Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Hyundai se letos zkraje roku přidalo na Světovém ekonomickém fóru k iniciativě Hydrogen Council, která si klade za cíl prosadit vodíková auta do praxe. Firma přitom patří k tradičním zastáncům tohoto druhu pohonu a s vodíkovými modely má bohaté zkušenosti. Coby koncepty nebo experimentální vozidla je vyvíjí již řadu let a patří v tomto ohledu na špičku v oboru.

Od roku 2013 dokonce Hyundai prodává vodíkový model ix35, který je momentálně dostupný zákazníkům na sedmnácti trzích. Právě toto auto by se mělo příští rok dočkat nástupce, který bude opět o hodně pokročilejší a praktičtější. Studie s až extrémně uhlazenými tvary inspirovanými přírodou a vodou, která je jediným odpadním produktem z vozu, naznačuje, jak bude toto auto vypadat. A to hlavně po technické stránce.

Fotogalerie

Hyundai slibuje, že nová vodíková technika je v porovnání s tou v ix35 o dvacet procent lehčí a dosahuje o deset procent vyšší účinnosti. Významným vylepšením prošly samotné palivové články, stejný výkon jsou schopné podávat při zhruba o třetinu menší velikosti než dosud. To samozřejmě dává prostor buď pro navýšení výkonu, nebo pro lepší uspořádání celého vodíkového systému. V autě tak například mohlo zbýt více místa pro lépe umístěné nádrže na vodík, což v důsledku výrazně vylepší dojezd.

Konkrétně se u tohoto konceptu hovoří o dojezdu až 800 kilometrů na jedno natankování nádrží vodíkem. To už je výtečná hodnota srovnatelná s moderními naftovými vozy, která by mohla pomoci překonat potíže se zatím velmi sporadicky rozsetými plnicími stanicemi.





Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.