Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Tucson, nové auto z Nošovic, se představí v Ženevě

  13:24aktualizováno  13:24
Korejská automobilka Hyundai představila nástupce svého SUV modelu ix35. Model Tucson, který bude konkurovat třeba Škodě Yeti, se bude vyrábět ve slezských Nošovicích. Na evropské trhy dorazí ve druhé polovině roku s nabídkou pěti motorů.

Název Tucson již automobilka v Evropě použila u modelu, který předcházel vozu ix35. V USA ovšem vozí model ix35 jméno Tucson i ve stávajícím provedení.

 „All-New Tucson“ se bude vyrábět na zcela nové platformě, která má nabídnout více vnitřního prostoru. Model bude mít délku 4,475 metru, což je o šest centimetrů více, než měří ix35. Zvětší se také rozvor na 2 670 mm. Kufr má objem 513 litrů.

Nový Hyundai Tucson nahradí model ix35

Tucson dostane moderní výbavu známou z aut vyšších kategorií, přední sedadla budou nejen vyhřívaná, ale také odvětrávaná. Elektricky ovládané víko kufru se samočinně otevírá při příchodu osoby s klíčkem. Nová generace navigačního systému má být více než třikrát rychlejší než předchozí verze ve vozech Hyundai a zákazník k němu dostane sedmileté předplatné služeb TomTom LIVE zdarma.

Fotogalerie

Tucson dostane systém udržující auto v jízdním pruhu, hlídače mrtvých úhlů, čtečku dopravních značek nebo aktivní kapotu motoru, která se nadzdvihne při kolizi s chodcem nebo cyklistou, aby se ztlumil jeho dopad a snížilo riziko zranění. Novinkou je systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se třemi provozními režimy: chodec, město a mimo město. „Kdykoli tento systém detekuje nebezpečné přibližování vozu k osobě nebo vozidlu vpředu, v nízkých i vysokých rychlostech, aktivuje automatické brzdění,“ vysvětluje Miloš Adámek z českého zastoupení značky.

Nabízet se bude se dvěma benzinovými motory 1,6 GDI (135 k) a 1,6 T-GDI (176 k) a třemi vznětovými jednotkami 1,7 (115 k), 2,0 (136 k) a 2,0 (184 k) litru. Přeplňovaný motor 1,6 T-GDI s výkonem 176 koní bude možno kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT), nebo se šestistupňovým manuálem.

„Tucson se po své světové premiéře na ženevském autosalonu začne v Evropě prodávat ve druhé polovině roku 2015,“ uvádí Adámek. „Všechny varianty pro evropský trh budou vyráběny v České republice.“

Hyundai prodal od roku 2001 přes milion terénních vozů kategorie SUV. Nový Tucson bude pro evropský prodej značky velmi důležitý, protože auto této kategorie představovalo 22 % jejích prodejů v roce 2014. I s novým Tucsonem chce pokračovat v záměru vyrábět všechny modely pro evropský trh v Evropě. V Nošovicích v současnosti vyrábí vozy i30, kompaktní MPV ix25 a ix35. Ten loni tvořil kolem 56 procent produkce závodu.

Nový Hyundai Tucson nahradí model ix35

Nošovická automobilka Hyundai loni vyrobila 307 450 aut, což je meziroční zvýšení o 1,3 procenta a zároveň o 2,5 procenta více, než plánovala. Letos chce zvýšit výrobu zhruba o deset procent na 330 tisíc vozů. Auta vyváží celkem do 55 zemí, nejvíce do Německa, Ruska a Velké Británie. Automobilka má zhruba 3 300 zaměstnanců, dalších asi sedm tisíc lidí zaměstnávají v regionu subdodavatelské firmy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.