Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Jižní Koreji umí supersporty. Exotická Spirra S pádí až třístovkou

aktualizováno 
Máte jihokorejská auta spojena s konfekčními modely značek Hyundai, Kia nebo SSang Yong? Spirra S by měla váš názor změnit. Jedná se o lehký supersport, který umí jezdit víc než třísetkilometrovou rychlostí.

Spirra S | foto: Oullim Motors

Spirra je jedním z prvních jihokorejských supersportů. Zajímavý model začala vyvíjet společnost Proto Motors, která finální výrobek představila v roce 2005. Jednalo se o supersport, který používal osmiválec s objemem 4,6 ze staršího Fordu Mustang. Již první spirra překonala o 5 km/h třísetkilometrovou hranici.

Spirra S

V roce 2007 projekt Spirra převzala společnost Oullim Motors. Koncem téhož roku byla představena závodní verze - Spirra GT270. Tento model s šestiválcem do V s objemem 2,7 litru a dvojitým přeplňováním zaznamenal úspěch na jihokorejských závodištích.

Spirra S

Na autosalonu v Pekingu byla letos představena produkční verze nazvaná Spirra S. Tento supersport používá šestiválec do V s objemem 2,7 litru, který používá kompresor. Pohonná jednotka má původ u Hyundaie. Výkon by se měl pohybovat okolo 400 koní a točivý moment má hodnotu 355 Nm.

Spirra S

Spirra S má stejně jako předešlá provedení pohon zadních kol a motor je umístěn uprostřed. Automobil je poměrně lehký - má hmotnost 1 080 kg. Není tak divu, že se maximálka vyšplhala na 305 km/h (350 km/h s úpravou Mission Tuning Offset). Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne pod pět sekund – přesně za 4,8 sekundy.

Spirra S

Automobil používá prostorový rám a karoserie jihokorejského sporťáku je vyrobena z uhlíkových vláken. Délka Spirry S je 4 357 milimetrů a výška pouhých 1 216 milimetrů. Řidič se uvelebí v sedačkách Recaro, které přesně obejmou tělo.

Spirra S

Spirra S se v Jižní Koreji prodává od letošního května. Její cena není přehnaně vysoká. Exotický supersport se prodává za přibližně 100 000 dolarů, tedy v přepočtu okolo 1 800 000 korun. Výrobce plánuje v letošním roce vyrobit 100 kusů, od příštího roku by měla produkce stoupnout až na 300 kusů. O možném exportu od Evropy nejsou žádné informace.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.