Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Sonata: komfort a šarm za málo peněz

  11:30aktualizováno  11:30
- Luxusní limuzínu Hyundai Sonata vyslala jihokorejská firma do vyšší střední třídy v roce 1988 a pět let nato vůz představila v druhé generaci. Rok 1996 přinesl další novinky ve vzhledu i technice a dosavadní zkušenosti Sonatu řadí k automobilům, které v poměru s nejednou konkurencí nabízejí svým komfortem a vybavením za relativně málo peněz hodně muziky. Zvláště na německém trhu havarovaných a jetých vozů zaujala kvůli nízkým cenám překupníky. Ti do republiky dopravili podstatnou část ze Sonat, které na silnicích vídáme.
Právě s ohledem na zmíněné okolnosti je při zájmu o starší Hyundai Sonata důležité znát původ a minulost nabízeného vozu. Kvalita karosářských oprav je totiž podle názoru odborníků v některých případech tak zoufalá, že ovlivňuje i jízdní vlastnosti a bezpečnost vozu. Po zásahu do karoserie také prakticky vždy utrpí kvalita jinak vynikající antikorozní ochrany, která patří k velkým přednostem korejského sedanu. Nehavarovaný, v tuzemsku koupený vůz se tak u mladších exemplářů může cenou lišit o padesát tisíc i více ve srovnání s autem poničeným, dovezeným z ciziny.
Nejstarší Sonaty bezvýhradně pocházejí z individuálních dovozů ze zahraničí, a jsou-li z posledních osmdesátých let, platí se za ně kolem padesáti tisícovek. Auta z počátku devadesátých let jsou nad stotisícovou mezí a výrobky druhé generace od ročníku 1993 stojí od sto padesáti tisíc korun výš. Za dvěstětisícovou mezí jsou obvykle jen vozy mladší tří, čtyř let. Přitom Sonata mnohdy má už od svých starších reprezentantů bohatou výbavu včetně ABS a klimatizace.
Limuzína s pohonem předních kol jezdí se čtyřválcovými motory 1,8 litru, 2,0 a 2,4 litru, nechybí ani třílitrový šestiválec. U toho je třeba počítat se spotřebou dost nad desetilitrovou hranicí, zatímco nejdoporučovanější dvoulitr žádá v průměru devět litrů benzinu.
Citlivým místem auta je rozvodový řemen, který je v práci se dvěma vačkami a dvěma ozubenými koly velmi namáhán. Měří přes dva metry a zvláště u vozů do ročníku 1995 je nutná jeho výměna nejpozději po šedesáti tisících kilometrech. Není-li si novopečený majitel ojetiny jist, kolik kilometrů má auto za sebou či zda není citlivý díl za hranicí životnosti, je lepší vyměnit řemen preventivně. Když totiž praskne, hrozí až padesátitisícový výdaj za opravu motoru. Jinak při pravidelné údržbě a solidním zacházení vydrží motory až tři sta tisíc kilometrů. Jen třetinu z této porce však slouží silentbloky zadní nápravy, jejichž konec signalizuje klepání. Po třech, čtyřech letech provozu odchází výfuk, který koroduje neviditelně, ve své horní části. Opravy jsou nákladnější než u menších vozů.

Hyundai Sonata nabízí luxusní svezení za přijatelnou cenu.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.