Hyundai HND-7

Hyundai HND-7 | foto: Hyundai

Hyundai nacpal do malého auta osm lidí. Sedí pohodlně jak v úlu

  • 51
Jako ve včelím úlu si budou připadat pasažéři v konceptu HND-7 od Hyundaie. Do auta délky blízké kombíkové fabii se konstruktérům podařilo vměstnat osm sedadel. Novinka vystavená na autosalonu v Dillí čeká na reakce veřejnosti. Pokud se bude líbit, Hyundai připraví takto koncipované auto do výroby.

Kdo by řekl, že na platformu malého Hyundaie ix20, což je auto přímo konkurující Škodě Roomster, se vejde osm pasažérů. A pozor, nikoliv tísnících se na nějakých skromných lavicích, ale s pohodlným samostatným sedadlem pro každého. Koncept HND-7 má rozvor 2,75 metru, délka auta je 4,3 metru, šířka 1,82 a výška 1,65 metru. Oproti roomsteru nebo fabii je tedy jen o fous delší, je ale o nějakých patnáct až dvacet centimetrů širší.

Hyundai HND-7

Interiér má nevšední, ale o to zajímavější koncepci. Do prvních dvou řad výrobce dal tři sedadla, ale protože šířka auta by nestačila, tak prostřední z nich je vždy odsazeno kus dozadu. Tím se cestující vedle sebe nebudou šťouchat lokty navzájem. V poslední řadě jsou pak už jen dvě sedadla. Rozmístění křesel připomíná stavbu včelího úlu, což je pro auto docela charakteristické. Na malém prostoru hodně místa.

Aby to celé fungovalo, respektive aby se pasažéři v autě cítili dobře a hlavně, aby do něj pohodlně nastoupili, má koncept naprosto rovnou podlahu bez vyvýšených prahů. Zcela výstavní je řešení dveří. Otvírají se proti sobě jako u skříně, podobně jako v Opelu Meriva, ale zadní jsou na masivních ramenech vyklápěcí. A zcela chybí B sloupek karoserie mezi dveřmi. Toto řešení se do sériové produkce dostane pravděpodobně jen stěží.

Hyundai HND-7

Při pohledu otevřenými dveřmi vynikne výrazně předsunutá palubní deska, která jakoby visí v interiéru. Na první pohled vypadá jako ze sci-fi filmu, ale při podrobnějším zkoumání odhalíme v designu mnoho detailů, které už Hyundai používá u současných produkčních modelů. Povedl se design sedaček s motivem včelí plástve. Ale sportovní tedy rozhodně nejsou, jsou to spíš ryze účelové židle.

Posádku hýčká klimatizace s integrovaným zvlhčovačem vzduchu. V interiéru je i hodně odkládacích prostorů, především mladší pasažéři na zadních sedadlech jich jistě budou hojně využívat. Pro řidiče pak Hyundai připravil mohutný dotykový displej. Díky uspořádání interiéru pak logicky chybí středový tunel, ovládací prvky z něj se musely přestěhovat na volant a středovou konzoli.

Z vnějšku auto působí docela sériovým dojmem. Je hranatější, než jsme u současných modelů Hyundaie zvyklí, ale to s ohledem na jeho určení a koncepci vůbec nevadí, spíš naopak. Zpředu zaujmou výrazná světla, která spoluvytváří tvar blatníku. Zasahují výrazně do boků auta a právě blatníky dávají vzpomenout na současný fluidní design značky. Z profilu HND-7 připomíná MPV, zadní část je pak téměř kolmá.

Pohonná jednotka se drží módních trendů. Maloobjemový čtyřválec 1,2 litru je dopovaný turbodmychadlem a spojený s šestistupňovou převodovkou. Výkony výrobce neuvádí, u konceptu nejsou podstatné.

Podle vyjádření značky se čeká na reakce veřejnosti. Pokud budou kladné, tak se podobně koncipovaný vůz dostane časem do výroby, tento zcela konkrétní ale prý nikoliv. Zájem Hyundai očekává především na indickém trhu, proto si také pro premiéru vybral dillíjský autosalon. Je ale velmi pravděpodobné, že derivát by si našel cestu i do Evropy. O podobné auto by jistě byl zájem, jen rozměry by se asi musely oproti indické verzi trochu přifouknout.