Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Hyundai se letos zkraje roku přidalo na Světovém ekonomickém fóru k iniciativě Hydrogen Council, která si klade za cíl prosadit vodíková auta do praxe. Firma přitom patří k tradičním zastáncům tohoto druhu pohonu a s vodíkovými modely má bohaté zkušenosti. Coby koncepty nebo experimentální vozidla je vyvíjí již řadu let a patří v tomto ohledu na špičku v oboru.

Od roku 2013 dokonce Hyundai prodává vodíkový model ix35, který je momentálně dostupný zákazníkům na sedmnácti trzích. Právě toto auto by se mělo příští rok dočkat nástupce, který bude opět o hodně pokročilejší a praktičtější. Studie s až extrémně uhlazenými tvary inspirovanými přírodou a vodou, která je jediným odpadním produktem z vozu, naznačuje, jak bude toto auto vypadat. A to hlavně po technické stránce.

Fotogalerie

Hyundai slibuje, že nová vodíková technika je v porovnání s tou v ix35 o dvacet procent lehčí a dosahuje o deset procent vyšší účinnosti. Významným vylepšením prošly samotné palivové články, stejný výkon jsou schopné podávat při zhruba o třetinu menší velikosti než dosud. To samozřejmě dává prostor buď pro navýšení výkonu, nebo pro lepší uspořádání celého vodíkového systému. V autě tak například mohlo zbýt více místa pro lépe umístěné nádrže na vodík, což v důsledku výrazně vylepší dojezd.

Konkrétně se u tohoto konceptu hovoří o dojezdu až 800 kilometrů na jedno natankování nádrží vodíkem. To už je výtečná hodnota srovnatelná s moderními naftovými vozy, která by mohla pomoci překonat potíže se zatím velmi sporadicky rozsetými plnicími stanicemi.





Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.