Hyundai Santa Fe - Korejské bahnění podruhé

  • 2
Oblíbené SUV, kterým před pěti lety korejská automobilka odstartovala novou éru modelů schopných se směle rovnat s renomovanou konkurencí, přijíždí ve své druhé generaci. Hyundai Santa Fe dostalo mohutnější vzhled, který se bude líbit Američanům.

Druhá generace Hyundai Santa Fe se po 26 měsících vývoje představila v Hotelu Grand Hyatt v Soulu. Na první kousky ale bude třeba počkat až do jara příštího roku.

Světová premiéra proběhne na autosalonu v Detroitu, Evropa ho poprvé uvidí začátkem března v Ženevě.

Nové Santa Fe je méně originální, ale možná o něco líbivější. Namísto vlnobití křivek a prolisů protentokrát designéři Hyundaie zvolili jednoduché plochy a obliny.

Základní míry už ale automobilka prozradila. Auto nevyrostlo pouze opticky. Na délku má nyní 4,5 metru - o dvacet centimetrů více než stávajícího generace. Zvětšily si také ostatní míry, od kolu ke kolu - rozvor - je to nově o 8 centimetrů dál (270 cm).

Auto se chce vzhledově vzdálit menšímu bratříčkovi tucsonu. Mohutná maska a pohledné přední světlomety s blinkry umístěnými v jejich dolní části, dávají hyundai do terénu dospělejší vzhled.

Velká revoluce se odehrála uvnitř, auto dostalo třetí řadu sedadel, sklápěnou do podlahy kufru.

  Nové Santa Fe staré Santa Fe
Délka (mm)

4675

4500

šířka (mm)

1890

1845

rozvor (mm)

2700

2620

pneumatiky

235/65R17,
235/60R18

225/70R16

Novinku lze nalézt také pod kapotou. Nový 2,2 litrový comon-railový diesel, který nabídne výkon 150 koní (110 kW) a 350 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu, nahradí stávající dvoulitr. Motor bude spolupracovat s novými převodovkami. Na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a automatem se stejným počtem převodů.

V evropském ceníku zůstane benzinový šestiválcový 2,7 litr se 189 koňmi (139 kW) a 253 newtonmetry. Americká verze dostane 3,3litr. Evropané budou vybírat mezi pětistupňovým manuálem a čtyřstupňovým automatem. Větší motor bude k mání pouze s pětistupňovým automatem. Šeptá se také o 285 koňové (209 kW) verzi Sport.

Auto dostalo novou zadní víceprvkovou nápravu typu multi-link. Elektronicky řízený pohon všech kol se stará o ideální rozložení kroutícího momentu, v případě potřeby může řidič manuálně zamknout mezinápravový diferenciál. Přední a zadní náprava se pak podělí o sílu v poměru 50:50. Na korejském trhu bude k mání také verze s pohonem pouze jedné nápravy.

Ceny by podle nepotvrzených informací měly zůstat tam, kde jsou nyní. Tedy na startovací částce 23 tisíc euro (asi 690 tisíc korun). Standardní výbava bude mimo jiné zahrnovat stabilizační systém ESP a šest airbagů. Za příplatek budou například nastavitelné pedály, nebo automatické stěrače.

,