Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za překročení rychlosti v Rakousku odebírají klíčky

  14:10aktualizováno  16:23
Rakouskou specialitou jsou takzvané IG-L zóny. Úseky se sníženou rychlostí kvůli omezení emisní zátěže nejsou na rakouských dálnicích novinkou. Kromě vyšších pokut však nově hrozí zákaz další jízdy.
Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační...

Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zóny mají snížit množství emisí z projíždějících vozidel (Immissionsschutzgesetz-Luft, zkratka IG-L). Pokud v daném úseku pojedete rychleji, kromě pokuty za překročení rychlosti hrozí ještě další pokuta za znečišťování životního prostředí, která je až dva tisíce eur.

Úseky IG-L

A1 Linz - Enns (13 km) - dynamický režim (dle situace)

A1 Salzburg-Nord - Knoten Walserberg (10 km) - dynamický

A2 Sinabelkirchen - Lieboch (43 km) - dynamický

A9 Deutschfeistritz - Leibnitz (49 km) - dynamický

A10 Knoten Salzburg - Golling (28 km) - dynamický

A12 Kufstein - Zirl (92 km) - permanentní režim

A12 Imst - Zams (14 km) - permanentní

A14 Feldkirch-Nord (1 km) - permanentní

Od letoška jsou pak postihy ještě drsnější. „Pokud pojedete více, než vám dovolují předpisy v IG-L zóně v Rakousku a zastaví vás za tento přečin policie, hrozí vám pokuta, ale nově i zákaz další jízdy. Policie tento zákaz řeší odebráním klíčků od vozidla nebo umístěním botičky na kolo vozidla,“ varuje výletníky, kteří nyní hlavně míří do Alp na lyžovačku Petr Vomáčka z ÚAMK.

„Prozatím zjišťujeme bližší informace. Pravomoc znehybnit auto mají mít správci silnic a dálnic, kteří dodržování povolené rychlosti v těchto úsecích kontrolují. Auto budou moci znehybnit na 24 hodin za jakékoliv překročení maximální povolené rychlosti,“ upřesňuje pro iDNES.cz Petr Vomáčka.

Maximální povolená rychlost na rakouských dálnicích je 130 km/h. IG-L ovšem omezuje kvůli ekologii rychlost na 100, případně až na 80 km/h. Omezení rychlosti aktivně kontrolují policejní hlídky a je stanoveno kvůli ekologii a hluku v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí v okolí této komunikace.

Rakousko postupně zóny IG-L rozšiřuje. Policii se prý tento systém osvědčuje a nehodovost se podle sledování snížila až o 50 %.



Témata: Hluk, Poradna: Daně


Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na cestách řádí slepí vrazi. Každý pátý řidič špatně vidí a neví o tom

Řidič, který špatně vidí, může být podle odborníků stejně nebezpečný jako ten, který před jízdou pil alkohol nebo požil drogy. Za varující přitom považují...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.