Ideální auto pro rodinu? Jen velikost nestačí!

  • 6
Na pařížském autosalonu využili všichni hlavní automobiloví výrobci nejrůznějších studií a překvapivých designérských fantazií k upoutání pozornosti na svůj stánek. Ale za touto první frontou prakticky vždy stály vozy určené pro běžné potřeby běžných lidí. Nejčastěji šlo o inovované modely známých jmen.Bohatá fotogalerie ve speciálu Pařížský autosalon 2002!
Tak například na vysloveně velkém prostoru Peugeot doplnil osvědčenou řadu o model 307 CC a znovu upozornil na model Partner. Renault ukázal nový mégane s odvážnou zádí, Citroën inovoval berlingo i C3 o variaci Pluriel a Mazda horlivě upozorňovala na doplnění své nabídky o menší vůz Mazda 2. Fiat přišel se Stilem Wagon - o kterém zástupci továrny tvrdili, že na českém trhu bude za podobné peníze jako hatchback - a Seat nabídl novou cordobu. Toyota vystavila kompletní plejádu jménem Corolla. O všech těchto vozech vystavovatelé tvrdili, jak úžasné jsou to automobily pro běžný život současné rodiny. S otázkou, jak k tomu tvrzení došli a co to vlastně je ideální rodinné auto, jsme přímo na výstavišti v Paříži oslovili hned několik velkých automobilek.

HONDA
Kamil Šilhavý, zástupce obchodního ředitele firmy Honda Česká republika:

Rodinný vůz na rozdíl od vozů manažerských či luxusních lze charakterizovat jako automobil, kde je vyvážena užitná hodnota vozu s jeho cenou. Užitná hodnota v případě rodinného typu vozu je dána nejenom jeho výbavou, ale i prostorností a variabilitou, bezpečností, snadnou ovladatelností a samozřejmě i nenáročností jeho provozu.

 VOLKSWAGEN
Manfred Aschenbrenner, vedoucí divize Volkswagen - Import Volkswagen Group:

Pro malou rodinu můžeme uvést polo, pro velkou pak připadá v úvahu určitě spíš sharan. Některé prvky musí však z mého hlediska mít všechny rodinné vozy - vynikající jízdní komfort, variabilitu, bezpečnost (především pro děti), úložný prostor, různé možnosti odkládání a spolehlivost. Vedle pořizovací ceny je třeba samozřejmě přihlížet i k provozním nákladům, hodnotě vozidla při jeho dalším prodeji i k servisním službám.

 SEAT
Wolfgang Ratz, vedoucí divize SEAT - Import Volkswagen Group:

Pro nás je typickým zákazníkem mladá rodina, která na jedné straně od automobilu žádá prostornost a vysoký komfort, ale zároveň - protože jde o mladší lidi plné entuziasmu a energie - nechce slevovat z jeho dynamických vlastností a sportovního vzhledu. Na příkladu našeho nového sedanu Cordoba vidíme, že všechny tyto vlastnosti lze dobře skloubit, a co je pro mladší zákazníky velmi důležité, při zachování rozumné ceny.

 ŠKODA
Vratislav Kulhánek, předseda představenstva Škoda Auto, a. s.:

Rodinné auto je prostě model Octavia nebo Fabia kombi. Já na lepší definici těžko přijdu.

 PEUGEOT
José Mailhe, technický a produktový ředitel:

Je řeč o prostoru, například o naší třistasedmičce. Ale není to jen o dostatku místa nebo třeba o šesté a sedmé sedačce. Mluvíme také o prosklené střeše, vnitřní modularitě, stolečku na občerstvení nebo o DVD přehrávači pro děti.

 FORD
Phil Lake, ředitel vývoje dieselových motorů Ford:

Auto pro celou rodinu musí mít dost místa. Ale to není pořád dostatečné, pokud bude chybět pěkný design a pak samozřejmě bezpečnost. A ještě to není všechno - i rodinné auto musí dávat řidiči radost z jízdy. Ideál v tomto směru bych viděl třeba ve Focusu C-max nebo fusionu. Pro český trh bude stejně zajímavá pětidveřová fiesta.

 CITROËN
Fabrice de Rivet, projektový manažer:

Pro mne jsou to vozy, které umožňují pohodlně přepravit průměrnou (2 děti) i početnější rodinu (více než 3 děti) včetně zavazadel, a to v příjemném a komfortním prostředí. Já osobně vnímám jako výtečný rodinný vůz velkoprostorový C8 nebo Xsaru Picasso, ale hodně praktické je i berlingo.

 FIAT
Claudio Sola, ředitel pro marketing:

Fiat byl úplně první, kdo v padesátých letech přišel se specifikací rodinné auto. Byla to multipla. Dnes by jím mohlo být Stilo Station Wagon, které se v podstatě rovná prostorem typům MPV. Má jeden velmi důležitý element - multifunkční použití pro rodinu, především pro volný čas. Má dostatek prostoru, pohodlí i množství odkládacích přihrádek.