Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I dokonalé může být lepší: Lamborghini Gallardo LP560-4

aktualizováno 
I snový supersport může potřebovat nové srdce. Jeden z nejkrásnějších supersportů současnosti Lamborghini Gallardo dostal koně navíc. Přijíždí nové gallardo.

Lamborghini Gallardo LP560-4 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Motorářům ze Sant´Agata Bolognese se ale zároveň podařilo srazit spotřebu a tím i emise. Zuřivý bílý býk na stánku Lamborghini v Ženevě sežere o 18 % míň než předchůdce, což znamená 14,7 litrů spotřeby s manuální a ještě o něco míň s převodovkou e-gear.

Je ovšem třeba uvažovat, jak se taková spotřeba měří (více zde) pod vedením normálního smrtelníka počítejme s mnohem častějšími návštěvami nemilovaného zařízení jménem benzinka.

Šlechtila se také aerodynamika a konstruktéři srazili ještě dvacet kilogramů hmotnosti.

Za vylepšenými výkony stojí nové celohliníkové srdce gallarda. Desetiválec s přímým vstřikováním paliva IDS (Iniezione Diretta Stratificata - přímé vrstvené vstřikování)  má objem 5 204 ccm. Maximálních 560 koní (412 kW), které má i v označení, dosahuje při 8 000 ot./min. 540 kroutících newtonmetrů nabídne při 6 500 ot./min. Oproti předchůdci tedy gallardo posílilo o 40 koní.

Menší z nabídky malé, ale o to rychlejší italské automobilky se rozparádí až na maximálních 325 km/h. Na stovce je za 3,7 sekundy a na dvoustovku to trvá dalších 8,1 s.

O krocení divé zvěře se starají kotouče s průměrem 365 (vpředu) a 356 mm (vzadu), za příplatek můžete dostat keramické, u kterých jsou přední ještě o 15 mm větší.

Úprav se dočkaly převodovky. Ta automatická - pojmenovaná e-gear - řadí nově o 40 % rychleji.

Přelaďovalo se nastavení podvozku a přibyl jízdní režim, jehož označení "Corsa" (italsky závod) říká vše.

Od svého uvedení v roce 2003 už z bran fabriky u Bologni vyjelo 7 100 Lamborghini Gallardo. O autě vystaveném v Ženevě výrobce mluví jako o novém modelu. "LP560-4 potvrdí úspěšný příběh," říká o něm Stephan Winkelmann, šéf automobilky Automobili Lamborghini. "Svého předchůdce překonává v každém ohledu."

Lamborghini Gallardo LP560-4

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.