Na karoserii vozu pracoval bývalý šéfdesignér Alfy Romeo, Walter de Silva. Zejména na koncových světlech je to hodně znát, což ale rozhodně není na škodu. Přední část vozu, které dominují velké světlomety, má své skalní příznivce i odpůrce. Prostě maska se buďto opravdu hodně líbí, nebo ji lidé nemohou vystát.
Může se hoditVyberte si vůz on-line! www.automodul.cz |
Interiér automobilu je dost strohý a na kráse mu nepřidají ani lacině působící tvrdé plasty. Na druhou stranu je přístrojová deska přehledná. Výškově a podélně nastavitelný volant dobře padne do rukou a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze po krátkém seznámení snadno obsluhovat intuitivně.
Sedadla Seatu Ibiza jsou pohodlná, u akčního modelu Fresco navíc potažená čalouněním, které není možné získat s jinou výbavou. Cestující na zadních sedadlech se však musí spokojit s menším prostorem v oblasti kolen. Zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání objem 267 litrů, po sklopení zadních sedadel maximálně 960 litrů. Do zavazadelníku je dobrý přístup, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.
Akční model Fresco lze pořídit s benzinovými motory o objemu 1,2 a 1,4 litru (75 k) a s dieselovými agregáty 1.9 SDI a 1.4 TDI. V našem případě se jednalo o čtyřválcovou čtrnáctistovku disponující šestnáctiventilovou technikou.
Agregát poskytuje výkon 55 kW (75 k), což se ukázalo pro běžnou jízdu jako ideální. Vůz se rozjede z 0 na 100 km/h za 13,2 sekundy a podle výrobce dosáhne maximální rychlosti 173 km/h. V průběhu testovacích jízd se podařilo dosáhnout nejvyšší "tachometrové" rychlosti těsně nad 180 km/h. Motor spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou.
Podle orientačního měření můžeme soudit, že spotřebu udávanou výrobcem (město 8,8/mimo město 5,2/ kombi 6,4 l/100 km), je možné dodržet. Sportovní jízda si vyžádá zhruba o dva litry na každých sto kilometrů více.
Vzhledem k objemu pohonné jednotky je ibiza na silnici poměrně čilá. Problémy ji působí prudší stoupání nebo jízda v plném vytížení. Automobil začne ve stoupání rychle ztrácet rychlost a řidič musí častěji řadit. Pro běžnou jízdu na kratší vzdálenosti nebo v městském provozu je však tato motorizace přímo ideální.
Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je snadné. Posilovač řízení je však příliš účinný a tak řidič často ani neví, že drží volant v ruce. Pochvalu zaslouží podvozek, který poskytne posádce dostatek pohodlí a zároveň výborně drží zvolenou stopu.
Ibiza Stella v pětidveřové verzi s motorem 1.4 (75 k) vyjde na 323 400 Kč. Pětidveřový akční model Fresco s motorem 1.4 (75 k) stojí 348 400 Kč, tedy o 25 000 Kč více, avšak nabízí navíc výbavu v celkové hodnotě 58 100 Kč (automatická klimatizace, hliníkové ráfky 15“). Testovaný model byl ještě dovybaven rádiem, dálkově ovládaným centrálním zamykáním a elektrickým ovládáním předních oken. Takto vybavený vůz lze získat za 372 900 Kč.
Seat Ibiza 1.4 Fresco v číslech:
Délka x šířka x výška(mm) | 3953 x 1698 x 1441 |
Rozvor (mm) | 2460 |
Kufr nesklopená/sklopená sedadla (l) | 267/960 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Pneumatiky | 195/55 R15 |
Motor | zážehový šestnáctiventilový čtyřválec s vícebodovým vstřikováním paliva (MPi) |
Objem (cm3) | 1390 |
Max. výkon (kW/k) | 55/75 při 5000 ot/min |
Max. točivý moment (Nm) | 126 při 3800 ot/min |
Počet válců | 4 v řadě |
Maximální rychlost (km/h) | 173 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,2 |
Spotřeba město/mimo město/ kombinovaná (l/100 km) | 8,8/5,2/6,4 |
Záruka (roky) | 2 |
Cena základního modelu "Ibiza 1.2 Fresco 3 dv." (Kč) | 319 900 |