Různé repliky supersportovních aut se po světě objevují docela často. Od precizních kopií s výkonnými motory až po různé amatérské stavby, které většinou vzbuzují posměch. Indický Veyron patří někam doprostřed. Při pohledu na něj se usmějete, na druhou stranu je celý projekt docela precizně zpracovaný a rozhodně mu nelze upřít nápad.
Auto postavila indická firma SF Carz z Hajdarabádu. Projekt vedl Shanawaz Khan, který je i majitelem auta. Stavba trvala 18 měsíců a vedle Khana na autě pracovalo několik dalších techniků.
Pokud prý bude ze strany zákazníků zájem, dokáže firma auto vytvořit na zakázku, a to jak z nového auta, tak i ze staršího vozu zákazníka. Náklady na přestavbu však autor nezveřejnil. Ovšem úplně levná záležitost to asi nebyla.
Originální Veyron pohání obří osmilitrový šestnáctiválec, dopovaný čtveřicí turbodmychadel. Indická napodobenina se musí spokojit s výrazně slabším motorem, protože originál z veyronu by pravděpodobně zabral většinu auta. Repliku tak pohání čtyřválec Suzuki o objemu 1,3 litru a výkonu 84 koní (62 kW). Originál od Bugatti má 1 001 a v některých verzích i 1 200 koní.
Tady je test Top Gearu. Veyron bere dech!
20. března 2013 |
Replika je postavená na podvozku Maruti Esteem, což je v Indii oblíbený sedan, který docela známý i u nás. Není to totiž nic jiného, než sedan z předchozí generace Suzuki Swift. Tedy auto na hony vzdálené bugatti, respektive na hony vzdálené myšlence jakéhokoliv sportovního auta.
Výsledek tak připomíná veyrona, který prošel dlouhým pracím procesem na vysokou teplotu a další sražení přineslo sušení. Ale na druhou stranu se musí autorům přiznat, že se s přenesením tvarů supersportu na podvozek malého sedanu popasovali docela dobře. Za pozornost stojí detailně propracovaný průhled na motor, křídlo, linie karoserie nebo přední i zadní partie.
Maruti je indická značka, která patří koncernu Suzuki a pod značkou Maruti vyrábí nám více či méně známé modely Suzuki. V Evropě se kdysi prodával malý model Maruti 800, což bylo malé Suzuki Alto. I dnešní alto, které patří k nejmenším autům na českém trhu, vyrábí indická fabrika nedaleko Dillí.