Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Futuristický koncept Hyundai ukazuje vodíkové auto pro příští rok

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Korejská automobilka Hyundai patří vedle japonských značek Honda a Toyota k tradičním propagátorům vodíkového pohonu. V Ženevě ukazuje studii FE Fuel Cell Concept, která je předobrazem sériového vozu pro příští rok.

Hyundai se letos zkraje roku přidalo na Světovém ekonomickém fóru k iniciativě Hydrogen Council, která si klade za cíl prosadit vodíková auta do praxe. Firma přitom patří k tradičním zastáncům tohoto druhu pohonu a s vodíkovými modely má bohaté zkušenosti. Coby koncepty nebo experimentální vozidla je vyvíjí již řadu let a patří v tomto ohledu na špičku v oboru.

Od roku 2013 dokonce Hyundai prodává vodíkový model ix35, který je momentálně dostupný zákazníkům na sedmnácti trzích. Právě toto auto by se mělo příští rok dočkat nástupce, který bude opět o hodně pokročilejší a praktičtější. Studie s až extrémně uhlazenými tvary inspirovanými přírodou a vodou, která je jediným odpadním produktem z vozu, naznačuje, jak bude toto auto vypadat. A to hlavně po technické stránce.

Fotogalerie

Hyundai slibuje, že nová vodíková technika je v porovnání s tou v ix35 o dvacet procent lehčí a dosahuje o deset procent vyšší účinnosti. Významným vylepšením prošly samotné palivové články, stejný výkon jsou schopné podávat při zhruba o třetinu menší velikosti než dosud. To samozřejmě dává prostor buď pro navýšení výkonu, nebo pro lepší uspořádání celého vodíkového systému. V autě tak například mohlo zbýt více místa pro lépe umístěné nádrže na vodík, což v důsledku výrazně vylepší dojezd.

Konkrétně se u tohoto konceptu hovoří o dojezdu až 800 kilometrů na jedno natankování nádrží vodíkem. To už je výtečná hodnota srovnatelná s moderními naftovými vozy, která by mohla pomoci překonat potíže se zatím velmi sporadicky rozsetými plnicími stanicemi.





Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.