Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný obyčejný hyundai, ale parádní Genesis s pohonem zadních kol

  11:00aktualizováno  11:00
V Americe začalo před více než pětadvaceti lety úspěšné tažení Lexusu jako prémiové značky Toyoty. Korejský Hyundai se úspěšným receptem inspiruje.

Genesis New York concept | foto: Hyundai

Genesis se tak chce etablovat jako samostatná značka. Na autosalonu v New Yorku vzbudila rozruch parádním konceptem. A jméno mu dala rovnou po tomto slavném městě.

Genesis New York Concept je hybridní sportovně střižený sedan. Oblek mu ušil renomovaný Luc Donckerwolke, kterého do služeb korejské automobilky zlákal slavný designér Peter Schreyer (oba si udělali jméno u koncernu Volkswagen, Donckerwolke dokonce maloval první generaci Fabie a Octavie). „Jde o expresivní a rafinovaný design, který je skutečným ztělesněním sportovní elegance,“ naparuje se při popisu konceptu šéf značky Genesis Manfred Fitzgerald.

Genesis New York concept

Koncept slibující, že by Genesis mohl v dohledné době představit konkurenta BMW řady tři, zdobí ohromující design. Pod kapotou spolupracují elektromotor a čtyřválcový benzinový dvoulitr. Dohromady mají 245 koní a 355 kroutících newtonmetrů.

Fotogalerie

Genesisy staví na platformě s pohonem zadních kol. Sílu jim v případě newyorského konceptu dávkuje osmistupňový automat. Pro sériové provedení by však mohl připadat v úvahu také 3,3litrový šestiválec se dvěma turby, který Korejci nedávno představili, a hlavně pětilitrový osmiválec.

Interiér je nápaditý a elegantní jako zevnějšek. Na přístrojové desce hraje prim obří prohnutý tablet, jehož některé funkce lze ovládat gesty. Specialitou je hranatý volant, který je na vrcholu přerušený, aby nepřekážel ve výhledu.





Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.