Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I tohle je auto: Mazda Taiki

aktualizováno 
Má to čtyři kola, v útrobách tomu vrní motor, ale ani ten není jen tak obyčejný. A už vůbec to nevypadá jako auto. Jmenuje se Mazda Taiki.

Mazda Taiki | foto: Mazda

Jako náhle zkamenělá vlna vypadá nejnovější kreace designérů Mazdy. Její designéři v ní vidí - tedy spíše chtějí vidět - kupé.

Jeden z nejbizarnějších konceptů představených v Tokiu se jmenuje Taiki a možná nějak takhle vypadá zhmotnění větru, v japonštině jeho jméno totiž znamená "atmosféra".

Šéfové Mazdy ještě ke všemu tvrdí, že něco takového bude jednou opravdu jezdit po silnicích. Říkají, že na tomhle 4620 milimetrů dlouhém padajícím listu, vyvřelině... lze vypozorovat některé designérské směry, kterými se má japonská automobilka ubírat. Designér, který za konceptem Taiki stojí, se jmenuje Atsuhiko Yamada.

Kabina dvoumístného interiéru je kompletně prosklená. Řidiče obklopuje černá barva, spolujezdec má svou půlku laděnou do bíla. O tom, že na cestu svítí LED diody, snad ani není třeba mluvit

Sedadla mají výplně z elastického silikonového materiálu. Většinu ovladačů má řidič soustředěnu na volant. Rychloměr i otáčkoměr jsou složené z LED diod a lemují přístrojovku.

Vývojáři Mazdy chtějí konkurovat přírodě, koeficient aerodynamického odporu Cx je tak pouhých 0,25.

Wankelův rotační motor, který letos slaví v podání Mazdy čtyřicátiny, se v konceptu taiki jmenuje 16x. Označení napovídá, že objem dvou rotorů narostl na 1,6 litru z původních 1,3.

Sedmistupňový automat přenáší krouticí moment od motoru uloženého vpředu na dvaadvacetipalcová kola zadní nápravy, obutá do - na koncept nezvykle úzkých - pneumatik 195/40. Rozvor je tři metry. Další míry: šířka je 1950 milimetrů, výška 1240.

Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda TaikiMazda TaikiMazda Taiki



Mazda Taiki


Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.