Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvlněné hyundaie se uklidní. Nový styl představuje čerstvá Sonata

aktualizováno 
Nová Sonata se do prodeje dostane ve druhé polovině letoška. Nejdříve doma v Jižní Koreji a poté i na nejdůležitějším trhu v USA. V Evropě se prodávat nemá, přesto může ovlivnit i evropské modely Hyundaie. Má totiž nový designový styl, který výrobce označuje jako fluidní design 2.0. Je konzervativnější.

Hyundai Sonata | foto: Hyundai

Středně velký sedan Sonata patřil po pátou generaci do tradiční nabídky značky v Evropě, minulá (šestá) se však už v Evropě neprodávala. Nahradil ji příbuzný model i40, který na trh přišel nejprve jako kombi a až pak i jako sedan. Šestá generace se prodává v USA, ve východní Evropě, na domácím jihokorejském trhu a na různých trzích v Asii.

Fotogalerie

Generaci sedmou nyní Hyundai představil v Jižní Koreji, světová premiéra přijde v dubnu na autosalonu v New Yorku. Nelze očekávat, že by Hyundai výrazně změnil strategii a začal novou Sonatu opět prodávat v Evropě. Počítá se s tradičními výše uvedenými trhy.

Přesto může být novinka zajímavá i pro nás, protože je dalším novým modelem, který nese rukopis nového designového stylu značky, označovaného jako Fluidic Sculpture 2.0, tedy jako fluidní design druhé generace. A dále je možné, že auto bude technicky spřízněné s nástupcem i40, stejně jako byla podobná předchozí Sonata s modelem i40.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Hyundai Sonata by pro vás byla tím pravým? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz.

Fluidní designový rukopis Thomase Bürkleho (předtím maloval BMW) nesla i u nás dobře známá paleta modelů značky v čele s novou i30 a větším modelem i40. Rozvlněné tvary Hyundaie rozhodně nezapadly, spíš naopak. Spolu s technologickými inovacemi a notně zvýšeným sebevědomím posunuly poslední generaci aut jihokorejského výrobce výš. Hyundai tak už není producent levných a nevýrazných aut, naopak se snaží dostat před tradiční evropské a japonské značky.

Hyundai Sonata

První generace fluidního designu sází na výrazné překrývající se křivky, minimum tradičních rovných linií a na výraznou přední a zadní partii. Takový Hyundai i40 ve verzi kombi je tak mnohem odvážnější než většina evropské produkce ve stejné třídě. Příbuzná Sonata šesté generace přišla se stejným designovým jazykem o něco dříve a s ohledem na své trhy je přeci jen konzervativnější. Jenže nová Sonata sedmé generace s fluidním designem 2.0 je možná ještě umírněnější.

A asi to není náhoda. Již v lednu představený Hyundai Genesis, což je větší model než Sonata, nese také křivky fluidního designu nové generace a taktéž je to poměrně konzervativně střižený sedan. A jelikož se Genesis objeví i v Evropě, tak může předznamenat určitou změnu designu celého koncernu Hyundai-Kia, kde teď vládne šéfdesignér Kie Thomas Schreyer. Auta charakterizuje výrazná hranatá maska chladiče, rovné linky pontonu a nepříliš výrazné zadní partie.

Hyundai Sonata

Nová Sonata měří na délku 4,85 metru. To je zhruba o deset centimetrů více, než kolik měří evropský model i40 a o 3,5 centimetru více, než kolik měří Sonata předchozí generace. S 1,86 metru je i širší. Rozvor má hodnotu 2,8 metru, což je o tři centimetry více než u i40. Podvozek je odvozen z předchozí Sonaty, která vlastně není příliš stará, na trhu je fakticky čtyři roky. Výrobce však přední i zadní nápravu upravil a chlubí se o 40 procent vyšší torzní tuhostí.

Motory nemá cenu příliš hodnotit, firma zatím uvedla ty, které nabídne na domácím korejském trhu. Všechny jsou benzinové, mají čtyři válce a atmosférické plnění. Dva mají objem dva litry, třetí je obvyklý 2,4litrový agregát s výkony 110 až 140 kW. Tyto motory se mají objevit i v nabídce pro americký trh, vždy buď s šestistupňovým manuálem, nebo automatem. Auto může být vybaveno hlídačem mrtvých úhlů, strážcem jízdy v pruhu, adaptivním tempomatem a celou plejádou airbagů.

Autor:




Nejčtenější

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.