Během na první pohled neškodného nárazu v rychlosti 30 km/h se lyže z jednoho zkoušeného střešního boxu provrtaly jeho stěnou ven a v běžném provozu by ohrozily ostatní auta, chodce nebo cyklisty.
A drahý střešní box prodávaný pod jménem Atlantis od firmy Thule dokonce uletěl při nárazu ve zkušebně ze střechy celý.
Nejlépe v testu obstála dvojice Kamei Corvara 310 a Montblanc Triton 450. Třetí skončil nejlevnější testovaný box ATU Jetbag Sprint 270, za ním se umístila schránka Thule Ocean 500.
Naopak čtyřmi neúspěšnými v testu autoklubů jsou G3 Cargo 12, Atera Carver 411, G3 Pegaso 450 a Thule Atlantis 780.
Nejdražší testovaný výrobek Thule Atlantis nejenže neobstál v crash testu, když při nárazu opustil střechu vozu, ale stejně jako dalších pět boxů nedokázal svůj obsah ochránit před deštěm. V „mokrých“ zkouškách uspěla jen dvojice vítězů srovnávacího testu.
Zkoušky v testovací laboratoři ukázaly, že větší bezpečí a s tím spojené lepší upevnění ke střešnímu nosiči zaručuje jednoduchý systém používaný u levných boxů. Jedná se o konzole s tvarem písmene U.
U dražších boxů používaný systém rychloupínáků v testech zklamal. Při ostrém manévrování s volantem, které simuluje situaci, při níž se řidič rychle musí vyhnout překážce na silnici, boxy s rychloupínáky jezdily po nosiči zleva doprava a zpátky.
Autokluby také řidičům doporučují pevně zajistit obsah boxu pomocí přídavných pásů.