Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ibiza Cupra: 180 koní pro španělskou sestřenici fabie

aktualizováno 
Nová ibiza dostává techniku, o které si příbuzenstvo z koncernu VW může nechat zdát. VW Polo se na zbrusu nový podvozek prozatím jen těší a Škoda Fabia závidí. Navrch ještě dostává právě nyní žhavá španělka 180koňový přeplňovaný motor.

Seat Ibiza Cupra | foto: Seat

V nové Ibize CUPRA oslaví premiéru nová verze agregátu 1.4 TSI. Malý seat s motorem 1.4 TSI nabízí díky dvojitému přeplňování výkon 132 kW (180 k), motor spolupracuje s novou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Cupru poznáte podle nově tvarovaného nárazníku se vstupy vzduchu po stranách masky chladiče a nové koncovky výfuku lichoběžníkového tvaru umístěné uprostřed. V podbězích se budou mačkat sedmnáctipalcové hliníkové ráfky. Úprav se dočkal také podvozek a že jde o rychlý model seatu poznáte i v interiéru.

Na docela jinou disciplínu než cupra se dává Ibiza ECOMOTIVE. Seat jí sebevědomě označuje jako: "...vůdčí osobnost ekologicky udržitelného motorismu." Eco-ibiza má být nejvíce ekologickým vozem ve svém segmentu, neboť její emise CO2 se podařilo snížit na hodnotu 99 g/km.

Seat Ibiza Ecomotive

Ibiza ECOMOTIVE se bude dodávat jak v pětidveřové verzi, tak i v třídveřovém provedení SportCoupé. O její pohyb se bude starat motor 1.4 TDI o výkonu 59 kW (80 k) s filtrem pevných částic DPF.

Úprav se dočkalo nastavení řídící jednotky, spořivá ibiza má také jiné zpřevodování a nové pneumatiky 175/70 R 14. Vylepšovala se také aerodynamika: ibiza má novou uzavřenou masku chladiče a nový zadní spoiler.

Španělské sestry s rozdílnými charaktery se budou vyrábět výhradně v továrně SEAT Martorell nedaleko Barcelony. Nejdříve ale vyrazí na přehlídku do Paříže, která se koná začátkem října.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.