Hyundai Grandeur: Jistě, pane řediteli

  • 11
Ambice korejských automobilek neznají hranic. Nový obrovský sedan Hyundaie není velký jen rozměry, ale i jménem. Chce automobilka jménem nástupce modelu XG naznačit, že by se o něj měli zajímat i evropští politici? Jméno Grandeur přináší prostor pro nejrůznější myšlenky...

Hyundai už obsadil téměř všechny automobilové segmenty, jen mezi velkými limuzínami pro pány ředitele to korejské automobilce moc nevycházelo.

S grandeurem chce automobilka ve vybrané společnosti vystupovat rázněji.

Auto se blyští chromem a už na první pohled dává na odiv svou důstojnost a nadřazenost.

Klasiky se nebojíme

"Šéfovské" auto klasického střihu je tříprostorové. Hyundai si na tomto poli prozatím neodvažuje experimentovat, a tak stál v Ženevě na stánku automobilky čistokrevný sedan.

Přední část odkazuje na menší sonatu, jejíž nová generace se představila na podzim v Paříži. Při pohledu zboku zaujme velká plocha oken. S ladnou vlnou střechy si rozumí výrazné svaly blatníků. Nejosobitější částí grandeuru je záď amerického střihu. Pozvolně klesající víko kufru a úzká linie zadních světel auto opticky rozšiřují.

Až budete měřit garáž pro velký grandeur, počítejte, že do ní budete parkovat s 4895 mm dlouhým, 1845 mm širokým a 1490 mm vysokým autem. Na 2,78 metrech rozvoru náprav si cestující vpředu i vzadu natáhnou nohy (oproti předchůdci mají ti vzadu 7 centimetrů místa k dobru) a ještě s sebou poberou 470 litrů nákladu, který uloží do kufru.

O pohodu na palubě potažené kůží a vyložené dřevem se stará dvouzónová klimatizace, kvalitní audiosoustava a další nezbytnosti. Když přestanou 17palcová kola obutá do botek 235/55 poslouchat pokyny řidiče, zasáhne stabilizační systém ESP a další elektroničtí hlídači, hodní vlajkové lodi 21. století.

Panna nebo orel?

Z nabídky motorů si vyberou příznivci nafty i benzinu. Vybírání to bude jednoduché: buď a nebo. Šestiválcový "benzíňák" s objemem 3,3 litru požene grandeur 233 koňskými silami (171  kW), maximální kroutící moment 304 newtonmetrů přetaví v sílu pohánějící přední kola pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení.

Stejná převodovka bude spolupracovat i s common-railovým turbodieselem 2,2 litru, který nabídne 145 koní výkonu (107 kW). Na jeho příchod pod kapoty grandeurů ale bude třeba chvíli počkat.

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur

,