Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za překročení rychlosti v Rakousku odebírají klíčky

  14:10aktualizováno  16:23
Rakouskou specialitou jsou takzvané IG-L zóny. Úseky se sníženou rychlostí kvůli omezení emisní zátěže nejsou na rakouských dálnicích novinkou. Kromě vyšších pokut však nově hrozí zákaz další jízdy.
Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační...

Rakouský dopravní policista při kontrole rychlosti na dálnici A1 (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zóny mají snížit množství emisí z projíždějících vozidel (Immissionsschutzgesetz-Luft, zkratka IG-L). Pokud v daném úseku pojedete rychleji, kromě pokuty za překročení rychlosti hrozí ještě další pokuta za znečišťování životního prostředí, která je až dva tisíce eur.

Úseky IG-L

A1 Linz - Enns (13 km) - dynamický režim (dle situace)

A1 Salzburg-Nord - Knoten Walserberg (10 km) - dynamický

A2 Sinabelkirchen - Lieboch (43 km) - dynamický

A9 Deutschfeistritz - Leibnitz (49 km) - dynamický

A10 Knoten Salzburg - Golling (28 km) - dynamický

A12 Kufstein - Zirl (92 km) - permanentní režim

A12 Imst - Zams (14 km) - permanentní

A14 Feldkirch-Nord (1 km) - permanentní

Od letoška jsou pak postihy ještě drsnější. „Pokud pojedete více, než vám dovolují předpisy v IG-L zóně v Rakousku a zastaví vás za tento přečin policie, hrozí vám pokuta, ale nově i zákaz další jízdy. Policie tento zákaz řeší odebráním klíčků od vozidla nebo umístěním botičky na kolo vozidla,“ varuje výletníky, kteří nyní hlavně míří do Alp na lyžovačku Petr Vomáčka z ÚAMK.

„Prozatím zjišťujeme bližší informace. Pravomoc znehybnit auto mají mít správci silnic a dálnic, kteří dodržování povolené rychlosti v těchto úsecích kontrolují. Auto budou moci znehybnit na 24 hodin za jakékoliv překročení maximální povolené rychlosti,“ upřesňuje pro iDNES.cz Petr Vomáčka.

Maximální povolená rychlost na rakouských dálnicích je 130 km/h. IG-L ovšem omezuje kvůli ekologii rychlost na 100, případně až na 80 km/h. Omezení rychlosti aktivně kontrolují policejní hlídky a je stanoveno kvůli ekologii a hluku v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí v okolí této komunikace.

Rakousko postupně zóny IG-L rozšiřuje. Policii se prý tento systém osvědčuje a nehodovost se podle sledování snížila až o 50 %.



Témata: Hluk, Poradna: Daně


Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Fiat 500 1.2 2016 · 353 KM
Fiat 500 1.2 2016 · 353 KM

r.v. 2016, naj. 355 km, benzín, 1. majitel
270 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.