Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurent fabie nanovo. Hyundai i20 se představí v Paříži

  18:00aktualizováno  18:00
Důležitý model korejské značky se představuje v novém provedení. Nová generace i20 je větší a prostornější. Premiéra evropské verze je naplánovaná na začátek října.

Indická verze Hyundai i20 | foto: Hyundai

Hyundai i20 je další z potvrzených premiér autosalonu v Paříži. Nová generace úspěšného modelu (kdysi se jmenoval Getz) bude o tři a půl centimetru delší než předchůdce, délkou tak naroste na 4 035 milimetrů. Rozvor, který je určující pro podélný prostor v kabině, je 257 centimetrů, což je o čtyři centimetry více oproti stávajícímu provedení. Pětidveřovému hatchbacku se nafoukl i kufr, ze stávajících 295 na 326 litrů. Třídveřové provedení zatím potvrzeno není, ale dá se čekat, že dorazí.

Může se hodit

Hodil by se vám vůz Hyundai i20? Vyberte si ho z nabídky téměř 50 vozů tohoto modelu na Automodul.cz.

Design karoserie navazuje na ostatní moderní hyundaie, ale působí o něco umírněněji. Zajímavým prvkem je leskle černé lakování zadního sloupku, které navazuje na prosklení víka kufru. Tradičním šperkem jsou LED diody denních světel. Rozhazovačné zákazníky bude lákat příplatkovou otevírací prosklenou střechou. Mezi praktickými vymoženostmi bude i parkovací kamera.

Hyundai i20

Fotogalerie

Technické podrobnosti ani fotografie interiéru zatím korejská značka neuveřejňuje, více se dozvíme 2. října na autosalonu v Paříži. Už se spekuluje i o přiostřené verzi z nově založené divize "N", která se zaměří na tovární úpravy běžných modelů. Pro jejich ladění si Hyundai otevřel speciální testovací centrum u slavného německého okruhu Nürburgring (každý vyvíjený model má okruh objet 480krát).

Hyundai i20 je přímým konkurentem Škody Fabie, která se také v Paříži představí v novém provedení. Hyundai prodal od roku 2002 téměř milion kusů modelů Getz a i20.

Výrobu obstará turecká továrna automobilky v Izmitu. Hyundai uvádí, že novou i20 vyvíjelo evropské vývojové centrum v německém Rüsselsheimu podle požadavků Evropanů. Šlo především o finální ladění. Hyundai totiž nabízí i20 i na jiných trzích. Indické provedení pojmenované Elite i20 se s plnou parádou odhalilo právě dnes (11. srpna 2014).





Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.