Hyundai ix20

Hyundai ix20 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Hyundai ix20 už sjíždí z pásů, česká novinka se bude prodávat v listopadu

  • 135
Ve slezských Nošovicích od pondělka běží výroba nového hyundaie. Malé MPV míří za mladými rodinami. Model ix20 bude konkurovat Škodě Roomster, naživo bude k vidění za dva týdny na autosalonu v Paříži. V říjnu se dozvíme cenu a 1. listopadu odstartuje prodej.

Hyundai ix20 je třináctým autem vyráběným v Česku (škodovky, kolíňata, kaipany, gordon, modely z nošovické továrny). V nabídce korejské značky nahrazuje přesluhující matrix, ale není jeho přímým nástupcem.

Je dvojčetem Kia Venga. Oproti ní má hyundai jiné některé díly karoserie a interiéru. Hlavně čumák je jiný. Podvozek je oproti venze poupravený, ta ale dostane stejné naladění časem také.

Motory budou v nabídce čtyři. Naftová jedna-čtyřka bude ve dvou výkonových verzích, 77 a devadesátikoňové. Doplní je dva benziňáky: 90koňová jedna-čtyřka a 125koňová šestnáctistovka. Hned od začátku bude v prodeji i úspornější ekologická verze Blue Drive,

Kia venga

Jak jezdí dvojče nového hyundaie - čtěte ZDE

Korejská novinka s českou občankou je 4,1 metru dlouhá. Na 2,6 metrech rozvoru je místo pro pětičlennou posádku, kufr má v základní konfiguraci kolem 440 litrů. Můžete ho zvětšit posunutím zadních sedadel, která navíc mají polohovatelný sklon opěradel.

V základní výbavě ix20 má být šest airbagů, ABS, stabilizační systém ESP a pomocník rozjezdů do kopce, který při uvolnění prostředního pedálu nechá auto ještě chvilku zabržděné. V připlatcích bude mimo jiné panoramatická prosklená střecha.

Nový hyundai je navržený a vyvinutý ve vývojovém centru automobilky v Rüsselsheimu vedle Frankfurtu nad Mohanem. Navrhli ho v Evropě pro Evropany, mimo starý kontinent se ix20 nepodívá.

"Jsme optimisté, předpokládáme roční prodej pětapadesát tisíc," řekl při předvedení novinky vybraným evropským novinářům Allan Rushforth, viceprezident evropského Hyundaie.

Podle Rafaela Agulla, který má v Hyundai Europe na starosti marketing, bude ix20 konkurovat vozům Nissan Note, Citroën C3 Picasso, Renault Modus, nebo Opel Meriva. Zapomněl na Škodu Roomster.

"V Česku prodej odstartuje 1. listopadu. Už v říjnu ale bude možné objednávat první auta," říká Hana Holcová, mluvčí českého zastoupení Hyundaie. První auta se prá dostanou k majitelům dokonce s mírným předstihem, už koncem října.

Cena se dá vytušit z ceníku Kie Vengy. Ta teď startuje na 280 tisících, s aktuální slevou je ještě o dvacet tisíc levnější, základní ix20 by mohla být o něco málo dražší, zato vybavenější.

Tahákem má být pětiletá péče o auto. Kromě záruky zahrnuje pětiletý servis asistenční služby a zdarma záruční prohlídky. Bez omezení kilometrů.

Hyundai ix20

Oficiální premiéra Hyundaie ix20 bude na začátku října na autosalonu v Paříži. Kromě něj se na stánku představí faceliftovaný prcek Hyundai i10, modrá parta úsporných a ekologických hyundaiů (nesou označení Blue). Evropě se také v oficiální evropské premiéře představí sedan střední třídy s pohonem zadních kol jménem Genesis a obrovský šéfovský kočár Equus.

A závodníci pozor. Do Evropy se chystá Hyundai Genesis coupé, hit amerických soutěživých mladíků a tunerů. Nejrychlejší hyundai všech dob má 303 koní, které přenáší na zadní kola šestistupňový manuál. Šestiválec 3,8 litru ho rozjede na stovku za 6,3 sekundy. Umírněnějším sportovcům nabídnou 210koňový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Na zadní nápravě je ještě ke všemu samosvorný diferenciál. "Genesis kupé se dostane na některé evropské trhy koncem letošního roku," oznámil Allan Rushforth.

Hyundai Genesis Coupé

"Loni vyrobila automobilka Hyundai celosvětově tři miliony aut," říká Chang-Kyun Han, prezident evropské části automobilky. Společně s Kiou, kterou Hyundai vlastní, zaznamenal korejský koncern dvacetiprocentní nárůst prodejů. Předběhl tak v celosvětových číslech Ford a stal se čtvrtou největší automobilkou na světě.

V Číně Hyundai prodal o necelých 28 procent víc aut a v Indii o dvacet. "V Evropě jsme loni prodali 341 tisíc aut," dodává Han, což je 2,75 podíl na evropském trhu. V Evropě v loňském krizovém roce vyrostl Hyundai o deset procent.

Po světě má značka sedm fabrik a stejné množství vývojových center. Jsou rovnoměrně rozprostřené po celé zeměkouli, aby modely šly naproti gustům všech zákazníků, od Ameriky po Indii. Celosvětová kapacita všech fabrik je 3,5 milionu aut, v Nošovicích z toho umí vyrobit 230 tisíc kusů ročně.