Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai zakládá novou nóbl značku Genesis. Chce konkurovat BMW

  14:31aktualizováno  14:31
Jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor zahájil prodej prvního modelu patřícího pod nově vytvořenou luxusní značku Genesis. Do roku 2020 hodlá automobilka v rámci této značky uvést na trh ještě dalších pět modelů.

Genesis EQ900 | foto: Hyundai

Hyundai začal nový automobil nabízet v Jižní Koreji pod názvem EQ900 s cenou od 117 milionů wonů (zhruba 2,5 milionu korun). V příštím roce by se měl vůz začít pod názvem G90 prodávat ve Spojených státech a na dalších trzích.

Nástupce Hyundaie Equus má stát na vrcholu produktové řady luxusních vozů nově vzniklé značky. Ta sebevědomě prohlašuje, že „vstoupí do nejvyššího segmentu trhu luxusních vozů s nejlepšími technickými inovacemi na světě a nejvyšší úrovní kultivovanosti, komfortu a dynamických jízdních vlastností“.

Genesis EQ900

Může vás zajímat

Hyundai i30 1.6 GDI 2014

Hyundai i30 1.6 GDI 2014

Cena 346.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Na minimalizaci hluku od pneumatik má například zásluhu speciální konstrukce 19“ kol z lehké slitiny, která umožňuje tišší proudění vzduchu. Vývoj trval čtyři roky a zaměstnal na 800 lidí. Testovalo se na slavném německém okruhu Nürburgring, kde má Hyundai vývojové oddělení, a také na americkém testovacím polygonu v Mohavské poušti.

Podle renomovaného magaznínu Quattroruote mají genesisy stavět na technice hyundaiů, odlišovat od mainstereamové produkce je mají specifický design a použité materiály.

Reprezentativní 5,2metrová limuzína (rozvor 3 160 mm) dostala pohon zadních kol (za příplatek provedení s pohonem všech kol) a adaptivní podvozek. Model využívá prodlouženou platformu Hyundaie Genesis, který se nyní prodává na severoamerickém trhu.

Genesis EQ900

Pod kapotu dvouapůltunové vlajkové lodi korejské značky je na výběr ze tří zážehových motorů: V6 3,3 litru T-GDI (370 k a 510 Nm); V6 3,8 litru GDI (315 k a 397 Nm); nebo V8 5,0 litru GDI (425 k a 519 Nm). Osmiválec s točivým momentem 519 Nm umožňuje sedanu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Motor V6 3,3 litru je zase první jednotkou Hyundai Motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Převodovka je vždy osmistupňová měničová automatická. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost zvládnou všechny verze pod sedm sekund.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Automobilka chce držet krok s prémiovou konkurencí i v oblasti asistenčních a bezpečnostních systémů. Soubor pojmenovaný Genesis Smart Sense obsahuje mimo jiné asistent pro jízdu na dálnici (zatím pouze pro korejský trh), adaptivní tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assistance System). Genesis tak má být na cestě k autonomnímu řízení.

Specialitou má být unikátní systém SPC (Smart Posture Caring), který automaticky upravuje nastavení sedadla, volantu, vnějších zpětných zrcátek a průhledového (HUD) displeje do optimální polohy pro postavu řidiče. Tato funkce bude zatím dostupná jen pro korejský trh.

Fotogalerie

Na design genesisů pojmenovaný „atletická elegance“ dohlédne šéfdesignér korejského koncernu Peter Schreyer, který si na to ovšem vzal k ruce šikovného a pracemi pro koncern Volkswagen proslaveného Luca Donckerwolka. Ten kromě kariéry u Audi, Seatu, Lamborghini a naposledy Bentleye zanechal výraznou stopu i ve Škodě, jejíž designstudio vedl v dobách, kdy se tvořily Fabie s Octavií první generace.

Evropa s otazníkem

Automobilka Hyundai ohlásila vytvoření samostatné značky Genesis pro luxusní vozy začátkem listopadu. Ještě před odhalením vozu ho bez toho, aby ho viděli první den prodejů, objednalo v Koreji 4 342 lidí, v den premiéry už měli nasbíraných téměř deset tisíc objednávek.

Firma doufá, že nová značka podpoří její zisky a posílí její pozici na rychle rostoucím trhu s luxusními automobily. Po představení v Koreji se G90 dostane i na další trhy včetně USA, Číny, Ruska a zemí Středního východu. O Evropě se zatím automobilka nezmiňuje.

Hyundai novou značku pojmenoval po svém sedanu Genesis. „Přijít se značkou založenou na úspěchu sedanů Genesis je chytrá strategie, na rozdíl od značek Lexus a Infiniti, které přišly odnikud,“ řekl v listopadu agentuře Reuters jeden z analytiků společnosti Korea Investment & Securities. Lexus je luxusní značkou japonské automobilky Toyota, luxusní značka Infiniti patří pod japonský Nissan.

Nově vzniklá značka chce v následujících pěti letech představit dalších pět modelů. Nabídka má mířit proti prémiovým značkám, typicky BMW. Další model má podle Davea Zuchowskeho, šéfa severoamerického zastoupení Hyundaie, mířit proti BMW řady 3 a 4, půjde tedy o sedan s pohonem zadních kol. Z něho by měl vzniknout také crossover (SUV). Dalším modelem by mělo být velké SUV (pravděpodobně konkurent BMW X5) a nástupce aktuálního Hyundaie Genesis, což je v Americe velký sedan (přibližně velikosti BMW řady 5). Už se také spekuluje o označení dalších modelů, klíčem má bý písmeno G, (G70, G60 apod); třeba Hyundai Genesis se má stát už příští rok Genesisem G80.

Dave Zuchowski také prohlásil, že Genesis má mít vlastní showroomy, které budou věnované výhradně nově vzniklé prémiové značce.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.





Nejčtenější

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.