Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Veloster: kupé, které má u spolujezdce dveře navíc

aktualizováno 
Veloster není žádný tuctový útočník. Je totiž kupé, ale zároveň i sportovní hatchback. A na každé straně má jiný počet dveří. U řidiče jen jedny, u spolujezdce dvoje.

Hyundai Veloster | foto: Hyundai

Nové kupé představila automobilka na veletrhu NAIAS v Detroitu. Americká premiéra ale neznamená, že by se auto neprodávalo i v Evropě. Naopak, bude dostupné po celém světě. Hyundai navazuje Velosterem na dvě generace modelu s prostým jménem Coupe, respektive na ještě starší Scoupe z první poloviny devadesátých let. Hyundai má v portfoliu i opravdový sporťák Genesis Coupe. V jeho případě se však nejedná o přímého nástupce staršího modelu Coupe, ale o zcela nový model.

Hyundai Veloster

Právě při srovnání Velosteru s tímto pradědečkem sportovních aut u Hyundaie je dobře vidět pokrok, jaký firma za dvacet let prodělala. Od výrobce laciných aut po producenta designových vozů. Ostatně podobný bouřlivý vývoj zaznamenala i sesterská Kia.

Autosalon Ženeva 2011

Veloster je spíš menší kupé s celkovou délkou 4,22 metru a rozvorem 2,65 metru. Velikostí tak odpovídá hatchbackům jako je golf, auris nebo focus. Mezi kupátky pak bude hledat konkurenci u třídveřových modelů hatchbacků a může se poměřovat i s Volkswagenem Scirocco, Volvem C30 a nemnoha dalšími kupé této kategorie. Díky své zvláštní koncepci patří do obou skupin aut.

Hyundai Veloster

Kdo měl někdy třídveřové auto, jistě zaznamenal, že při převážení více pasažérů zadní dveře prostě chybí. Občasný převoz cestujících na zadních sedadlech nevadí, ale při pravidelném používání to je k vzteku. Hyundai to vyřešil šalamounsky a u řidiče nechal jen jedny široké dveře, na druhou stranu však umístil přední i zadní dveře standardní velikosti. Na obou stranách pak logicky nesedí ani B sloupky, ten u řidiče je dál, než na druhé straně.

Celkově působí design velosteru vyváženě. Tím, že nejsou vidět oba boky najednou, není disproporce dveří patrná. Především na straně řidiče vynikne mohutný zadní sloupek, u kterého jako by se Hyundai inspiroval u scirocca. Na první pohled zaujme nízká stavba auta a výrazné prolisy blatníků okolo podběhů. Zadek je nápaditější než předek, ovšem ne každému bude po chuti dělené zadní sklo po vzoru Citroënu C4 Coupe. Předěl bude jistě při výhledu vzad rušit, při pohledu zvenku ale vypadá zadek auta opravdu povedeně.

Hyundai Veloster

Na předku vyniká výrazný obrys masky a netradičně tvarovaná prostřední část v barvě karoserie. Světla mají na kupé správně agresivní pohled a navíc jim sekundují na obou stranách výrazné průduchy na bocích. Interiér se drží stylu, který výrobce používá u svých dalších modelů. Je nápaditý, ale ne každému se výrazný středový panel bude líbit.

Jelikož Hyundai dává u nového kupé díky zvláštní konfiguraci dveří jasně najevo jeho praktičnost, nepřekvapí zatím jediný představený motor. Je to zážehová nepřeplňovaná šestnáctistovka GDI s přímým vstřikem paliva, která má maximální výkon 103 kW (při 6 300 otáčkách za minutu) a točivý moment 167 Nm při 4 850 otáčkách. Dodejme, že uvedené parametry platí pro americkou specifikaci motoru, ale velmi podobné jsou i u evropské, motor najdeme třeba v novém SUV ix35, kde poskytuje výkon 99 kW.

Na jednu stranu je uvedená motorizace na kupé poněkud slabá a nevýrazná, ale Hyundai jistě přihodí i jiné motory, pravděpodobně diesely i přeplňované benzínové agregáty. Na druhou stranu má uvedená šestnáctistovka v rámci své třídy špičkové parametry. Je to moderní motor s výkonem, o kterém se až na výjimky dříve jen snilo. Majitel se ale musí připravit, že v nízkých otáčkách bude dynamika jen průměrná a to nejlepší ze sebe motor vydá až při překročení hranice 3 500 otáček.

Motor má plynule proměnné časování sacích i výfukových ventilů, proměnnou délku sacího potrubí i elektronickou škrtící klapku. Díky tomu a dalším vlastnostem výrobce slibuje spotřebu na hranici šesti litrů na sto kilometrů. Zajímavostí jistě je, že veloster bude prvním vozem značky, který bude vybaven dvouspojkovou převodovkou DCT.

Evropskou specifikaci velosteru zveřejní Hyundai na březnovém veletrhu v Ženevě. Už teď ale uvádí, že na veloster bude platit pětiletá záruka bez omezení najetých kilometrů, pětiletá asistenční služba i pětiletý program bezplatných kondičních prohlídek.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.