Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Hyundai ix20 Cross oblékl úbor do přírody

  7:23aktualizováno  7:23
Je to malé MPV se šmrncovním oplastováním, pohonem předních kol vyráběný v Česku, ale do oddílu škodováckých scoutů nepatří. Atraktivní robustní vzhled totiž svému nošovickému modelu přidal Hyundai. Model ix20 se začíná v Česku prodávat v provedení Cross, které už je k mání v Německu nebo Belgii.

Hyundai ix20 Cross | foto: Hyundai

Za dvacetitisícový příplatek oproti neoplastované verzi má ix20 nástavce předního i zadního nárazníku, výraznější prahy a lemy blatníků a šestnáctipalcovými litými koly. Vůz má zatmavená zadní skla a ukazatele směru ve vnějších zpětných zrcátkách. 

Crossová verze je vybavená výhradně benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 124 koní spojenou s šestistupňovým manuálem.

Hyundai o novince mluví jako o crossoveru. A chce v něm vidět konkurenta městským crossoverům, jako jsou například Renault Captur, Peugeot 2008, ale také Nissan Juke, Opel Mokka anebo Škoda Yeti ve verzi s pohonem předních kol.

Protože ix20 je pod slupkou zálesáka stále hlavně MPV, chlubí se prostorným a variabilním interiérem. „Českými zákazníky ostře sledovaný základní objem zavazadlového prostoru činí v závislosti na posunu zadních sedadel příznivých 440 - 570 litrů, a to i bez obvyklého započítání standardního dojezdového náhradního kola,“ připomíná mluvčí českého zastoupení značky Miloš Adámek.

Akční cena ix20 Cross je 359 990 korun. „Základní cena Škody Yeti 1,2 TSI s předním náhonem je 354 900 Kč, 1,4 TSI vyjde o 95 000 dráž. Renault Captur začíná s cenou na 289 900 Kč,“ připomíná agentura ČTK.

Hyundai v současnosti patří třetí příčka na tuzemském trhu za Škodou a Volkswagenem. Do května firma prodala 6 959 aut.





Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.