Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Jižní Koreji umí supersporty. Exotická Spirra S pádí až třístovkou

aktualizováno 
Máte jihokorejská auta spojena s konfekčními modely značek Hyundai, Kia nebo SSang Yong? Spirra S by měla váš názor změnit. Jedná se o lehký supersport, který umí jezdit víc než třísetkilometrovou rychlostí.

Spirra S | foto: Oullim Motors

Spirra je jedním z prvních jihokorejských supersportů. Zajímavý model začala vyvíjet společnost Proto Motors, která finální výrobek představila v roce 2005. Jednalo se o supersport, který používal osmiválec s objemem 4,6 ze staršího Fordu Mustang. Již první spirra překonala o 5 km/h třísetkilometrovou hranici.

Spirra S

V roce 2007 projekt Spirra převzala společnost Oullim Motors. Koncem téhož roku byla představena závodní verze - Spirra GT270. Tento model s šestiválcem do V s objemem 2,7 litru a dvojitým přeplňováním zaznamenal úspěch na jihokorejských závodištích.

Spirra S

Na autosalonu v Pekingu byla letos představena produkční verze nazvaná Spirra S. Tento supersport používá šestiválec do V s objemem 2,7 litru, který používá kompresor. Pohonná jednotka má původ u Hyundaie. Výkon by se měl pohybovat okolo 400 koní a točivý moment má hodnotu 355 Nm.

Spirra S

Spirra S má stejně jako předešlá provedení pohon zadních kol a motor je umístěn uprostřed. Automobil je poměrně lehký - má hmotnost 1 080 kg. Není tak divu, že se maximálka vyšplhala na 305 km/h (350 km/h s úpravou Mission Tuning Offset). Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne pod pět sekund – přesně za 4,8 sekundy.

Spirra S

Automobil používá prostorový rám a karoserie jihokorejského sporťáku je vyrobena z uhlíkových vláken. Délka Spirry S je 4 357 milimetrů a výška pouhých 1 216 milimetrů. Řidič se uvelebí v sedačkách Recaro, které přesně obejmou tělo.

Spirra S

Spirra S se v Jižní Koreji prodává od letošního května. Její cena není přehnaně vysoká. Exotický supersport se prodává za přibližně 100 000 dolarů, tedy v přepočtu okolo 1 800 000 korun. Výrobce plánuje v letošním roce vyrobit 100 kusů, od příštího roku by měla produkce stoupnout až na 300 kusů. O možném exportu od Evropy nejsou žádné informace.

Autoři:


Témata: Ford, Hyundai, Kia


Nejčtenější

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.