Hyundai Matrix: spotřeba nízká, řazení zklamalo

  • 9

hodnocení iDNES 3/5

Korejec Matrix není v tuzemsku úplnou novinkou. Jako rodinný minivan nabízí mnoho prostoru pro zavazadla i dostatek malých odkládacích ploch. Protože pro cestování s rodinou není důležitá rychlost, ale spíše spotřeba a bezpečnost, otestovali jsme dieselový motor o objemu 1500cm3.
VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * SPOTŘEBA * MOTOR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Pro živnostníky není zanedbatelný ani fakt, že na Matrixe lze uplatnit odpočet DPH. Tento model na korejském trhu prodávají pod názvem Lavita. Pro úplnost informací ještě dodejme, že vůz je postaven na platformě úspěšné řady Elantra.


VNĚJŠÍ VZHLED

Rozměrné čelní sklo a velká boční okna dávají interiéru ohromnou světlost, z pohledu řidiče pak množství prosklené plochy zaručuje dostatečný výhled. I díky tomu Matrix padne rychle do ruky - poskytuje velký přehled co se děje okolo a díky vyšší poloze sedadel i pocit být "vysoko nad věcí". Vidět dál a lépe než kolegové v automobilech klasické koncepce, umožňuje větší přehled a možnost lépe a přesněji manévrovat a v neposlední řadě i lépe parkovat. V tomto ohledu Matrix dokonale plní funkci rodinného vanu, který doveze kamkoli a je velmi příjemný na ovládání.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Matrix je zdařilým výsledkem spolupráce korejského výrobce s italským designérským studiem.

Je potvrzením trendu, kdy asijští výrobci usoudili, že se svou vyumělkovaností a "barokní" kulatostí neprorazí, a obracejí se na evropské návrháře (příkladem může být i Daewoo Kalos od dalšího itala - Giugiara). Ocenění zaslouží rovněž funkčnost a využitelnost vozu, které jsou hlavními premisami tohoto sympatického MPVéčka.
To že korejský výrobce vkládá velké naděje do stále více žádaného segmentu MPV dokazuje také částka přesahující 250 milionů dolarů, kterou vývoj Matrixe stál.