Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový hyundai z Česka je venku, i30 vypadá stále evropštěji

  16:30aktualizováno  16:30
Hyundai je korejská automobilka pevně usazená v Evropě. Má tu vývojové centrum, má modely zaměřené a vyráběné přímo na evropské zákazníky a taky přetahuje zavedeným značkám kromě zákazníků designéry. V Nošovicích vyráběný konkurent octavie nebo Peugeotu 308 se představuje ve třetí generaci. A vypadá stále evropštěji.

Hyundai i30 | foto: Hyundai

První a druhá generace i30 na asijský původ značky pár pokroucenými linkami ještě odkazovala (i když tu druhou maloval bývalý designér BMW - čtěte zde). Tvary třetí generace i30 už jsou úplně poevropštělé a stále bližší teutonsky střídmému designu. Ne nadarmo sedí designéři Hyundaie v Rüsselsheimu.

Hyundai i30

Linky karoserie jsou strohé, jak to vyznává německá konkurence. Výrazná je příď, záď je zajímavě členěná horizontálními linkami, povedlo se ztvárnění přístrojovky.

České auto

Třicítka se vyrábí v Česku, v továrně ve slezských Nošovicích, a na tuzemském trhu se jí také prodejně velmi dobře daří. Je nejprodávanější „neškodovkou“ (po octavii, fabii, rapidu a superbu), nechává za sebou i tak věhlasné modely jako VW Golf či Passat, Ford Focus či Dacie Duster a Sandero. Pro český trh je to tedy významný model.

Nová generace dostala přepracovaný podvozek (vzadu narozdíl od mnohé konkurence zůstala víceprvková náprava), má posílené brzdy i sportovní tlumiče. Výrazně se změnila paleta motorů – také u Hyundai vsadili na módní (a emisemi vynucený) downising neboli snižování objemů a dopování turbodmychadlem. Z nabídky tak zmizela přímovstřiková 1.6 GDI (99 kW), vrcholnou motorizací je teď o 4 kW silnější turbobenzin 1.4 T-GDI.

Fotogalerie

Odporoučela se rovněž atmosférická 1.6 (88 kW), místo ní je k mání opět přeplňovaný litrový motor – 1.0 T-GDI se stejným výkonem. Jediný benziňák, který přežil, je základní atmosféra 1.4 (73 kW). A vytratil se také maloobjemový turbodiesel 1.4 CRDi (66 kW), jejž nahradila nejslabší verze „trojjediného“ 1.6 CRDi se 70 kW výkonu. Silnější variety – 81 a 100 kW – zůstaly zachovány.

Všechny motory jsou spojeny s minimálně šestistupňovou manuální převodovkou, „pětikvalt“ už nekoupíte; na přání k některým agregátům (1.4 T-GDI a dva silnější diesely) ovšem můžete mít sedmistupňový dvouspojkový automat. Ten má také premiéru, dosud byly k mání jen klasické měničové šestistupňové automaty.

Rozměrově narostla třicítka jen nepatrně, o čtyři centimetry na délku a 1,5 cm do šířky, rozvor, a tedy i místo pro posádku, zůstalo stejné. Na něj jsme si ovšem nestěžovali ani u odcházející generace.

Může se hodit

hyundai

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Hyundai a dalších

A mezigeneračně se o něco nafoukl také kufr, přibylo v něm 17 litrů – výsledných 395 litrů je v kompaktní třídě mírně nadprůměrná hodnota. Třicítka ovšem o něco zhubla, jak velí současný trend – karoserie je díky většímu využití vysokopevnostních ocelí (Hyundai si je jako jediná automobilka na světě vyrábí ve vlastních ocelárnách) lehčí o 28 kg. Jestli to poznáme na dynamice jízdy, to budeme moci zjistit až při testovacích jízdách v lednu příštího roku. Výstavní premiéru bude mít nový Hyundai i30 na salonu v Paříži, kde se také dozví ceny.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.