Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný obyčejný hyundai, ale parádní Genesis s pohonem zadních kol

  11:00aktualizováno  11:00
V Americe začalo před více než pětadvaceti lety úspěšné tažení Lexusu jako prémiové značky Toyoty. Korejský Hyundai se úspěšným receptem inspiruje.

Genesis New York concept | foto: Hyundai

Genesis se tak chce etablovat jako samostatná značka. Na autosalonu v New Yorku vzbudila rozruch parádním konceptem. A jméno mu dala rovnou po tomto slavném městě.

Genesis New York Concept je hybridní sportovně střižený sedan. Oblek mu ušil renomovaný Luc Donckerwolke, kterého do služeb korejské automobilky zlákal slavný designér Peter Schreyer (oba si udělali jméno u koncernu Volkswagen, Donckerwolke dokonce maloval první generaci Fabie a Octavie). „Jde o expresivní a rafinovaný design, který je skutečným ztělesněním sportovní elegance,“ naparuje se při popisu konceptu šéf značky Genesis Manfred Fitzgerald.

Genesis New York concept

Koncept slibující, že by Genesis mohl v dohledné době představit konkurenta BMW řady tři, zdobí ohromující design. Pod kapotou spolupracují elektromotor a čtyřválcový benzinový dvoulitr. Dohromady mají 245 koní a 355 kroutících newtonmetrů.

Fotogalerie

Genesisy staví na platformě s pohonem zadních kol. Sílu jim v případě newyorského konceptu dávkuje osmistupňový automat. Pro sériové provedení by však mohl připadat v úvahu také 3,3litrový šestiválec se dvěma turby, který Korejci nedávno představili, a hlavně pětilitrový osmiválec.

Interiér je nápaditý a elegantní jako zevnějšek. Na přístrojové desce hraje prim obří prohnutý tablet, jehož některé funkce lze ovládat gesty. Specialitou je hranatý volant, který je na vrcholu přerušený, aby nepřekážel ve výhledu.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.