Hyundai zakládá novou nóbl značku Genesis. Chce konkurovat BMW

  14:31
Jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor zahájil prodej prvního modelu patřícího pod nově vytvořenou luxusní značku Genesis. Do roku 2020 hodlá automobilka v rámci této značky uvést na trh ještě dalších pět modelů.
Genesis EQ900

Genesis EQ900 | foto: Hyundai

Hyundai začal nový automobil nabízet v Jižní Koreji pod názvem EQ900 s cenou od 117 milionů wonů (zhruba 2,5 milionu korun). V příštím roce by se měl vůz začít pod názvem G90 prodávat ve Spojených státech a na dalších trzích.

Nástupce Hyundaie Equus má stát na vrcholu produktové řady luxusních vozů nově vzniklé značky. Ta sebevědomě prohlašuje, že „vstoupí do nejvyššího segmentu trhu luxusních vozů s nejlepšími technickými inovacemi na světě a nejvyšší úrovní kultivovanosti, komfortu a dynamických jízdních vlastností“.

Genesis EQ900

Na minimalizaci hluku od pneumatik má například zásluhu speciální konstrukce 19“ kol z lehké slitiny, která umožňuje tišší proudění vzduchu. Vývoj trval čtyři roky a zaměstnal na 800 lidí. Testovalo se na slavném německém okruhu Nürburgring, kde má Hyundai vývojové oddělení, a také na americkém testovacím polygonu v Mohavské poušti.

Podle renomovaného magaznínu Quattroruote mají genesisy stavět na technice hyundaiů, odlišovat od mainstereamové produkce je mají specifický design a použité materiály.

Reprezentativní 5,2metrová limuzína (rozvor 3 160 mm) dostala pohon zadních kol (za příplatek provedení s pohonem všech kol) a adaptivní podvozek. Model využívá prodlouženou platformu Hyundaie Genesis, který se nyní prodává na severoamerickém trhu.

Genesis EQ900

Pod kapotu dvouapůltunové vlajkové lodi korejské značky je na výběr ze tří zážehových motorů: V6 3,3 litru T-GDI (370 k a 510 Nm); V6 3,8 litru GDI (315 k a 397 Nm); nebo V8 5,0 litru GDI (425 k a 519 Nm). Osmiválec s točivým momentem 519 Nm umožňuje sedanu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Motor V6 3,3 litru je zase první jednotkou Hyundai Motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Převodovka je vždy osmistupňová měničová automatická. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost zvládnou všechny verze pod sedm sekund.

Automobilka chce držet krok s prémiovou konkurencí i v oblasti asistenčních a bezpečnostních systémů. Soubor pojmenovaný Genesis Smart Sense obsahuje mimo jiné asistent pro jízdu na dálnici (zatím pouze pro korejský trh), adaptivní tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assistance System). Genesis tak má být na cestě k autonomnímu řízení.

Specialitou má být unikátní systém SPC (Smart Posture Caring), který automaticky upravuje nastavení sedadla, volantu, vnějších zpětných zrcátek a průhledového (HUD) displeje do optimální polohy pro postavu řidiče. Tato funkce bude zatím dostupná jen pro korejský trh.

Na design genesisů pojmenovaný „atletická elegance“ dohlédne šéfdesignér korejského koncernu Peter Schreyer, který si na to ovšem vzal k ruce šikovného a pracemi pro koncern Volkswagen proslaveného Luca Donckerwolka. Ten kromě kariéry u Audi, Seatu, Lamborghini a naposledy Bentleye zanechal výraznou stopu i ve Škodě, jejíž designstudio vedl v dobách, kdy se tvořily Fabie s Octavií první generace.

Evropa s otazníkem

Automobilka Hyundai ohlásila vytvoření samostatné značky Genesis pro luxusní vozy začátkem listopadu. Ještě před odhalením vozu ho bez toho, aby ho viděli první den prodejů, objednalo v Koreji 4 342 lidí, v den premiéry už měli nasbíraných téměř deset tisíc objednávek.

Firma doufá, že nová značka podpoří její zisky a posílí její pozici na rychle rostoucím trhu s luxusními automobily. Po představení v Koreji se G90 dostane i na další trhy včetně USA, Číny, Ruska a zemí Středního východu. O Evropě se zatím automobilka nezmiňuje.

Hyundai novou značku pojmenoval po svém sedanu Genesis. „Přijít se značkou založenou na úspěchu sedanů Genesis je chytrá strategie, na rozdíl od značek Lexus a Infiniti, které přišly odnikud,“ řekl v listopadu agentuře Reuters jeden z analytiků společnosti Korea Investment & Securities. Lexus je luxusní značkou japonské automobilky Toyota, luxusní značka Infiniti patří pod japonský Nissan.

Nově vzniklá značka chce v následujících pěti letech představit dalších pět modelů. Nabídka má mířit proti prémiovým značkám, typicky BMW. Další model má podle Davea Zuchowskeho, šéfa severoamerického zastoupení Hyundaie, mířit proti BMW řady 3 a 4, půjde tedy o sedan s pohonem zadních kol. Z něho by měl vzniknout také crossover (SUV). Dalším modelem by mělo být velké SUV (pravděpodobně konkurent BMW X5) a nástupce aktuálního Hyundaie Genesis, což je v Americe velký sedan (přibližně velikosti BMW řady 5). Už se také spekuluje o označení dalších modelů, klíčem má bý písmeno G, (G70, G60 apod); třeba Hyundai Genesis se má stát už příští rok Genesisem G80.

Dave Zuchowski také prohlásil, že Genesis má mít vlastní showroomy, které budou věnované výhradně nově vzniklé prémiové značce.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.

  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Bláznění po karavaningu pominulo. Výrobci koketují s elektrickým pohonem

19. března 2024

Při koupi nebo pronájmu karavanů a obytných aut lidé v poslední době kladou důraz na energetickou...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...