Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indové chtějí vyrábět na Slovensku auta na elektřinu

aktualizováno 
Reva NXR, indický elektromobil s plastovou karoserií byl k vidění už loni na autosalonu ve Frankfurtu. Kapesní městská auta, v jejichž útrobách bzučí elektromotory, se chystají do Evropy, vyrábět se mají na Slovensku.

Indický výrobce elektrických ekologických vozů Reva Electric Car Company zřejmě postaví na Slovensku svůj závod.

Slovenské televizi to potvrdila Božena Ďurďovičová ze společnosti Vectra Group, která zastupuje zájmy indického výrobce na Slovensku. O záměru investora z Indie již dříve informovalo ministerstvo hospodářství, tehdy však výrobce uvažoval i o jiných zemích Evropské unie.

Reva pravděpodobně rozšíří dosavadní výrobce automobilů na Slovensku - Volkswagen, PSA Peugeot Citroën a KIA Motors, kteří patří k tahounům ekonomiky. Záměr postavit nový závod na výrobu motorů ohlásila tento týden i KIA.

"Definitivně potvrzujeme, že indický investor má zájem investovat na Slovensku," řekla Ďurďovičová. Ročně by se v závodě podle ní mělo vyrobit asi 30 000 aut a pracovat by v něm mohlo 1000 a 1100 lidí.

REVA NXR

REVA NXR

Hodnota investice by podle STV měla dosáhnout asi 60 milionů eur (1,5 miliardy Kč). Investor prý chce závod začít budovat již v letošním roce. Stát by měl u Trenčína nebo Bánovců nad Bebravou.

Společnost Reva Electric Car Company údajně patří k lídrům ve výrobě ekologických elektrických vozů. První indický elektromobil vyrobila v roce 2001.

Nejnovějším přírůstkem do nabídky automobilky, specializující se na malé městské elektromobily, má být REVA NXR. Dvoumístný elektromobil s délkou 328 centimetrů dorazí v sériovém provedení příští snad ještě během letoška. K mání bude ve dvou verzích: rychlejší a dražší s lithiovými bateriemi a maximálkou 105 km/h, levnější verze s olověnými akumulátory pak pojede o pětadvacet kilometrů pomaleji. Liší se také dojezdem, dražší verze ujede na jedno nabití 160 kilometrů, lacinější polovic.

V plánu je také sportovnější varianta NXG. Která ujede na jedno nabití až 200 kilometrů a pofrčí až stotřicítkou. Do výroby by měla dorazit příští rok.

Autoři: ,




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.