Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový hyundai z Česka je venku, i30 vypadá stále evropštěji

  16:30aktualizováno  16:30
Hyundai je korejská automobilka pevně usazená v Evropě. Má tu vývojové centrum, má modely zaměřené a vyráběné přímo na evropské zákazníky a taky přetahuje zavedeným značkám kromě zákazníků designéry. V Nošovicích vyráběný konkurent octavie nebo Peugeotu 308 se představuje ve třetí generaci. A vypadá stále evropštěji.

Hyundai i30 | foto: Hyundai

První a druhá generace i30 na asijský původ značky pár pokroucenými linkami ještě odkazovala (i když tu druhou maloval bývalý designér BMW - čtěte zde). Tvary třetí generace i30 už jsou úplně poevropštělé a stále bližší teutonsky střídmému designu. Ne nadarmo sedí designéři Hyundaie v Rüsselsheimu.

Hyundai i30

Linky karoserie jsou strohé, jak to vyznává německá konkurence. Výrazná je příď, záď je zajímavě členěná horizontálními linkami, povedlo se ztvárnění přístrojovky.

České auto

Třicítka se vyrábí v Česku, v továrně ve slezských Nošovicích, a na tuzemském trhu se jí také prodejně velmi dobře daří. Je nejprodávanější „neškodovkou“ (po octavii, fabii, rapidu a superbu), nechává za sebou i tak věhlasné modely jako VW Golf či Passat, Ford Focus či Dacie Duster a Sandero. Pro český trh je to tedy významný model.

Nová generace dostala přepracovaný podvozek (vzadu narozdíl od mnohé konkurence zůstala víceprvková náprava), má posílené brzdy i sportovní tlumiče. Výrazně se změnila paleta motorů – také u Hyundai vsadili na módní (a emisemi vynucený) downising neboli snižování objemů a dopování turbodmychadlem. Z nabídky tak zmizela přímovstřiková 1.6 GDI (99 kW), vrcholnou motorizací je teď o 4 kW silnější turbobenzin 1.4 T-GDI.

Fotogalerie

Odporoučela se rovněž atmosférická 1.6 (88 kW), místo ní je k mání opět přeplňovaný litrový motor – 1.0 T-GDI se stejným výkonem. Jediný benziňák, který přežil, je základní atmosféra 1.4 (73 kW). A vytratil se také maloobjemový turbodiesel 1.4 CRDi (66 kW), jejž nahradila nejslabší verze „trojjediného“ 1.6 CRDi se 70 kW výkonu. Silnější variety – 81 a 100 kW – zůstaly zachovány.

Všechny motory jsou spojeny s minimálně šestistupňovou manuální převodovkou, „pětikvalt“ už nekoupíte; na přání k některým agregátům (1.4 T-GDI a dva silnější diesely) ovšem můžete mít sedmistupňový dvouspojkový automat. Ten má také premiéru, dosud byly k mání jen klasické měničové šestistupňové automaty.

Rozměrově narostla třicítka jen nepatrně, o čtyři centimetry na délku a 1,5 cm do šířky, rozvor, a tedy i místo pro posádku, zůstalo stejné. Na něj jsme si ovšem nestěžovali ani u odcházející generace.

Může se hodit

hyundai

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Hyundai a dalších

A mezigeneračně se o něco nafoukl také kufr, přibylo v něm 17 litrů – výsledných 395 litrů je v kompaktní třídě mírně nadprůměrná hodnota. Třicítka ovšem o něco zhubla, jak velí současný trend – karoserie je díky většímu využití vysokopevnostních ocelí (Hyundai si je jako jediná automobilka na světě vyrábí ve vlastních ocelárnách) lehčí o 28 kg. Jestli to poznáme na dynamice jízdy, to budeme moci zjistit až při testovacích jízdách v lednu příštího roku. Výstavní premiéru bude mít nový Hyundai i30 na salonu v Paříži, kde se také dozví ceny.







Nejčtenější

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.