Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indové dávají Range Roveru křídla. A také pět dveří fešné novince Evoque

  11:00aktualizováno  11:00
Land Rover a jeho značka Range Rover pod taktovkou indického koncernu Tata vzkvétá. A to doslova, protože tak pěkné SUV, jako je model Evoque, tady už dlouho nebylo. Po představení třídveřové verze uvedla automobilka na trh i pětidveřovou variantu. Evoque bude prvním Range Roverem, který bude k mání i jen jako dvoukolka.

Range Rover Evoque 5d | foto: Range Rover

Tradiční evropské automobilky zachraňují před smrtí asijské konglomeráty. Na Volvo se vrhli Číňané, na Land Rover zase Indové. Stejného vlastníka má Jaguar, který se má pod vládou Taty asi nejlépe za dlouhá desetiletí.

Také Land Roveru změna vlastníka velmi prospěla. Značka otvírá v Evropě nové prodejní kanály a hlavně připravila zcela nový model, který je pro ni převratný. Range Rover Evoque totiž bude první model s pohonem jedné nápravy. Některé fanoušky značky z toho asi polije horko, ale trh si žádá terénní auta na oko a nový evoque potěší oči jako málokterý městský teréňák.

Range Rover Evoque 5d

Novinka zcela jasně patří do kategorie SUV, tedy aut s terénním vzhledem pro běžný provoz. Do terénu se téměř nedostanou a když už, tak běžnému řidiči poskytnou dostatečnou službu. Jejich hlavní doménou jsou městské bulváry. A tam bude nový Range Rover Evoque za velkého fešáka. Muskulaturní moderní karoserie vypadá dynamicky a agresivně, za což může nízká maska a vysoká stavba pontonu s malými bočními skly.

Doposud Range Rover ukazoval na veřejnosti jen třídveřové kupé. To ale bude varianta akceptovatelná jen menší částí zákazníků a proto přišla na svět i pětidveřová verze. Přes o pár centimetrů vyšší stavbu vypadá stále báječně a možná to i pětidveřovému evoqu sluší ještě víc než třídveřovému bratříčkovi.

Range Rover Evoque 5d

Vedle změněné karosérie se obě varianty od sebe neliší. I pětidveřový evoque bude pohánět dvojice motorů: přeplňovaný 2,2litrový benzínový čtyřválec s výkonem 240 koní a v Evropě jistě mnohem více očekávaný turbodiesel stejného objemu. Diesel bude k mání ve dvou výkonových variantách 150 a 190 koní.

Právě se slabším dieselovým motorem bude evoque prvním Range Roverem s pohonem pouze přední nápravy. Výrobce se chlubí, že v této ekonomické verzi bude auto produkovat jen 135 gramů CO2 na kilometr. A po pravdě, pro městský a příměstský provoz bude dvoukolka stačit. Ale teréňák to už rozhodně nebude.

Range Rover Evoque 5d

Obě verze nového Range Roveru se začnou prodávat v polovině příštího roku a k mání budou i na našem trhu. Přesné ceny zatím výrobce nezveřejnil, jen to, že nejlevnější varianta, tedy slabší diesel s pohonem přední nápravy, bude stát 35 000 euro, což je v přepočtu asi 860 000 korun. Do milionu by se mohla vejít i základní varianta s pohonem všech kol.

Z fotografií je patrné, že se designérům velmi povedla i přístrojová deska. Působí moderně a hlavně přehledně. Výbava a teď hlavně ta příplatková, bude velmi bohatá. Z novinek nejvíce zaujme takzvaná surround kamera, což je sestava pěti kamer, které budou sledovat provoz okolo a pomůžou hlavně při parkování. Interiér pak zaduní hudbou z 17 reproduktorů. A zaduní pořádně, audiosystém od firmy Meridian poskytne ohromující výkon 825 W.

Za pozornost stojí i displej na palubní desce s dvojitou projekcí, takže řidič i spolujezdec mohou sledovat rozdílný obsah. Celkově je audio a video výbava maximální, včetně displejů pro zadní sedadla a bluetooth handsfree. Klimatizace pak nabídne předehřátí vozu s načasováním, bixenonové světlomety budou adaptivní a vyhřívaná budou nejenom sedadla, ale i volant a čelní sklo. Je ale velmi pravděpodobné, že většina těchto prvků výbavy bude za příplatek.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.