Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai ix55: image ho nezajímá, boduje cenou

aktualizováno 
Na světě je nový Hyundai ix55 do terénu. Je velký, s ohledem na konkurenci levný a splní vše, co po něm budete chtít.

Hyundai ix55 | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Hyundai ix55 je nejlevnější automobilový mamut, jakého můžete koupit. Musíte ovšem počítat s tím, že vaše image úspěšného podnikatele nebo manažera s ním nenaroste tolik, jako kdybyste na obchodní jednání přijeli s něčím ve stylu Volvo XC90, Audi Q7, Mercedes-Benz třídy M nebo BMW X5. Na druhou stranu vás může hřát, že oproti ostatním jste utratili přinejmenším o 300 tisíc až půl milionu míň.

Může se hodit

Předváděcí, referentské, ojeté a nové automobily značky Hyundai 
Nakupte si on-line! www.automodul.cz

Cena je tedy hlavní výhoda obrovitého SUV Hyundai ix55, které se do Evropy dostalo z USA. V základní verzi se dá s třílitrovým dieselem, který je jediným motorem v nabídce, koupit za 950 tisíc korun.

To je částka, o které se konkurenci ani nesní. Tady je důkaz: Audi Q7 3.0 TDI - 1 490 300 Kč, Mercedes-Benz ML 320 CDI - 1 458 000 Kč, Volvo XC90 2,4D - 1 280 000 Kč a BMW - 1 523 000 Kč. Jenže...

Nižší cena je vidět

Nedělám si iluze o tom, že peníze, které prodejci chtějí za auta typu BMW X5, nejsou přemrštěné. Když je ale někdo ochotný je utratit, očekává exkluzivní design vnějšku i vnitřku včetně výborných materiálů. A to je právě to, co Hyundai ix55 postrádá.

Hyundai ix55

Na karoserii vás nic nepřipoutá, nezaujme. Snad jen ta velikost. A to samé pokračuje i uvnitř. Jednoduchá palubní deska, středový tunel s lacině působícími plasty, kaplička se třemi klasickými budíky, tvrdé plasty na dveřích, kožená sedadla, která vzhledově nemají daleko ke kožence... Nechci tohle auto shodit, ale uvnitř není nic, z čeho bych měl pocit, že se tím designéři zabývali déle, než bylo nutné.

Když si sednete do už zmíněných konkurentů, máte pocit, že auto udělali proto, aby vás rozmazlovali. Hyundai ix55 udělali proto, abyste s ním jezdili. A skoro nic navíc nepřidali.

Tam, kde se utrácelo za pocit luxusu, hyundai šetří. Zásadní ovšem je, že úspory dokáže přenést i na zákazníka, který se s menší porcí okázalosti smíří a radši si na účtu nechá pár stovek tisíc na útratu za něco jiného. Je to každého volba. A musím přiznat, že mi rozhodně není nesympatická.

Spotřeba do 10 litrů

Filozofické rozjímání máme za sebou. Teď jak se s huyndaiem jezdí. Třílitrový nafťák s výkonem 240 koní si ve spojení se šestistupňovým automatem umí s autem těžkým 2,2 tuny poradit. Na závodění to není, ale když se rozhodnete sešlápnout plyn, automat si vcelku rychle podřadí a vašeho mastodonta svižně rozpohybuje.

Ovšem pozor, když se bude blížit zatáčka. Nepříliš ostré brzdy a tendence auta se naklánět by vás hodně rychle mohly poslat mimo silnici. Větší náklony lze brát jako daň za měkčí nastavení podvozku nabízející dostatek pohodlí, kterého na děravých silnicích není nikdy dost.

Hyundai ix55

Místa pro cestující je opravdu spousta, bez výtky je také výhled z vozu. Snad jen když se rozhodnete někoho převážet ve třetí řadě sedadel (hyundai je sedmimístný), tak nepočítejte s tím, že by vám ti dva vzadu po vysednutí vyprávěli, jak se jim tam skvěle sedělo. Pokud jde o spotřebu, počítejte s tím, že tohle auto jezdí v průměru za 9,5 litru na 100 kilometrů. Při snaze ušetřit ji srazíte maximálně o litr.

Líbí se mu na dálnici

Hyundai ix55 je auto určené hlavně na dlouhé cesty. S pohonem všech kol a podvozkem 20 centimetrů od země ale zvládne i náročnější terén. Řidič navíc může pomocí tlačítka zamknout pohon všech kol v poměru 50:50. Uzávěrka se automaticky vypne a systém se vrátí k automatickému ovládání při rychlosti nad 30 km/h.

Když rychlost klesne pod třicítku, uzávěrka se zase sama aktivuje. Tohle tlačítko ale asi málokdo z majitelů vůbec někdy využije. Vzhledem k tomu, že podobná auta si nezřídka pořizují ženy z důvodu, že se v nich cítí bezpečně, je potřeba je dopředu upozornit na to, že při parkování s ix55 budou potřebovat trochu cviku a dobrý odhad. Ve výbavě totiž najdou jen zadní parkovací senzory. Chybí senzory vpředu a zapomeňte i na parkovací kameru. Na druhou stranu při jízdě i parkování život usnadňují obrovitá zpětná zrcátka.

Pro drobnější ženu může být problém i to, že dveře kufru se samy elektricky zavírají jen v nejvyšší výbavě Premium, která vyjde na 1 069 000 korun. U dvou nižších stupňů výbav musíte na zavření vynaložit trochu síly.

Zkrátka rozumná volba

Hyundai ix55 je auto, které si pořizujete s rozumem. Srdce nechte doma. Za milion korun dostanete pohodlného obra s přijatelnou spotřebou, pohonem všech kol, průměrnými jízdními vlastnostmi a  výbavou, o níž se dá mluvit jako o standardní. Jestli toho chcete víc, běžte jinam. Ale počítejte s výrazně vyšší útratou.

Hyundai ix55 v číslech

motor

3.0 CRDi, diesel

převodovka

6stupňový automat

počet válců

6

max. výkon

176 kW (240 koní)

max. rychlost

200 km/h

zrychlení (0-100 km/h)

10,4 s

prům. spotřeba

9,4 l

délka/šířka/výška/rozvor v mm

4 840/1 972/1 807/2 805

objem kufru (tři/dvě/jedna řada sedadel)

148/598/1 746 l

záruka

3 roky

základ. cena

949 900 Kč

Některé prvky základní výbavy:
Zadní spoiler, střešní ližiny, stabilizační systém ESP, protiprokluzový systém TCS, systém bránící převržení vozu, čelní, boční a hlavové airbagy, el nastavitelné sedadlo řidiče, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko, el. ovládání oken, dálkový centrál, alarm, automatická klimatizace, palubní PC, tempomat, zadní parkovací čidla, vyhřívání předního skla pod stěrači, tmavá zadní skla, klimatizovaná přihrádka na středovém tunelu, autorádio s MP3 a šesti reproduktory, ovládání audiosystému na volantu.

Za příplatek:
Metalíza - 15 000 Kč, el. ovládané střešní okno - 20 000 Kč

Vyšší výbavy:
El. ovládané 5. dveře, chromované a prosvětlené prahy, monitorování tlaku v pneumatikách, kožené čalounění sedadel včetně vyhřívání, dešťový senzor, xenonové světlomety s ostřikovači, paměť nastavení sedadel, volantu a zrcátek





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.