Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I italská auta umí být hodně ošklivá: Vygor Opera

aktualizováno 
Neznámá italská společnost Vygor vytvořila podivný mix kupé a SUV. Dost nevzhledné auto se jmenuje Opera a vzniknout má v limitované stopadesátikusové sérii.

Vygor Opera | foto: Vygor

Itálie je považována za Mekku automobilového designu. Při pohledu na výtvor Vygor Opera by si to ale myslel málokdo. A dost možná si tento kříženec sportovního kupé a SUV vyslouží titul aktuálně nejošklivějšího italského auta.

Fotogalerie

Vygor je prozatím nová a neznámá italská automobilka, respektive firma, která chce vyrábět auta. Pochází z města Lucca ve střední Itálii a doposud za sebou nemá žádný dokončený projekt. Prvním automobilem bude právě až model Opera.

Sama firma zdůrazňuje novou třídu, kam auto patří. Tedy někam mezi SUV a sportovní kupé. Příkladem mohlo jít BMW X6 a možná také některé dřívější šílené kreace jihokorejské značky SsangYong: Actyon, Kyron a Rodius.

Mohlo by vás zajímat

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z široké nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz.

Opera je z obou kategorií spíš kupé, už jen díky dvoudveřové karoserii a relativně malé kabině. Do kategorie SUV pak operu řadí zvýšený podvozek s velkými koly, mohutná kapota a především mohutný ponton karosérie. Ten výrazně kontrastuje s malou kabinou se skromnými bočními okny.

Kapitola sama pro sebe je agresivní předek s výraznými průduchy v nárazníku. Téměř obézní zadek nese zlaté logo značky a podtrhuje jej černý difuzor pod nárazníkem. Zcela nepřehlédnutelný je i výrazně vyklenutý zadní spojler, který je součástí víka kufru a také mohutně vypoulené blatníky.

O výkon opery se papírově výrobce postaral dostatečně. Sice vůbec neuvádí, jaký motor se pod mohutnou kapotou nachází, ale výkon už uvádí. V nabídce budou tři výkonové varianty v rozmezí 300 až 400 koní. Motor bude pohánět všechna kola, ale opět zatím bez uvedení typu převodovky.

Vygor Opera

Karoserii tvoří rám z ocelových trubek a hliníkové či kompozitní panely. Výhodou má být lehká stavba, auto by mělo vážit do 1,5 tuny, což je solidní hodnota. Výrobce se dále zmiňuje už jen o nabídce osmnácti až dvaadvacetipalcových kol, výběr bude na zákaznících. Ostatně na individuálních přáních klientů je postavena celá koncepce opery. Ovšem z čeho budou moci vybírat, je stále zatím tajemství.

Vcelku optimistické plány značky hovoří o limitované sérii 150 automobilů. Víc jich prý nebude. Otázkou ale je, jestli se vůbec najde 150 zákazníků pro takto zvláštní vůz, který ani nepochází od renomovaného výrobce, ani neexceluje vybraným designem, spíš naopak. Známa není ani cena, ale levným autem Opera rozhodně nebude. 

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.