Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za překročení rychlosti v Rakousku odebírají klíčky

  14:10aktualizováno  16:23
Rakouskou specialitou jsou takzvané IG-L zóny. Úseky se sníženou rychlostí kvůli omezení emisní zátěže nejsou na rakouských dálnicích novinkou. Kromě vyšších pokut však nově hrozí zákaz další jízdy.
Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační...

Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zóny mají snížit množství emisí z projíždějících vozidel (Immissionsschutzgesetz-Luft, zkratka IG-L). Pokud v daném úseku pojedete rychleji, kromě pokuty za překročení rychlosti hrozí ještě další pokuta za znečišťování životního prostředí, která je až dva tisíce eur.

Úseky IG-L

A1 Linz - Enns (13 km) - dynamický režim (dle situace)

A1 Salzburg-Nord - Knoten Walserberg (10 km) - dynamický

A2 Sinabelkirchen - Lieboch (43 km) - dynamický

A9 Deutschfeistritz - Leibnitz (49 km) - dynamický

A10 Knoten Salzburg - Golling (28 km) - dynamický

A12 Kufstein - Zirl (92 km) - permanentní režim

A12 Imst - Zams (14 km) - permanentní

A14 Feldkirch-Nord (1 km) - permanentní

Od letoška jsou pak postihy ještě drsnější. „Pokud pojedete více, než vám dovolují předpisy v IG-L zóně v Rakousku a zastaví vás za tento přečin policie, hrozí vám pokuta, ale nově i zákaz další jízdy. Policie tento zákaz řeší odebráním klíčků od vozidla nebo umístěním botičky na kolo vozidla,“ varuje výletníky, kteří nyní hlavně míří do Alp na lyžovačku Petr Vomáčka z ÚAMK.

„Prozatím zjišťujeme bližší informace. Pravomoc znehybnit auto mají mít správci silnic a dálnic, kteří dodržování povolené rychlosti v těchto úsecích kontrolují. Auto budou moci znehybnit na 24 hodin za jakékoliv překročení maximální povolené rychlosti,“ upřesňuje pro iDNES.cz Petr Vomáčka.

Maximální povolená rychlost na rakouských dálnicích je 130 km/h. IG-L ovšem omezuje kvůli ekologii rychlost na 100, případně až na 80 km/h. Omezení rychlosti aktivně kontrolují policejní hlídky a je stanoveno kvůli ekologii a hluku v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí v okolí této komunikace.

Rakousko postupně zóny IG-L rozšiřuje. Policii se prý tento systém osvědčuje a nehodovost se podle sledování snížila až o 50 %.



Témata: Hluk, Poradna: Daně


Nejčtenější

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.