Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Neos: ve stopách Roomsteru

  17:18aktualizováno  17:18
Pro tokijský autosalon si korejská automobilka připravila další zajímavou studii. Hyundai Neos II je další koncept, který spojuje přednosti nejrůznějších tříd automobilů. Označení SUV bylo automobilce "malé" a tak marketingoví pracovníci vymysleli nové pojmenování - CUV (Crossover Utility Vehicle).

Ani pojemnování NEOS není samoúčelné, vychází z označení “NEologism Of Style” (neologism = novotvar). Neos II je druhým opravdu velkým konceptem, který mají nasvědomí technici z designérského centra v Chibě.

Studie na stánku Hyundaie nemá však pouze ohromit avantgardou (novo)tvarů, hlavním úkolem je předvést všestrannost, která dnes na kupce automobilu platí pravděpodobně nejvíce.

NEOS II zaujme svalnatým, mohutným "čumákem" s úzkými výřezy světlometů. Dva nenasytně se tvářící průduchy, skládájící čelní masku, nahánějí téměř strach. Obrovská dvacetipalcová kola lemovaná rozměrnými blatníky, zase hrají na SUV notu. Pohled na zadní, absolutně svislou stěnu (pravděpodobně prosklenou), pak dává vzpomenout na studii roomster mladoboleslavské automobilky. 

Vůbec celá studie vypadá jako evoluce Škody Roomster, v tomto případě v SUV-offroad střihu.

Přední světlomety jsou vybaveny tzv. Adaptive Forward Lighting Systémem, který se automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám NEOSu. Z dalších funkčních lahůdek jmenujme posuvné dvěře na obou stranách automobilu, které usnadňují nastupování a vystupování pasažérů.

Čtyřmístný interiér, nesoucí se též ve velmi avantgardním duchu (alespoň dle informací výrobce - obrázky interiéru k dispozici nejsou), má poskytovat pohodlí srovnatelné s luxusními vozy.

Hyundai NEOS II je 3,834 metru dlouhý 1,775 metru široký a 1,585 metru vysoký. Jediný další údaj, který automobilka oficiálně zveřejnila je rozměr kol: 255/35 ZR202.

Celá studie vypadá jako evoluce Škody Roomster, v tomto případě v SUV-offroad střihu.

Pohled na zadní, absolutně svislou stěnu (pravděpodobně prosklenou), dává vzpomenout na studii roomster mladoboleslavské automobilky.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.