Hyundai si troufá hodně vysoko

S tím jak konkurence houstne, se automobilky stále více snaží rozšiřovat paletu svých modelů. Výrobci limuzín vyvíjejí minivozy, automobilky zaměřené na nižší třídy naopak expandují do nejprestižnějších segmentů. Podobným směrem jako Škoda se superbem či Renault s limuzínou vel satis se nyní vydává i Hyundai.

Korejci však nejsou žádní troškaři. Americká centrála Hyundai vyvinula vskutku reprezentativní auto, které by mělo konkurovat nejluxusnějším německým a americkým manažerským vozům. Novinka s názvem HCD-7 je poprvé k vidění na právě probíhající chicagské autoshow. Po všech stránkách extravagantní automobil zde sice stojí pouze jako koncept, ale již je jasné, že se na silnicích objeví. Šéfové ze Soulu mu dali zelenou.

Nejdříve se dočkají Američané, neboť za oceánem se začne model prodávat snad již počátkem roku 2004. Zhruba o rok později se Hyundai s prozatimním názvem HDC-7 objeví i u evropských dealerů.

Co tedy dali inženýři ze všech koutů světa automobilu do vínku? Především nezvyklý, precizně aerodynamicky propracovaný exteriér v retro stylu. Zdá se, že vnuknutí stylu americké designérské školy, bylo záměrem podobně jako u konceptu roadsteru HDC-6 či u SUV Santa Fe, na nichž se kalifornské středisko také podílelo.

Nezvyklý je však i interiér. Chybí středová konzole mezi řidičem a spolujezdcem, čímž vnitřek limuzíny působí neobvykle prostorně. Z palubní desky se po zasunutí čipové karty řidičem vysouvá multifunkční obrazovka s úhlopříčkou téměř 18 centimetrů, která integruje všemožné funkce od klimatizace až po navigační systém.

Americký původ vozu potvrzuje i objemná pohonná jednotka. Bez čtyř centimetrů pětimetrový vůz je osazen hliníkovým osmiválcem DOHC o objemu 4,7 litru, který dává maximální výkon 270 koňských sil. Toto je však varianta pro náročného amerického zákazníka, Evropané budou moci zvolit i z přijatelnějších, méně objemných agregátů. Monstrózně působí i kola o velikosti 21 palců s pneumatikami 245/45. HDC-7 dále nabízí pětistupňovou automatickou převodovku a hydraulické zavěšení kol.

Nedávná prezentace v Chicagu byla také velkolepá. "Auto, které vidíte, společnost Hyundai nově nasměruje. Jde o novou generaci superluxusního vozu, jenž velikostí přesahuje například BMW řady 7, ale cenou se mu rozhodně nepřiblíží," nechal se slyšet tiskový mluvčí Korejců. Zástupce Hyundai dále uvedl, že v budoucnu by měla být jihokorejská značka spojována především s auty vyšších tříd. Konkurovat by měla nejenom zmíněným bavorákům, ale i mercedesům a vozům Audi.

Odvážný koncept začne z výrobní linky sjíždět v roce 2004.