Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Impreza WRX 265: přípravka rallye dle metodiky Subaru

aktualizováno 
Pokukujete po brutální Impreze STI? Zkuste nejdřív dovádivé 265koňové WRX. Naučíte se najít limity auta i sebe - je to skvělá hračka. Samozřejmě modrá!

Subaru Impreza WRX 265 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Možná je to tím křídlem vzadu, nebo obřím nádechem na kapotě. A nebo tím úžasným zvukem. Kamkoliv se hnete, jste středem pozornosti. A vůbec nevadí, že design je hůř než tuctový. V tomhle autě se má ale hlavně jezdit, ne ho okukovat, takže pojďte na koncert dokonale fungující mechaniky.

Tahoun se rád napije

Dvěstěpětašedesát koní (proto WRX 265) přeplňovaného dvouapůllitrového čtyřválce se oživuje tlačítkem nalevo od volantu. Když se zahřeje a pořádně rozparádí, táhne WRXo jak lokomotiva.

Může se hodit

Chcete ochutnat dravost japonských automobilů? Model Subaru Impreza
na obřím online portálu
www.automodul.cz

Maximální výkon přeplňovaného čtyřválce tradiční subarácké konstrukce - plochý motor s protiběžnými písty (boxer) - vzrostl o 26 kW. Původních 320 newtonmetrů kroutícího momentu nabylo o 23 Nm, jeho špičku posadili motoráři o poznání výš.

Subaru Impreza WRX 265

Hlavní roli v kapličce pod volantem hraje otáčkoměr, hned je jasné proč. Do dvou a půl až tří tisíc otáček se relativně nic velkého neděje, pak ale plynule nastupuje impozantní zátah, gradující skoro až k šesti a půl tisícům. Příď jakoby se zvedla, cítíte jak kola se kola zakousnou do podložky a zaberou. Nízké otáčky využijete pro civilní jízdu, brutální zátah se hodí kdykoliv jindy. WRX má neskutečně přímé reakce na sešlápnutí plynu, dokonale se tak dá řídit. Každý pohyb pravé špičky poznáte na změně, s jakou táhne.

Sedí se níž, než v obyčejné impreze ve skvělých a výborně vypadajících sedadlech. Rádi si necháte otevřené okénko, kvůli krásným zvukům. Jen chvílemi nevíte, jestli je to vrčení motoru nebo pracující mechanika pohonu všech kol obrušujících se o asfaltku, ale zní to parádně.

Tahle modrá raketa má jeden velký - ale ne nepodstatný - problém: převodovku. To, že jde řazení ztuha, občas nechce kolečko zpátečky zapadnout na své místo a řadička by zasloužila o deset čísel uříznout, vem čert. Ale má jen pět stupňů. Do okreskových rychlostí to nevadí. Ale ve stotřicítcce na dálnici, abyste na sebe s posádkou křičeli. Kromě hluku, který je při dovádění nezbytnou kulisou, ale na dálnici otravuje, má jenom pět převodových stupňů další nepříjemný důsledek. Motor točí vysoké otáčky i když to nepotřebujete a pak žere snad i trávu kolem silnice.

Je dobré si udělat kamarády mezi pumpaři, opájení se tímhle autem totiž znamená, že si přihne něco mezi něco mezi 15 a třiceti litry naturalu. Na druhou stranu: Kdo jezdí pod patnáct, měl by WRXo vrátit, nejezdí s ním, jak se má (rozuměj: jezdí podle oficiální metodiky měření spotřeby, podle které má pít 10,4 litru na 100 km).

Subaru Impreza WRX 265

Geny rallye nezapře

Podvozek občerstveného WRXa vychází z toho, který má kultovní STIčko. V novém provedení pro rok 2009 dostalo jeho silentbloky, tužší pružiny a tlustší stabilizátory.

Všechno funguje jak má, pedály exaktně zabírají, volant skvěle poslouchá. Mezi koly a volantem, probíhá dokonale přímá komunikace. Řízení je přesné, a citlivé: Stačí pohyb zápěstími a máte předjížděcí manévr za sebou. S ohromujícím elánem, dravostí, hbitostí a lehkostí.

Impreza drží jako přilepená, tlumiče ale zároveň umí zapřít většinu svědků lenosti a neschopnosti správců českých silnic. K Subaru by se podvozkáři od mnohé konkurence měli jezdit odnaučovat nesmyslnou poučku: Sportovní podvozek = tvrdý podvozek. I tahle zuřivá impreza totiž umí být obstojně pohodlná.

I díky genetice rallyové ikony Impreza WRX skvěle funguje na rozbité silnici. Můžete to "pálit" po dírách, na kterých by salonní rádobyteréňáky, znající jen cesty mezi mateřskou školkou, domovem, supermarketem a kadeřnictvím, nechala kola a stejně stále je nečekaně komfortní a dokonale ovladatelná. Tlumiče se na dírách rozpohybují, začnou fungovat, jak mají a řidič má dokonalou jistotu. V zatáčce se WRX nakloní možná víc než byste čekali, ale jde jen o zvyk, kola jsoustále bezpečně přisátá k podložce.

K tomu ještě nechybí zadní samosvorný diferenciál, který pomůže agresivní jízdě zatáčkami. Pohon všech kol vás vede po pomyslných kolejích, občas jen máte problém odhadnout, kde boubelatá karoserie končí, zvlášť když z "WRXa" do všech stran trčí vysteroidované spojlery.

Subaru Impreza WRX 265

Design je sice prototypem tuctovosti a než někomu ukazovat ty zadní lampy, vypadající jak po tuningu staniolem, je lepší ujet. Ale ve světě subaru je vzhled to poslední, co vás zajímá, jsou vám jedno předpotopní ovladače uvnitř a obyčejné plasty. A pokud nejste zaslepení, pochopíte i proč i ta nejlevnější stojí půlmilion. Tohle auto totiž funguje dokonale. A dopřeje vám požitek z jízdy, kterým moderní auta stéle víc šetří. Za těch necelých devět set tisíc máte skvělou hračku, kterou budete brousit okresky do omrzení. A z nuly na stovku vám taky moc soupeřů neujede, WRXo ji umí za šest sekund.

Subaru Impreza WRX 265 v číslech
motor přeplňovaný čtyřválec boxer
objem (ccm) 2456
max. výkon (kW/k) 195/265
max. kroutící moment (Nm) 343
pneumatiky 225/45 R17
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4415 x 1740 x 1475 x 2620
objem kufru (l) 301 - 1216
provozní/celková hmotnost (kg) 1485/1920
maximální rychlost (km/h) 209
zrychlení 0-100 km/h (s) 6
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 14,4/8,1/10,4
cena (Kč) 898 800





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.