Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Santa Fe - Korejské bahnění podruhé

  19:21aktualizováno  4. prosince 17:13
Oblíbené SUV, kterým před pěti lety korejská automobilka odstartovala novou éru modelů schopných se směle rovnat s renomovanou konkurencí, přijíždí ve své druhé generaci. Hyundai Santa Fe dostalo mohutnější vzhled, který se bude líbit Američanům.

Druhá generace Hyundai Santa Fe se po 26 měsících vývoje představila v Hotelu Grand Hyatt v Soulu. Na první kousky ale bude třeba počkat až do jara příštího roku.

Světová premiéra proběhne na autosalonu v Detroitu, Evropa ho poprvé uvidí začátkem března v Ženevě.

Nové Santa Fe je méně originální, ale možná o něco líbivější. Namísto vlnobití křivek a prolisů protentokrát designéři Hyundaie zvolili jednoduché plochy a obliny.

Základní míry už ale automobilka prozradila. Auto nevyrostlo pouze opticky. Na délku má nyní 4,5 metru - o dvacet centimetrů více než stávajícího generace. Zvětšily si také ostatní míry, od kolu ke kolu - rozvor - je to nově o 8 centimetrů dál (270 cm).

Auto se chce vzhledově vzdálit menšímu bratříčkovi tucsonu. Mohutná maska a pohledné přední světlomety s blinkry umístěnými v jejich dolní části, dávají hyundai do terénu dospělejší vzhled.

Velká revoluce se odehrála uvnitř, auto dostalo třetí řadu sedadel, sklápěnou do podlahy kufru.

  Nové Santa Fe staré Santa Fe
Délka (mm)

4675

4500

šířka (mm)

1890

1845

rozvor (mm)

2700

2620

pneumatiky

235/65R17,
235/60R18

225/70R16

Novinku lze nalézt také pod kapotou. Nový 2,2 litrový comon-railový diesel, který nabídne výkon 150 koní (110 kW) a 350 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu, nahradí stávající dvoulitr. Motor bude spolupracovat s novými převodovkami. Na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a automatem se stejným počtem převodů.

V evropském ceníku zůstane benzinový šestiválcový 2,7 litr se 189 koňmi (139 kW) a 253 newtonmetry. Americká verze dostane 3,3litr. Evropané budou vybírat mezi pětistupňovým manuálem a čtyřstupňovým automatem. Větší motor bude k mání pouze s pětistupňovým automatem. Šeptá se také o 285 koňové (209 kW) verzi Sport.

Auto dostalo novou zadní víceprvkovou nápravu typu multi-link. Elektronicky řízený pohon všech kol se stará o ideální rozložení kroutícího momentu, v případě potřeby může řidič manuálně zamknout mezinápravový diferenciál. Přední a zadní náprava se pak podělí o sílu v poměru 50:50. Na korejském trhu bude k mání také verze s pohonem pouze jedné nápravy.

Ceny by podle nepotvrzených informací měly zůstat tam, kde jsou nyní. Tedy na startovací částce 23 tisíc euro (asi 690 tisíc korun). Standardní výbava bude mimo jiné zahrnovat stabilizační systém ESP a šest airbagů. Za příplatek budou například nastavitelné pedály, nebo automatické stěrače.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.