Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Matrix: spotřeba nízká, řazení zklamalo

  16:05aktualizováno  16:05

hodnocení iDNES 3/5

Korejec Matrix není v tuzemsku úplnou novinkou. Jako rodinný minivan nabízí mnoho prostoru pro zavazadla i dostatek malých odkládacích ploch. Protože pro cestování s rodinou není důležitá rychlost, ale spíše spotřeba a bezpečnost, otestovali jsme dieselový motor o objemu 1500cm3.
VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * SPOTŘEBA * MOTOR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Pro živnostníky není zanedbatelný ani fakt, že na Matrixe lze uplatnit odpočet DPH. Tento model na korejském trhu prodávají pod názvem Lavita. Pro úplnost informací ještě dodejme, že vůz je postaven na platformě úspěšné řady Elantra.


VNĚJŠÍ VZHLED

Rozměrné čelní sklo a velká boční okna dávají interiéru ohromnou světlost, z pohledu řidiče pak množství prosklené plochy zaručuje dostatečný výhled. I díky tomu Matrix padne rychle do ruky - poskytuje velký přehled co se děje okolo a díky vyšší poloze sedadel i pocit být "vysoko nad věcí". Vidět dál a lépe než kolegové v automobilech klasické koncepce, umožňuje větší přehled a možnost lépe a přesněji manévrovat a v neposlední řadě i lépe parkovat. V tomto ohledu Matrix dokonale plní funkci rodinného vanu, který doveze kamkoli a je velmi příjemný na ovládání.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Matrix je zdařilým výsledkem spolupráce korejského výrobce s italským designérským studiem.

Je potvrzením trendu, kdy asijští výrobci usoudili, že se svou vyumělkovaností a "barokní" kulatostí neprorazí, a obracejí se na evropské návrháře (příkladem může být i Daewoo Kalos od dalšího itala - Giugiara). Ocenění zaslouží rovněž funkčnost a využitelnost vozu, které jsou hlavními premisami tohoto sympatického MPVéčka.
To že korejský výrobce vkládá velké naděje do stále více žádaného segmentu MPV dokazuje také částka přesahující 250 milionů dolarů, kterou vývoj Matrixe stál.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.