Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský index spolehlivosti: první Chevrolet, Škoda nejlepší z Evropy

aktualizováno 
Britská pojišťovací společnost Warranty Direct, která poskytuje spotřebitelské záruky, sestavuje ze svých dat žebříček spolehlivosti aut. Ten kromě počtu závad zohledňuje i náklady na opravy a další faktory.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: GTÜ

Warranty Direct se specializuje na pojišťování mechanických závad automobilů, kterým skončila výrobcem poskytovaná záruka. Firma pojišťuje tří až desetileté vozy a prakticky tak zákazníkům poskytuje rozšířenou záruku.

Ze svých dat o závadách pak sestavuje index spolehlivosti, který zveřejňuje na internetových stránkách reliabilityindex.com. Index se počítá poměrně složitým způsobem a jeho součástí je kromě počtu závad na voze také cena opravy, doba, kterou auto kvůli závadám stráví mimo silnici, průměrný věk a nájezd vozů. Tato data tak mají velmi blízko k reálnému provozu a mají často větší vypovídací hodnotu než jiné statistiky, které vycházejí například jen z počtu závad.

Index spolehlivosti

Index spolehlivosti sestavuje pojišťovna Warranty Direct podle svých statistik. Index hodnotí nejen počet závad, ale i cenu opravy, dobu, kterou aut stráví mimo silnice, průměrný věk a nájezd vozů.

Žebříček značek

Žebříček 100 nejlepších modelů

Automobilky podle průměrných nákladů na opravy

Některý vůz se totiž sice může rozbít třeba jen jednou, ale oprava je velmi drahá. Pak na tom logicky bude lépe vůz třeba se čtyřmi, ale jen drobnými závadami. V žebříčku tak najdeme i některé poměrně překvapivě umístěné vozy a vcelku logicky mají trochu problém prémiové značky. U nich totiž opravy vždy vycházejí dráže a tak je jejich index spolehlivosti horší než u běžných aut.

Asie na vrcholu

Mezi značkami možná trochu překvapivě vede Chevrolet. To dokazuje vzestup kvality především korejských vozů této značky. Druhé místo patří Hondě, třetí Suzuki. Čtvrtou příčku obsazuje tradičně spolehlivá Toyota, následují Hyundai, Lexus a Subaru. Prvních sedm míst je tedy vyhrazeno pouze japonským a korejským automobilkám.

První evropskou značkou v žebříčku je na osmém místě Škoda. Za ní ještě následuje opět korejská Kia, desátý je Smart. Dobře si vedou i Ford, Citroën a Fiat, které jsou těsně za první desítkou se stejným skóre jako Smart. Tradiční evropské prémiové automobilky tvoří blok až v druhé polovině třetí desítky. Volvo je 25., hned za ním následují BMW, Jaguar, Saab, Audi a Mercedes a jsou tak povážlivě blízko úplně posledním pozicím.

Těch je v žebříčku 36 a poslední místo patří specialistovi na terénní auta, značce Land Rover. Těsně před ním je rival Jeep, třetí od konce Alfa Romeo. Nelichotivé 33. místo patří Porsche, které se jinak v tradičních anketách spolehlivosti umisťuje hodně vysoko. Je to známka toho, že když už se na Porsche něco rozbije, bude to pořádně drahé.

Mohlo by vás zajímat

Sháníte spolehlivé auto? Vyberte si na Automodul.cz.

Mezi jednotlivými modely si vítězství připsala Toyota Corolla, následovaná Suzuki Alto a Hondou HR-V. Potěší čtvrté místo Fordu Fiesta, desátý je Peugeot 207. Žebříček podle modelů jasně ukazuje výhodu malých aut, u kterých jsou opravy levnější. Proto možná hodně překvapí osmé místo Lexusu IS nebo dvanácté Mazdy MX-5. Nejspolehlivější škodovkou je Octavia na 38. místě z celkem 250 hodnocených modelů.

Na stránkách indexu si můžete nechat zobrazit detaily jednotlivých modelů a konkrétně třeba zjistit, které závady daný vůz trápí nejvíce. Tak třeba velmi spolehlivá Mazda MX-5, pokud už trpí závadou, bude to nejspíš elektrický problém. Ten může za téměř 73 % všech výletů tohoto roadsteru do servisu namísto na točité silničky. Elektrika může za nejvíce problémů i u octavie, ale v jejím případě je to jen třetina, další závady už jsou relativně rovnoměrně rozloženy.





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.