Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Tucson: Santa Fe má bratříčka

  16:04aktualizováno  16:04
Prodejní úspěchy modelu santa fe vedly společnost Hyundai k rozhodnutí rozšířit nabídku v kategorii SUV o další vůz. Korejská automobilka tak postavila menšího bratra jménem tucson, ale ani on není žádný drobeček. Poprvé byl představen letos v lednu na autosalonu v Chicagu. Evropskou premiéru měl v březnu v Ženevě a českou na Autotecu v Brně.

Hyundai Tucson pohání moderní motory, nabízí bohatou základní výbavu a disponuje pohonem všech kol.

Karoserie dlouhá 4325 mm, široká 1795 mm a 1680 mm vysoká nabízí i díky rozvoru 2630 mm prostorný interiér, určený pro přepravu až pěti cestujících. Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů (měřeno po spodní hranu okna).

Novinku bude pohánět jeden ze tří osvědčených motorů. Základní model bude vybaven benzinovým čtyřválcem o objemu dva litry se systémem proměnného časování ventilů CVVT a výkonu 104 kW (142 k). Benzinový motor bude spjat s manuální převodovkou.

Zastánci naftových motorů sáhnou po čtyřválcovém turbodieselu CRDi o objemu dva litry. Motor poskytne výkon 82 kW (112 k) a největší točivý moment 245 Nm při 1800 až 2500 ot/min. Tato pohonná jednotka může být kombinována s pětirychlostní manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Na samém vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec o objemu 2,7 litru s proměnnou délkou sání. Agregát disponuje výkonem 129 kW (174 k) a bude dodáván pouze se čtyřstupňovou automatickou převodovkou Shiftronic.

Pohon všech kol se dodává ke všem typům motorů. Systém Borg-Warner Electronic dodává předním kolům až 99 % točivého momentu. Když se jízdní podmínky změní, samočinně přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Rozložení pohonu na obě nápravy však může ovlivnit i řidič. Stačí stisknout tlačítko závěru 4WD na přístrojové desce a uzamknout tak náhon na všechna kola, pokud vůz pojede rychlostí do 35 km/h, s rozdělením točivého momentu v poměru 50:50.

Tucson nabídne bohatou standardní bezpečnostní i luxusní výbavu. Zmiňme například šest airbagů, ABS s rozdělovačem brzdné síly (EBD), protiprokluzový systém (TCS), kotoučové brzdy na všech kolech, klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken nebo centrální zamykání. Z příplatkové výbavy jmenujme například ESP, mlhová světla, vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat či automatickou klimatizaci.

Cena nového automobilu zatím nebyla stanovena, podle dostupných informací by však měla začínat okolo částky 600 000 Kč. Vůz přijde na český trh v září tohoto roku.

Karoserie dlouhá 4325 mm, široká 1795 mm a 1680 mm vysoká nabízí i díky rozvoru 2630 mm prostorný interiér, určený pro přepravu až pěti cestujících. Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů.

Prodejní úspěchy modelu santa fe vedly společnost Hyundai k rozhodnutí rozšířit nabídku v kategorii SUV o další vůz. Korejská automobilka tak postavila menšího bratra jménem tucson, ale ani on není žádný drobeček.

Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů (měřeno po spodní hranu okna).

Pohon všech kol se dodává ke všem typům motorů. Systém Borg-Warner Electronic dodává předním kolům až 99 % točivého momentu. Když se jízdní podmínky změní, samočinně přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu.

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.