Genesis New York concept

Genesis New York concept | foto: Hyundai

Žádný obyčejný hyundai, ale parádní Genesis s pohonem zadních kol

  • 12
V Americe začalo před více než pětadvaceti lety úspěšné tažení Lexusu jako prémiové značky Toyoty. Korejský Hyundai se úspěšným receptem inspiruje.

Genesis se tak chce etablovat jako samostatná značka. Na autosalonu v New Yorku vzbudila rozruch parádním konceptem. A jméno mu dala rovnou po tomto slavném městě.

Genesis New York Concept je hybridní sportovně střižený sedan. Oblek mu ušil renomovaný Luc Donckerwolke, kterého do služeb korejské automobilky zlákal slavný designér Peter Schreyer (oba si udělali jméno u koncernu Volkswagen, Donckerwolke dokonce maloval první generaci Fabie a Octavie). „Jde o expresivní a rafinovaný design, který je skutečným ztělesněním sportovní elegance,“ naparuje se při popisu konceptu šéf značky Genesis Manfred Fitzgerald.

Genesis New York concept

Koncept slibující, že by Genesis mohl v dohledné době představit konkurenta BMW řady tři, zdobí ohromující design. Pod kapotou spolupracují elektromotor a čtyřválcový benzinový dvoulitr. Dohromady mají 245 koní a 355 kroutících newtonmetrů.

Genesisy staví na platformě s pohonem zadních kol. Sílu jim v případě newyorského konceptu dávkuje osmistupňový automat. Pro sériové provedení by však mohl připadat v úvahu také 3,3litrový šestiválec se dvěma turby, který Korejci nedávno představili, a hlavně pětilitrový osmiválec.

Interiér je nápaditý a elegantní jako zevnějšek. Na přístrojové desce hraje prim obří prohnutý tablet, jehož některé funkce lze ovládat gesty. Specialitou je hranatý volant, který je na vrcholu přerušený, aby nepřekážel ve výhledu.