Hyundai Tucson: Santa Fe má bratříčka

  • 2
Prodejní úspěchy modelu santa fe vedly společnost Hyundai k rozhodnutí rozšířit nabídku v kategorii SUV o další vůz. Korejská automobilka tak postavila menšího bratra jménem tucson, ale ani on není žádný drobeček. Poprvé byl představen letos v lednu na autosalonu v Chicagu. Evropskou premiéru měl v březnu v Ženevě a českou na Autotecu v Brně.

Hyundai Tucson pohání moderní motory, nabízí bohatou základní výbavu a disponuje pohonem všech kol.

Karoserie dlouhá 4325 mm, široká 1795 mm a 1680 mm vysoká nabízí i díky rozvoru 2630 mm prostorný interiér, určený pro přepravu až pěti cestujících. Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů (měřeno po spodní hranu okna).

Novinku bude pohánět jeden ze tří osvědčených motorů. Základní model bude vybaven benzinovým čtyřválcem o objemu dva litry se systémem proměnného časování ventilů CVVT a výkonu 104 kW (142 k). Benzinový motor bude spjat s manuální převodovkou.

Zastánci naftových motorů sáhnou po čtyřválcovém turbodieselu CRDi o objemu dva litry. Motor poskytne výkon 82 kW (112 k) a největší točivý moment 245 Nm při 1800 až 2500 ot/min. Tato pohonná jednotka může být kombinována s pětirychlostní manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Na samém vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec o objemu 2,7 litru s proměnnou délkou sání. Agregát disponuje výkonem 129 kW (174 k) a bude dodáván pouze se čtyřstupňovou automatickou převodovkou Shiftronic.

Pohon všech kol se dodává ke všem typům motorů. Systém Borg-Warner Electronic dodává předním kolům až 99 % točivého momentu. Když se jízdní podmínky změní, samočinně přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Rozložení pohonu na obě nápravy však může ovlivnit i řidič. Stačí stisknout tlačítko závěru 4WD na přístrojové desce a uzamknout tak náhon na všechna kola, pokud vůz pojede rychlostí do 35 km/h, s rozdělením točivého momentu v poměru 50:50.

Tucson nabídne bohatou standardní bezpečnostní i luxusní výbavu. Zmiňme například šest airbagů, ABS s rozdělovačem brzdné síly (EBD), protiprokluzový systém (TCS), kotoučové brzdy na všech kolech, klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken nebo centrální zamykání. Z příplatkové výbavy jmenujme například ESP, mlhová světla, vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat či automatickou klimatizaci.

Cena nového automobilu zatím nebyla stanovena, podle dostupných informací by však měla začínat okolo částky 600 000 Kč. Vůz přijde na český trh v září tohoto roku.

Karoserie dlouhá 4325 mm, široká 1795 mm a 1680 mm vysoká nabízí i díky rozvoru 2630 mm prostorný interiér, určený pro přepravu až pěti cestujících. Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů.

Prodejní úspěchy modelu santa fe vedly společnost Hyundai k rozhodnutí rozšířit nabídku v kategorii SUV o další vůz. Korejská automobilka tak postavila menšího bratra jménem tucson, ale ani on není žádný drobeček.

Zavazadelník o objemu 325 litrů je možné zvětšit sklopením zadních sedadel na 805 litrů (měřeno po spodní hranu okna).

Pohon všech kol se dodává ke všem typům motorů. Systém Borg-Warner Electronic dodává předním kolům až 99 % točivého momentu. Když se jízdní podmínky změní, samočinně přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu.