Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Grandeur: Jistě, pane řediteli

  8:38aktualizováno  8:38
Ambice korejských automobilek neznají hranic. Nový obrovský sedan Hyundaie není velký jen rozměry, ale i jménem. Chce automobilka jménem nástupce modelu XG naznačit, že by se o něj měli zajímat i evropští politici? Jméno Grandeur přináší prostor pro nejrůznější myšlenky...

Hyundai už obsadil téměř všechny automobilové segmenty, jen mezi velkými limuzínami pro pány ředitele to korejské automobilce moc nevycházelo.

S grandeurem chce automobilka ve vybrané společnosti vystupovat rázněji.

Auto se blyští chromem a už na první pohled dává na odiv svou důstojnost a nadřazenost.

Klasiky se nebojíme

"Šéfovské" auto klasického střihu je tříprostorové. Hyundai si na tomto poli prozatím neodvažuje experimentovat, a tak stál v Ženevě na stánku automobilky čistokrevný sedan.

Přední část odkazuje na menší sonatu, jejíž nová generace se představila na podzim v Paříži. Při pohledu zboku zaujme velká plocha oken. S ladnou vlnou střechy si rozumí výrazné svaly blatníků. Nejosobitější částí grandeuru je záď amerického střihu. Pozvolně klesající víko kufru a úzká linie zadních světel auto opticky rozšiřují.

Až budete měřit garáž pro velký grandeur, počítejte, že do ní budete parkovat s 4895 mm dlouhým, 1845 mm širokým a 1490 mm vysokým autem. Na 2,78 metrech rozvoru náprav si cestující vpředu i vzadu natáhnou nohy (oproti předchůdci mají ti vzadu 7 centimetrů místa k dobru) a ještě s sebou poberou 470 litrů nákladu, který uloží do kufru.

O pohodu na palubě potažené kůží a vyložené dřevem se stará dvouzónová klimatizace, kvalitní audiosoustava a další nezbytnosti. Když přestanou 17palcová kola obutá do botek 235/55 poslouchat pokyny řidiče, zasáhne stabilizační systém ESP a další elektroničtí hlídači, hodní vlajkové lodi 21. století.

Panna nebo orel?

Z nabídky motorů si vyberou příznivci nafty i benzinu. Vybírání to bude jednoduché: buď a nebo. Šestiválcový "benzíňák" s objemem 3,3 litru požene grandeur 233 koňskými silami (171  kW), maximální kroutící moment 304 newtonmetrů přetaví v sílu pohánějící přední kola pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení.

Stejná převodovka bude spolupracovat i s common-railovým turbodieselem 2,2 litru, který nabídne 145 koní výkonu (107 kW). Na jeho příchod pod kapoty grandeurů ale bude třeba chvíli počkat.

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.