Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ibiza Fresco: co přináší akční model?

  11:03aktualizováno  11:03
Automobilky přicházejí s akčními modely aby přilákaly zákazníky na lepší cenu nebo bohatší výbavu. Jedním z těchto modelů je i Seat Ibiza Fresco, který je obohacen o automatickou klimatizaci Climatronic, hliníkové ráfky a speciální čalounění. Oproti základní verzi Stella je však dražší o 25 000 Kč.

Na karoserii vozu pracoval bývalý šéfdesignér Alfy Romeo, Walter de Silva. Zejména na koncových světlech je to hodně znát, což ale rozhodně není na škodu. Přední část vozu, které dominují velké světlomety, má své skalní příznivce i odpůrce. Prostě maska se buďto opravdu hodně líbí, nebo ji lidé nemohou vystát.

Může se hodit

Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Interiér automobilu je dost strohý a na kráse mu nepřidají ani lacině působící tvrdé plasty. Na druhou stranu je přístrojová deska přehledná. Výškově a podélně nastavitelný volant dobře padne do rukou a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze po krátkém seznámení snadno obsluhovat intuitivně.

Sedadla Seatu Ibiza jsou pohodlná, u akčního modelu Fresco navíc potažená čalouněním, které není možné získat s jinou výbavou. Cestující na zadních sedadlech se však musí spokojit s menším prostorem v oblasti kolen. Zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání objem 267 litrů, po sklopení zadních sedadel maximálně 960 litrů. Do zavazadelníku je dobrý přístup, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.

Akční model Fresco lze pořídit s benzinovými motory o objemu 1,2 a 1,4 litru (75 k) a s dieselovými agregáty 1.9 SDI a 1.4 TDI. V našem případě se jednalo o čtyřválcovou čtrnáctistovku disponující šestnáctiventilovou technikou.

Agregát poskytuje výkon 55 kW (75 k), což se ukázalo pro běžnou jízdu jako ideální. Vůz se rozjede z 0 na 100 km/h za 13,2 sekundy a podle výrobce dosáhne maximální rychlosti 173 km/h. V průběhu testovacích jízd se podařilo dosáhnout nejvyšší "tachometrové" rychlosti těsně nad 180 km/h. Motor spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou.

Podle orientačního měření můžeme soudit, že spotřebu udávanou výrobcem (město 8,8/mimo město 5,2/ kombi 6,4 l/100 km), je možné dodržet. Sportovní jízda si vyžádá zhruba o dva litry na každých sto kilometrů více.

Vzhledem k objemu pohonné jednotky je ibiza na silnici poměrně čilá. Problémy ji působí prudší stoupání nebo jízda v plném vytížení. Automobil začne ve stoupání rychle ztrácet rychlost a řidič musí častěji řadit. Pro běžnou jízdu na kratší vzdálenosti nebo v městském provozu je však tato motorizace přímo ideální.

Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je snadné. Posilovač řízení je však příliš účinný a tak řidič často ani neví, že drží volant v ruce. Pochvalu zaslouží podvozek, který poskytne posádce dostatek pohodlí a zároveň výborně drží zvolenou stopu.

Ibiza Stella v pětidveřové verzi s motorem 1.4 (75 k) vyjde na 323 400 Kč. Pětidveřový akční model Fresco s motorem 1.4 (75 k) stojí 348 400 Kč, tedy o 25 000 Kč více, avšak nabízí navíc výbavu v celkové hodnotě 58 100 Kč (automatická klimatizace, hliníkové ráfky 15“). Testovaný model byl ještě dovybaven rádiem, dálkově ovládaným centrálním zamykáním a elektrickým ovládáním předních oken. Takto vybavený vůz lze získat za 372 900 Kč.

Seat Ibiza 1.4 Fresco v číslech: 

Délka x šířka x výška(mm) 3953 x 1698 x 1441
Rozvor (mm) 2460
Kufr nesklopená/sklopená sedadla (l) 267/960
Objem nádrže (l) 45
Pneumatiky 195/55 R15
Motor zážehový šestnáctiventilový čtyřválec s vícebodovým vstřikováním paliva (MPi)
Objem (cm3) 1390
Max. výkon (kW/k) 55/75 při 5000 ot/min
Max. točivý moment (Nm) 126 při 3800 ot/min
Počet válců 4 v řadě
Maximální rychlost (km/h) 173
Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,2
Spotřeba město/mimo město/ kombinovaná (l/100 km) 8,8/5,2/6,4
Záruka (roky) 2
Cena základního modelu "Ibiza 1.2 Fresco 3 dv." (Kč) 319 900

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.