na pohled velké, mohutné a drahé auto. Stejnojmenný předchůdce vypadá vedle nové elantry jak středověký žebřiňák chudiny. Elantra dlouhá 453 centimetrů má tělo plné prolisů, zajímavých linek a detailů.

Hyundai Elantra

 Hlazení oka pokračuje i v interiéru. Žádné asijské excesy, vládne tu účelnost a funkčnost zabalená do hezkých linek. Asi nejvíc se šoférovi a spolujezdci bude líbit středový panel, který se směrem vzhůru zužuje a otevírá tak prostor pro rozvalení se. Co by majitelé nového focusu za takový prostor pro kolena dali....

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra

325 tisíc minus klimatizace je 299 tisíc

Nejlevnější elantra je za 325 tisíc. V základní výbavě chybí autorádio, úplná je bezpečnostní výbava (6 airbagů, ABS, ESP), elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač.

Zajímavé je to s klimatizací. Je ve všech třech výbavách, v té nejvyšší dvouzónová automatická. Můžete ale trvat na tom, že ji nechcete a prodejce vám odpočítá pětadvacet tisíc.

Zarážející je jen výškově stavitelný volant v základním provedení, u dvou vyšších lze polohovat i podélně. Do nejvyšší výbavy můžete mít třeba i startování tlačítkem a bezklíčkové odemykání (za 10 tisíc), nebo střešní okno za pětadvacet. Velkým plusem je pětiletá záruka bez omezení najetých kilometrů.


Pohodlná velká sedadla si budou chválit řidič se spolujezdcem, vejdou se tam i opravdoví hromotluci. Testované provedení mělo navíc interiér čalouněný kůží (šedesátitisícový příplatek). Mrzí neosvětlená schránka před koleny spolujezdce a naštve integrované rádio bez funkce RDS. Což je mezi novými auty snad unikát. Kvůli tomu nezobrazuje jméno naladěné stanice, ale hlavně nepřelaďuje stejnou stanici na různých frekvencích, což je při dlouhé cestě otravné.

Velká kabina skvěle pohostí posádku hlavně v podélném směru, je to díky královskému rozvoru 2,7 metru. To je sedm centimetrů na dohled Hyundai i40, který patří o kategorii výš. Horší je to s místem na hlavu na zadních sedadlech. Při nastupování se musíte trochu sklonit před zadním klesajícím sloupkem, čahoun se pak zarazí o čalounění stropu. Konstruktéři se snažili nahnat centimetry navíc nízko položenou zadní lavicí.

Byla by to ideální alternativa k octavii. Elantra má slibnou plynule klesající záď. A v tom je největší zádrhel, i když na pohled všechno nasvědčuje tomu, že je elantra liftback (záď otvírací i s oknem, stejně jako octavie), je to sedan. Víko kufru je tedy malé a vstup do něj pro cokoliv většího nemožný. Přitom designu by to neuškodilo a litrů je pro náklad dost, přesně 485.

Hyundai Elantra

Zvykat si budete na odjišťování sklápění zadních opěradel táhly z kufru (stejně musíte auto pak obejít k bočním dveřím a sklopit opěráky) a zmenšený průřez, kterým se delší zavazadla protahují. Nevítanou klasikou této kategorie jsou ramena nesoucí víko kufru, která zasahují do prostoru pro zavazadla.

Pod kapotu jediná volba

Jediný motor v nabídce pro elantru je benzinová atmosférická jedna-šestka. Sil má na rozpohybování třináctisetkilového auta akorát. Má hezký mechanický projev atmosférického motoru. Draka z elantry nedělá, ale svižně se s ním jezdit dá. V nižších otáčkách šestnáctiventilový agregát s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů sílu má, dramaticky ale ožije a získá lehkost s vytočením nad čtyři tisíce otáček. Motoráři naladili motor tak, že nejvyšší točivý moment 158 Nm dává v nezvykle vysokých 4 850 otáčkách.

Hyundai Elantra

Stotřicetikoňový (97 kW) motor je ale hlavně úsporný. Opravdu umí jezdit se spotřebou udávanou výrobcem, což je stále méně obvyklé (tabulková spotřeba 7 litrů). Svižné ježdění znamenalo v testu spotřebu lehce přes sedm litrů.

Hyundai Elantra v číslech

  • Motor zážehový čtyřválec, 1,6 MPI DOHC
  • Výkon 97 kW/132 k při 6300 ot./min
  • Max. točivý moment 158 Nm při 4 850 ot./min
  • šestistupňová převodovka manuální (automatická)
  • Maximální rychost 200 (195) km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,7 (11,6) s
  • Kombinovaná spotřeba 6,4 (7) l/100 km
  • Délka × šířka × výška × rozvor 4 530 × 1 775 × 1 445 x 2 700
  • Objem zavazadlového prostoru 485 litrů
  • Objem palivové nádrže 48 litrů

A to měl testovaný kousek s motorem spřaženou automatickou převodovkou. Šestistupňová skříň řadí plynule jen při vyloženě ladné jízdě. Automatu to ale hlavně s motorem pohromadě vůbec nešlape. Motor potřebuje točit, takže o to víc šlapete na plyn. Jenže automat je spíš uvyklý na motor převalující se v nízkých otáčkách, spoření řazením co nejvyšších stupňů a jízdu kochavého řidiče, který nespěchá. Když pak po pohonu elantry chcete víc akce, převodovka řadí jankovitě a jinak tichý motor k tomu hlasitě volá o pomoc.

Z toho plyne jediné: šestnástistovkový benziňák je pro elantru skvělý motor, který vyhoví všem. Ale rozhodně ušetřte čtyřicet tisíc za automat a zůstaňte u šestistupňového manuálu.

Největším překvapením nové elantry jsou její jízdní vlastnosti. Platforma pochází od kombíkového provedení Hyundaie i30, v zájmu úspor ale dostala jednodušší zadní nápravu.

Hyundai Elantra

Přední má skvělou přilnavost. V citlivém a přesném řízení navíc hezky cítíte, co dělá: nasadíte do oblouku, pak cítíte, jak se pneumatiky zakousnou do asfaltu a předek se do nich opře. Ani v utažené zatáčce se elantra nelekne korekce volantem. S vyšlechtěnou geometrií předku trochu neladí zadní náprava s vlečenými rameny, která si moc neumí poradit s nerovnostmi a na dálnici ve vyšších rychlostech záď vozu trochu povlává. Tlumiče zvolili podvozkáři Hyundaie tradičně tužší. Auto si vám tedy postěžuje na každou díru a hrbol.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.