Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Sonata: pro chutě řidičů celého světa

  17:51aktualizováno  17:51
Klasické a zároveň moderní, pohodlné ale i sportovní... auto pro celý svět to nemá nikdy lehké. Sonata je jedním ze stěžejních modelů korejské automobilky Hyundai a chce-li uspět na domácím, evropském, ale i severoamerickém trhu, musí všechny tyto požadavky splňovat.
Hyundai Sonata

Hyundai Sonata | foto: Hyundai

U Hyundaie uvařili novou sonatu podle klasického receptu, musí se totiž zalíbit zákazníkům ze všech koutů světa.

Sedan zdobí klasické zaoblené, ale jasně definované linie. Vyvážené proporce a hlavně, hlavně žádné výstřelky.

Nevýraznost a střídmost v "oblékání" prezentuje nová sonata jako své pozitivum. Chrom, jako jediný výraznější prvek, snad nikoho neurazí. Najdeme ho na klikách, nebo koncovkách výfuku.

Velká a ještě vetší
Aby bylo dost místa pro posádku musela sonata narůst. Oproti předchůdkyni je delší o 55 milimetrů, rozvor se prodloužil o 30 milimetrů. Více prostoru dostaly i zavazadla, v kufru jich posádka odveze 462 litrů. Hyundai Sonata narostla na celkových 4800 milimetrů, široká je 1830 a vysoká 1475 milimetrů. Rozvor je 2730 mm.

ACGS

Během zatáčení v nízkých rychlostech a při přímé jízdě je náprava řízena tak, aby se dosáhlo lepší směrové stability, zatímco při zatáčení ve vyšších rychlostech je náprava řízena  tak, aby se zrychlil průjezd  rychlými oblouky.

Zatímco ESP zpomaluje vozidlo a omezuje jeho dynamické vlastnosti v souladu s bezpečností, AGCS optimalizuje geometrii závěsu tak, aby byla vylepšena adheze kol. Systém AGCS je možné jediným stiskem tlačítka vypnout.

Třešnička na dortu
To nejzajímavější na nové sonatě není na první pohled vidět. Skrývá se pod tajemnou šifrou ACGS a je to systém aktivního ovládání geometrie podvozku.

Patentovaný systém je použit na zadní víceprvkové nápravě. Elektricky ovládá sbíhavost kol a mění tak geometrii nápravy. Zvyšuje se tak stabilita při průjezdu zatáčkou. Kromě toho ještě nad chybami řidiče bdí systém stability ESP.

161 koní
Nabízí slabší ze dvou nabízených motorů, má objem 2,4 litru. Maximálního výkonu 118,5 Kw dosahuje při 5800 otáčkách, maximum točivého momentu 219Nm nabízí při 4250 otáčkách za minutu. S motorem bude spolupracovat buď pětistupňová manuální, nebo čtyřstupňová automatická převodovka. Sonata s 2,4 litrem pod kapotou bude uhánět až 209 km/h a zrychlí z nuly na stokilometrovou rychlost za necelých devět sekund.

233 koní
Šestiválec o objemu 3,3 litru nabídne maximální výkon 171,4Kw při 6200 otáčkách za minutu. Maxima točivého momentu 304Nm dosáhne při 3500 ot./min. Silnější motor bude k mání pouze s pětistupňovým automatem. Takto vybavená sonata dosáhne maximální rychlosti 228 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 sekundy.

Diesel až později
Velkým záporem bude do začátku absence vznětového motoru. Konkurence může pro začátek klidně spát, Hyundai chystá dvoulitrový agregát CRDi podle dostupných informací až na rok 2006. Příznivci naftových motorů se mohou těšit na necelých sto kilowattů výkonu (99,3) a na točivý moment 304 Nm. V Evropě bude diesel nabízen s šestistupňovou manuální, nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Výbava nabídne maximum bezpečnosti, o hlídači stability už byla řeč, samozřejmostí je ABS, šest airbagů už začíná být standardem. Pohodlí? Jmenujme alespoň zesílená boční skla pro lepší odhlučnění, nebo zadní sluneční clonu. Zábava? Chybět nebude CD měnič na 6 "CDček", který rozumí i řeči MP3. Na přání bude volitelný počet reproduktorů a osmipalcový subwoofer.

První generace Hyundai Sonata byla představena v roce 1985. V roce 2005 chce korejská automobilka vyrobit 230 tisíc vozů.

Na Pařížském autosalonu, kde se sonata poprvé představila veřejnosti, zdobily novinku sedmnáctipalcová kola. Za stejná si bude možné připlatit, stejně jako za tempomat, automatickou kontrolu kvality a teploty vzduchu, nebo parkovací senzory.

Pro první nové sonaty bude možné do autosalonů vyrazit v polovině příštího roku.

"Globální" hyundai se bude ve světovém měřítku bít o zákazníky kupříkladu s Toyotou Camry, nebo Hondou Legend. Na českém trhu pak s třeba se Škodou Superb, nebo Fordem Mondeo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.