Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ideální auto pro rodinu? Jen velikost nestačí!

  8:41aktualizováno  8:41
Na pařížském autosalonu využili všichni hlavní automobiloví výrobci nejrůznějších studií a překvapivých designérských fantazií k upoutání pozornosti na svůj stánek. Ale za touto první frontou prakticky vždy stály vozy určené pro běžné potřeby běžných lidí. Nejčastěji šlo o inovované modely známých jmen.Bohatá fotogalerie ve speciálu Pařížský autosalon 2002!
Tak například na vysloveně velkém prostoru Peugeot doplnil osvědčenou řadu o model 307 CC a znovu upozornil na model Partner. Renault ukázal nový mégane s odvážnou zádí, Citroën inovoval berlingo i C3 o variaci Pluriel a Mazda horlivě upozorňovala na doplnění své nabídky o menší vůz Mazda 2. Fiat přišel se Stilem Wagon - o kterém zástupci továrny tvrdili, že na českém trhu bude za podobné peníze jako hatchback - a Seat nabídl novou cordobu. Toyota vystavila kompletní plejádu jménem Corolla. O všech těchto vozech vystavovatelé tvrdili, jak úžasné jsou to automobily pro běžný život současné rodiny. S otázkou, jak k tomu tvrzení došli a co to vlastně je ideální rodinné auto, jsme přímo na výstavišti v Paříži oslovili hned několik velkých automobilek.

HONDA
Kamil Šilhavý, zástupce obchodního ředitele firmy Honda Česká republika:

Rodinný vůz na rozdíl od vozů manažerských či luxusních lze charakterizovat jako automobil, kde je vyvážena užitná hodnota vozu s jeho cenou. Užitná hodnota v případě rodinného typu vozu je dána nejenom jeho výbavou, ale i prostorností a variabilitou, bezpečností, snadnou ovladatelností a samozřejmě i nenáročností jeho provozu.

 VOLKSWAGEN
Manfred Aschenbrenner, vedoucí divize Volkswagen - Import Volkswagen Group:

Pro malou rodinu můžeme uvést polo, pro velkou pak připadá v úvahu určitě spíš sharan. Některé prvky musí však z mého hlediska mít všechny rodinné vozy - vynikající jízdní komfort, variabilitu, bezpečnost (především pro děti), úložný prostor, různé možnosti odkládání a spolehlivost. Vedle pořizovací ceny je třeba samozřejmě přihlížet i k provozním nákladům, hodnotě vozidla při jeho dalším prodeji i k servisním službám.

 SEAT
Wolfgang Ratz, vedoucí divize SEAT - Import Volkswagen Group:

Pro nás je typickým zákazníkem mladá rodina, která na jedné straně od automobilu žádá prostornost a vysoký komfort, ale zároveň - protože jde o mladší lidi plné entuziasmu a energie - nechce slevovat z jeho dynamických vlastností a sportovního vzhledu. Na příkladu našeho nového sedanu Cordoba vidíme, že všechny tyto vlastnosti lze dobře skloubit, a co je pro mladší zákazníky velmi důležité, při zachování rozumné ceny.

 ŠKODA
Vratislav Kulhánek, předseda představenstva Škoda Auto, a. s.:

Rodinné auto je prostě model Octavia nebo Fabia kombi. Já na lepší definici těžko přijdu.

 PEUGEOT
José Mailhe, technický a produktový ředitel:

Je řeč o prostoru, například o naší třistasedmičce. Ale není to jen o dostatku místa nebo třeba o šesté a sedmé sedačce. Mluvíme také o prosklené střeše, vnitřní modularitě, stolečku na občerstvení nebo o DVD přehrávači pro děti.

 FORD
Phil Lake, ředitel vývoje dieselových motorů Ford:

Auto pro celou rodinu musí mít dost místa. Ale to není pořád dostatečné, pokud bude chybět pěkný design a pak samozřejmě bezpečnost. A ještě to není všechno - i rodinné auto musí dávat řidiči radost z jízdy. Ideál v tomto směru bych viděl třeba ve Focusu C-max nebo fusionu. Pro český trh bude stejně zajímavá pětidveřová fiesta.

 CITROËN
Fabrice de Rivet, projektový manažer:

Pro mne jsou to vozy, které umožňují pohodlně přepravit průměrnou (2 děti) i početnější rodinu (více než 3 děti) včetně zavazadel, a to v příjemném a komfortním prostředí. Já osobně vnímám jako výtečný rodinný vůz velkoprostorový C8 nebo Xsaru Picasso, ale hodně praktické je i berlingo.

 FIAT
Claudio Sola, ředitel pro marketing:

Fiat byl úplně první, kdo v padesátých letech přišel se specifikací rodinné auto. Byla to multipla. Dnes by jím mohlo být Stilo Station Wagon, které se v podstatě rovná prostorem typům MPV. Má jeden velmi důležitý element - multifunkční použití pro rodinu, především pro volný čas. Má dostatek prostoru, pohodlí i množství odkládacích přihrádek.


Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.