Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný obyčejný hyundai, ale parádní Genesis s pohonem zadních kol

  11:00aktualizováno  11:00
V Americe začalo před více než pětadvaceti lety úspěšné tažení Lexusu jako prémiové značky Toyoty. Korejský Hyundai se úspěšným receptem inspiruje.

Genesis New York concept | foto: Hyundai

Genesis se tak chce etablovat jako samostatná značka. Na autosalonu v New Yorku vzbudila rozruch parádním konceptem. A jméno mu dala rovnou po tomto slavném městě.

Genesis New York Concept je hybridní sportovně střižený sedan. Oblek mu ušil renomovaný Luc Donckerwolke, kterého do služeb korejské automobilky zlákal slavný designér Peter Schreyer (oba si udělali jméno u koncernu Volkswagen, Donckerwolke dokonce maloval první generaci Fabie a Octavie). „Jde o expresivní a rafinovaný design, který je skutečným ztělesněním sportovní elegance,“ naparuje se při popisu konceptu šéf značky Genesis Manfred Fitzgerald.

Genesis New York concept

Koncept slibující, že by Genesis mohl v dohledné době představit konkurenta BMW řady tři, zdobí ohromující design. Pod kapotou spolupracují elektromotor a čtyřválcový benzinový dvoulitr. Dohromady mají 245 koní a 355 kroutících newtonmetrů.

Fotogalerie

Genesisy staví na platformě s pohonem zadních kol. Sílu jim v případě newyorského konceptu dávkuje osmistupňový automat. Pro sériové provedení by však mohl připadat v úvahu také 3,3litrový šestiválec se dvěma turby, který Korejci nedávno představili, a hlavně pětilitrový osmiválec.

Interiér je nápaditý a elegantní jako zevnějšek. Na přístrojové desce hraje prim obří prohnutý tablet, jehož některé funkce lze ovládat gesty. Specialitou je hranatý volant, který je na vrcholu přerušený, aby nepřekážel ve výhledu.





Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.